2008-06-02, 12:28
Medlem
Mortal Sins avatar
Yes Konrads kretiner drar sig till sjökrogen under sommaren. Sjökrogen känns som om möjligt ännu mer white trash än konrad med sin skabbdekor, ska väl sägas att snygga tjejer brukar finnas.
Citera
2008-11-09, 13:52
Bannlyst
Här kommer ett lite inlägg från mig i krogdebatten, här är mina åsikter och erfarenheter.

Bill & Bob http://billobob.gastrogate.com/

Trevligt ställe med härlig uteservering på sommaren.
En riktig blandning på ålder och på stil. Mestadels vardagliga människor i åldern 18-25.

Konrad http://konrad.se/

Hit går 18-25 åringar som inte passar in på Pluto. Här är det lite mer "bondemiljö" Träskor, baksnus och Thuletröja istheshit.

Pitchers http://pitchers.se/

Sportbar, hit går man och kollar på engelsk fotboll med grabbarna.

Silk http://www.clubsilk.nu/

Lite av en plutowannabie? Spydiga 18 åringar som precis börjat gå på krogen går hit, lite mer stroppiga personer här än på konrad.

Pluto http://pluto.nu/

Här är det en jäkla blandning, en massa invandrare och snobbiga svenskar.
Här är det en finare dresscode som gäller, och kostar inte kläderna mer än 1000kr så är du knappt välkommen.

BMB http://www.bluemoonbar.se/vasteras/

23+ är det som gäller här, när folk i 25 års åldern tröttnat på alla småungar på pluto, konrad och silk så börjar dem gå hit istället. Rätt skönt hak faktiskt, är du en MILFhunter så har du kommit rätt, här kan du få med dig fräscha tjejer i 30-40 års åldern
Citera
2008-11-09, 14:03
Medlem
MonkMans avatar
Kanske inte klubbar men alla resturanger m.m www.trevliglunch.blogspot.com
Citera
2009-01-04, 14:01
Medlem
alkisvsfjortiss avatar
Bästa krogen?

Vilken är den bästa krogen i Västerås då? Själv anser jag att BMB är bäst! Där finns allt, unga som gamla. Bra med dansgolv, och skön stämmning. Själv är jag 23 och har gått på BMB i snart 2 år.

Min klasseficering:

Pluto: Fjortisbrats.
Silk: Liknande Pluto men ännu mer fjortisar, alldeles för litet dansgolv dessutom.
Harrys: Pensionärs hak.
Taj Mahal: EMO hak.
Pitchers: Sportbar, och skönt pre ställe.
Geccobar: Har en del sköna kvällar (typ 3 per år), annars GAY!
Bishop Arms: Mysigt ala English style. Oxå ett pre ställe.
Bill & Bob: Bästa pre stället enligt mej, dessutom nära BMB.
Tabasco: Skön musik, lite brat varning men ändå. Skön inredning.
Sky bar: Utsikt över mälaren och öster mälarstrand. Me like. Jävligt dyrt dock.
Å: Liknande Bill & Bob.
Å2: BÄST! (Musiken väger tungt). Kanske för att man inte hinner tröttna då dom bara har öppet sporadiskt.

Har jag missat nått?
Citera
2009-01-04, 15:18
Medlem
Herr_Oins avatar
Vad glad jag blev när jag hittade den här tråden! Jag beger mig nämligen till Västerås om drygt två veckor för att studera och då var ju denna tråd guld värd.

Undrar då dock om det finns någon krog/klubb/whatever med lite skön rock eller dylikt i högtalarna istället för random topplistedancedänga? Helst utan emoklientel.
Citera
2009-01-04, 18:16
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Undrar då dock om det finns någon krog/klubb/whatever med lite skön rock eller dylikt i högtalarna istället för random topplistedancedänga? Helst utan emoklientel.

De jag spontant kommer att tänka på är Två lingon. Inte några emos, men troligen en del allmänna lowlifes. Bill och bobs om du har tur och prickar en kväll med rätt DJ. Och eftersom du skriver "helst" utan emos så bör ju Taj mahal nämnas också, även om det är mycket emos och svartrockare där.
Citera
2009-01-04, 18:37
Bannlyst
Strike brukar också vara trevligt med Karaoke o allt
Citera
2009-01-05, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarko
Strike brukar också vara trevligt med Karaoke o allt

Det håller jag med om, men brukar oftast bara förkröka där.

