• 1
  • 2
2006-09-21, 21:58
Bannlyst
Jag förstår verkligen inte dom som flyr från problemen med droger, av det jag testat (alkohol och cannabis) så flyr man verkligen inte ifrån problemen under ruset, jag har aldrig försökt att fly men det hände ju att man var deprimerad på någon fest eller något.

Min fråga är då: finns det någon drog överhuvudtaget där man glömmer problemen helt och hållet under ruset? Tro inte att jag behöver fly från problem utan jag bara frågar av ren nyfikenhet.
Citera
2006-09-21, 22:04
Medlem
negativeApes avatar
Finns många. Oftast "skuta undan problemet"-droger.

Heroin lär nog ligga top1.
Och sömn då.
Citera
2006-09-21, 22:08
Medlem
Unbalanceds avatar
Alltså man glömmer ju inte bort problemen men dom upplevs inte som problematiska under påverkan, man puttar problemen lätt åt sidan.
Likaså om man lider utav depression, ångest osv. så försvinner även dessa problem under påverkan.

Dom droger jag uplever som fyller detta syfte är tyngre Opiater som tex. Oxikodon, Morfin/Heroin och
bensodiazepiner, fast benzo har inte underlättat lika mycket som de tyngre opiaterna gjorde.

Även alkohol & GHB/GBL underlättade för mig, du nämner även Cannabis och Cannabis är nog den drog
som lyfte fram min ångest och oro istället för att maskera den.
Fast CB är ju kännt för att "förstora" och bringa fram dom tankar och känslor som man känner under påverkan.
Citera
2006-09-21, 22:13
Medlem
galts avatar
Har aldrig testat någon tyngre opioid än subutex, men jag kan nog ändå hålla med om att problemen är som bortblåsta under påverkan. Samtidigt som man mår bra.

Benso slår också på så att jag glömmer problem. Kanske ännu bättre än opioider, men nackdelen är att jag inte kan tänka öht på benso.
Citera
2006-09-21, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Även alkohol & GHB/GBL underlättade för mig

alkohol tycker jag förvärrar problemen, tex när man saknar sin ex, då börjar man sakna mer tycker jag
Citera
2006-09-21, 22:22
Medlem
negativeApes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakan_1
alkohol tycker jag förvärrar problemen, tex när man saknar sin ex, då börjar man sakna mer tycker jag

Jo precis. Det funkar i vissa lägen. Har man en jobbig morgondag med diverse uppgifter att göra så fixar alkoholen biffen, eftersom du inte är lika beroende av dessa uppgifter som din flickvän/ex, som du bryr dig extra mycket om (påverkar dig mycket).
Citera
2006-09-21, 22:36
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Jag förstår verkligen inte dom som flyr från problemen med droger, av det jag testat (alkohol och cannabis) så flyr man verkligen inte ifrån problemen under ruset, jag har aldrig försökt att fly men det hände ju att man var deprimerad på någon fest eller något.

Min fråga är då: finns det någon drog överhuvudtaget där man glömmer problemen helt och hållet under ruset? Tro inte att jag behöver fly från problem utan jag bara frågar av ren nyfikenhet.

vad jag tycker: cannabis, big time..

big no no: alkohol
Citera
2006-09-21, 22:45
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
vad jag tycker: cannabis, big time..

big no no: alkohol

Blir ibland paranoid på cannabis när jag har problem.
Citera
2006-09-21, 23:01
Medlem
kanske lite offtopic.. men en psykolog lär väl kosta lika mycket som drogerna antar jag?
Citera
2006-09-21, 23:08
Medlem
lakritspipans avatar
Cannabis är för mig det absolut värsta ifall jag är nere eller tänker mycket på problem, blir alltid värre. Alkohol hjälper mig inget såvida jag inte ligger stupfull i ett dike men hur skönt är det och hur bra kommer man må dan efter? Benso mildrar problemen måttligt vid höga doser. Tramadol gör mig gladare men glömmer inga problem. Det är de droger jag provat. Tål inte opiater/opioider så inget mer Tramadol för mig och inte heller prova på nåt tyngre som jag annars gärna skulle gjort för att känna hur det känns.

Men jag tar aldrig droger i syftet att glömma problem, jag ser alltid till att ta droger när jag mår bra eller iaf ok och jag tar alla droger måttligt. Har inga problem alls med droger.
Citera
2006-09-21, 23:22
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:

Är ju individuellt men dom flesta upplever det nog som dig - att alkohol förvärrar problemen mer än maskerar dom.
Citera
2006-09-21, 23:40
Medlem
Då jag dricker alkohol brukar det bli i hyffsat stora mängder, och det är ångestdämpande som inget annat för min del, jag glömmer bort alla problem jag har när jag är nykter.

Det är med alkohol som jag vågar vara mig själv, leva för stunden när jag vet att det är så det ska vara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in