Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-09-22, 12:32
Medlem
JGGs avatar
Har sett flera filmer nu på personer som druckit brinnande Sambuca. Vissa har lyckats, andra har varit mindre lyckliga. Men jag hade iaf tänkt att prova idag. Vad har ni för erfarenhet/tips. Vilka säkerhets åtgärdet ska jag ta förutom ett glas vatten och en brandsläckare vid sidan. Wish me good luck
Citera
2006-09-22, 12:42
Medlem
Slints avatar
Drick det snabbt, och undvik att få flammor upp i näsan. Böj huvudet tillbaks när du häller i dig det. Lycka till!
Citera
2006-09-22, 12:46
Medlem
Roger Pontares avatar
Jag drack brinnande sambuca ur ett vinglas en gång, brände upp halva ansiktet, riktigt illa!
Citera
2006-09-22, 12:50
Medlem
kultingens avatar
gjort det massa gånger, aldrig tänkt på vad jag gör eller så utan jag har bara kört. Jag har däremot bränt halsen några gånger men det drabbar en först när man är bakis dagen efter så
Citera
2006-09-22, 13:50
Medlem
må bras avatar
Har aldrig druckit det brinnande vad jag kommer ihåg.
Annars bruka vi tända på den, släcka elden med handen och sedan lyfta försiktigt på handen och andas in ångerna innan vi sveper den.
Citera
2006-09-22, 13:56
Medlem
Dia Psalmas avatar
Jag har gjort det en gång för flera år sedan.. det är bara att svepa den och se glad ut. Inte speciellt märkvärdigt. Smakar typ lakrits om jag inte minns helt fel.

offt: Den kvällen slutade förövrigt i bagageutrymmet(kombi) på en taxi, påväg till hotellet där jag sov över toastolen hela natten. Men jävlar vilken rolig kväll det var. (Det dracks ju en hel del mer än den där sambucan)

Personalfester kan vara lite smått jobbiga dagen efter.
Citera
2006-09-22, 14:02
Medlem
Hin Håle.s avatar
Första gången jag gjorde det så tvekade jag så länge att sambuccan var alldeles för het när jag väl svepte den, men kör du bara direkt så är det inga problem. Vänta alltså inte!
Citera
2006-09-22, 15:13
Medlem
Jag tycker du ska filma det.
Om du misslyckas med det så kan du alltid lägga upp det för allmän beskådning här på flashback.
Citera
2006-09-22, 15:24
Medlem
Gott

Man tar en 6a i ett shot glas och tänder på. Sen sätter du handflatan över glaset så att det blir "tryck" sen lyfter du handen försiktigt och andas in ångorna. Sen är det bara att dricka upp skiten.
Citera
2006-09-22, 15:32
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marjel
Man tar en 6a i ett shot glas och tänder på. Sen sätter du handflatan över glaset så att det blir "tryck" sen lyfter du handen försiktigt och andas in ångorna. Sen är det bara att dricka upp skiten.
Varför ska man andas in ångorna?
Citera
2006-09-22, 15:37
Medlem
Daniel_Ss avatar
En annan variant är att hälla i sig sambucan utan att svälja ner den, sedan vänder man ansiktet uppåt, öppnar munnen och tänder på sambucan i munnen med en tändare. När man vill svälja är det bara att först stänga munnen och sedan svälja.
Citera
2006-09-22, 15:46
Medlem
madvillains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_S
En annan variant är att hälla i sig sambucan utan att svälja ner den, sedan vänder man ansiktet uppåt, öppnar munnen och tänder på sambucan i munnen med en tändare. När man vill svälja är det bara att först stänga munnen och sedan svälja.

Yeah det funkar också, fast se till att stäng munnen hehe, va lite full när jag gjorde det en gång så det bränndes som satan och min spontana reaktion va att spruta ut allt över baren i brinnande små bollar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in