Jag har svårt att säga vilken den bästa krogen är. Alla har sina positiva och negativa, men kollar jag tbx så har jag haft mest kul på Pluto, trots alla snobbar som hänger där.
Citera
2009-01-05, 01:57
Medlem
Riekers avatar
Västerås uteliv är väl inget att hurra över! Här följer dock en redogörelse;

Bäst:

Å2, som några redan nämnt tycker jag är den aboslut bästa klubben i stan. Nu är det ju som flera påpekat så att klubben bara arrangeras sporadiskt vilket är trist men också medför högre kvalité på folk. House ut i fingertopparna. Vill du krydda ditt krogenbesök med lite CS så är detta stället för dig!

Fools Gold, är en ny alternativ klubb som poppat upp här i västerås, också denna arrangeras mest med lite längre mellanrum och äger rum nere på Sigurdsgatan 25. Publiken är lite blandad, mestadels yngre men har också sett några gamla rävar där nere pga en stark influens av Madchester i arrangörernas musiksmak. Här har också Slagmålsklubben samt Norpolen gjort spelningar. Brukar köra sköna teman och blandar allt från Madchester, indie och rå electro i högtalarna, rekommenderas!

Å, simpelt och inga krusiduller. Inget direkt röj men husets DJ snurrar sköna plattor i baren en trappa upp. Här jag spenderar de flesta helger. Helt okej kvalité på folk och trevliga människor i dörr och bar.

Pissljummet:

Pluto, är väl ett helt okej ställe förutsatt att de har terrasen öppen då man helst inte fastnar i ett stort svart hål då menat dansgolvet på entréplanet. Man går alltså inte på Pluto under vinterhalvåret. Spelar för det mesta riktigt sunkig musik, mainstream.

Bishops, hit drar jag mig när den engelska nerven börjar göra sig tydlig. Absolut bäst ölutbud i stan! Är du sugen på öl och du ska bjuda svärfar på en kall jävel så är detta stället för dig!

Bill & Bob, skönt att sitta ute på sommaren. Detta ställe undviker jag helst på vintern. Musiken här varierar ganska mycket, beror lite på DJ precis som Slumlord påpekade.

Värdelöst

Bluemoonbar, kommentar överflödig. Äckligt ställe. "Som en enda stor finlandsfärja fast på land" tycker jag är rätt talande för hur stället är.

Silk, orkar inte ens börja. *PööZz*

Konrad, "öööh, tror du jag kan svepa min öl samtidigt som jag pissar på golvet?"
Citera
2009-01-05, 12:00
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
De jag spontant kommer att tänka på är Två lingon. Inte några emos, men troligen en del allmänna lowlifes. Bill och bobs om du har tur och prickar en kväll med rätt DJ. Och eftersom du skriver "helst" utan emos så bör ju Taj mahal nämnas också, även om det är mycket emos och svartrockare där.
Ja men det låter ganska lovande, bättre än vad som finns här i Visby. Jag kan stå ut med lite emos i omgivningen, men vill inte direkt vara typ den enda som inte är ett totalt emo eller dylikt inne på krogen. Bill och Bob låter som en underdoghöjdare, skall föräras med ett besök efter installation i bygden!

Vad innebär begreppet "lowlifes" i Västerås? Raggare, WT, hårdrockare, kristdemokrater?
Citera
2009-01-05, 20:14
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Vad innebär begreppet "lowlifes" i Västerås? Raggare, WT, hårdrockare, kristdemokrater?

Mer åt de första två-tre kategorierna, i alla fall de gånger jag har varit där.
Citera
2009-01-10, 22:11
Medlem
alkisvsfjortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkisvsfjortis
Vilken är den bästa krogen i Västerås då? Själv anser jag att BMB är bäst! Där finns allt, unga som gamla. Bra med dansgolv, och skön stämmning. Själv är jag 23 och har gått på BMB i snart 2 år.

Min klasseficering:

Pluto: Fjortisbrats.
Silk: Liknande Pluto men ännu mer fjortisar, alldeles för litet dansgolv dessutom.
Harrys: Pensionärs hak.
Taj Mahal: EMO hak.
Pitchers: Sportbar, och skönt pre ställe.
Geccobar: Har en del sköna kvällar (typ 3 per år), annars GAY!
Bishop Arms: Mysigt ala English style. Oxå ett pre ställe.
Bill & Bob: Bästa pre stället enligt mej, dessutom nära BMB.
Tabasco: Skön musik, lite brat varning men ändå. Skön inredning.
Sky bar: Utsikt över mälaren och öster mälarstrand. Me like. Jävligt dyrt dock.
Å: Liknande Bill & Bob.
Å2: BÄST! (Musiken väger tungt). Kanske för att man inte hinner tröttna då dom bara har öppet sporadiskt.

Har jag missat nått?

Citerar mej själv för att jag missade Konrad.

Konrad: Bor du i nån småby utanför Västerås så är dett stället för dej, bara bönder med andra ord. Fattar egentligen inte varför det blivit så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in