• 1
  • 2
2006-09-22, 16:06
Medlem
Varfr just Sambuca?

Har alltid undrat varfr man tuttar p just Sambuca. Frndrar det smaken p nt stt, eller r det bara en ritual likt "tequila-ceremonin" med salt & citron?
Citera
2006-09-22, 16:32
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurkenStock
Har alltid undrat varfr man tuttar p just Sambuca. Frndrar det smaken p nt stt, eller r det bara en ritual likt "tequila-ceremonin" med salt & citron?

Fr Sambuca brinner, det gr inte allt.

P dom filmer jag har sett har dom tagit en klunk, sen tnd Sambucan nr det r i munnen. D slipper man brnna halva ansiktet
Citera
2006-09-22, 16:49
Medlem
Liin_Me_Cneens avatar
Kr ingen repris av detta bara

http://www.youtube.com/watch?v=Uv2b1-CnDZ8&NR
Citera
2006-09-22, 16:58
Medlem
Krim1s avatar
Detta utvades flitigt p en fest fr ngra r sedan. Vi tnde bara p skiten och svepte, sen va det inge mer med det. Vi tnkte inte ens s lngt som att det innebar ngra risker Allt gick utmrkt.
Citera
2006-09-22, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liin_Me_Cneen

Haha Shit vad det brinner bra det dr...

Var ju ingen liten shot det dr sen vntade han ju alldeles fr lnge med att svepa den. N man ska hlla skiten i munnen, tnda p, och sen svlja.

Jvlar vad full man blir. Senaste gngen det blev Sambuca p krogen och jag reste mig frn barstolen mrkte jag att jag inte kunde st upp fr att jag var s jvla full. S jag slog mig ner igen och tog en drink istllet
Citera
2006-09-22, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Högerspöke
Haha Shit vad det brinner bra det dr...

Var ju ingen liten shot det dr sen vntade han ju alldeles fr lnge med att svepa den. N man ska hlla skiten i munnen, tnda p, och sen svlja.

Jvlar vad full man blir. Senaste gngen det blev Sambuca p krogen och jag reste mig frn barstolen mrkte jag att jag inte kunde st upp fr att jag var s jvla full. S jag slog mig ner igen och tog en drink istllet

Citera
2006-09-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Varfr ska man andas in ngorna?

Du jag har ingen jvla aning det var en bartender som lrde mig att man skulle gra s
Citera
2006-09-23, 12:24
Medlem
JGGs avatar
Tyvrr tog flaskan slut innan jag hann prova
Citera
2006-09-23, 12:36
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_S
En annan variant r att hlla i sig sambucan utan att svlja ner den, sedan vnder man ansiktet uppt, ppnar munnen och tnder p sambucan i munnen med en tndare. Nr man vill svlja r det bara att frst stnga munnen och sedan svlja.

Haha, detta praktiserade vi ofta p fester frr i tiden. Det var nstan som en invigningsritual kan man sga.

Man lrde sig iaf fort att man br torka av munnen innan man tnder p . Fr vrigt smakar sambuca skit.
Citera
2006-09-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liin_Me_Cneen

hahaha, han vntade nog alldeles fr lnge me den dr, gissar att spriten hann bli upphettad. En fin drink r annars flaming lamborgini, drack ngra sna i turkiet det funkar s att man har en 2:a tequila, en 2:a vodka en 2:a sambuca blandat i ett martiniglas. Sen har man en 3:a baileys i ett glas p sidan samt en 3:a me bols blue. Tnder p martiniglasets blandning sen ska man suga upp det medans det brinner med ett sugrr och de tv andra glasen ska hllas i samtidigt som man suger upp det... Man blir rtt full p den
Citera
2006-09-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggen
hahaha, han vntade nog alldeles fr lnge me den dr, gissar att spriten hann bli upphettad. En fin drink r annars flaming lamborgini, drack ngra sna i turkiet det funkar s att man har en 2:a tequila, en 2:a vodka en 2:a sambuca blandat i ett martiniglas. Sen har man en 3:a baileys i ett glas p sidan samt en 3:a me bols blue. Tnder p martiniglasets blandning sen ska man suga upp det medans det brinner med ett sugrr och de tv andra glasen ska hllas i samtidigt som man suger upp det... Man blir rtt full p den

Den lt tuff!

Till topic, lter manligt att svepa brinnande drycker, "tricket" mste vara att
svepa den snabbt, d lr de ju inte kunna hnda nt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in