2006-09-27, 17:48
Medlem
Badios avatar
Antal invånare år 2000 i respektive städer. Man har ju inte ha koll på alla kommuner efter V-ås, men kan tänka mig det finns mer krogar/uteliv i stort sätt alla under V-ås.

Stockholm 1 212 196
Göteborg 495 849
Malmö 280 000
Uppsala 124 036
Västerås 102 548
Örebro 95 354
Linköping 94 248
Helsingborg 87 914
Norrköping 82 744
Jönköping 81 372
Lund 73 840
Umeå 70 955
Gävle 67 856
Borås 61 929
Södertälje 59 342
Eskilstuna 57 867
Täby 57 834
Karlstad 56 480
Halmstad 53 487
Växjö 51 790
Sundsvall 48 695
Luleå 45 036
Trollhättan 44 046
Östersund 43 536
Borlänge 39 640
Upplands-Väsby 35 919
Falun 35 315
Tumba 34 101
Kalmar 33 788
Skövde 32 505
Citera
2006-09-27, 17:57
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Antal invånare år 2000 i respektive städer. Man har ju inte ha koll på alla kommuner efter V-ås, men kan tänka mig det finns mer krogar/uteliv i stort sätt alla under V-ås.

Stockholm 1 212 196
Göteborg 495 849
Malmö 280 000
Uppsala 124 036
Västerås 102 548
Örebro 95 354
Linköping 94 248
Helsingborg 87 914
Norrköping 82 744
Jönköping 81 372
Lund 73 840
Umeå 70 955
Gävle 67 856
Borås 61 929
Södertälje 59 342
Eskilstuna 57 867
Täby 57 834
Karlstad 56 480
Halmstad 53 487
Växjö 51 790
Sundsvall 48 695
Luleå 45 036
Trollhättan 44 046
Östersund 43 536
Borlänge 39 640
Upplands-Väsby 35 919
Falun 35 315
Tumba 34 101
Kalmar 33 788
Skövde 32 505
Givetvist har man inte koll på alla städers nattliv. Men sen ska man ju tänka på att om man åker till en annan stad och festar så blir det ju alltid lite extra roligt, nyhetens behag typ.
Men är det verkligen så mycket bättre i t.ex Linköping, Norrköping osv? Ställer mig fan tveksam till det. Men man kan ju hoppas åtminstonde.
Citera
2006-09-27, 23:58
Medlem
stupidcupids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Det är bara gycklare och vänsteraktivister som hänger på Taj Mahal. Så ser jag på det iallafall.

Jag är rockabilly (om man nu kan säga så?) och brukar hänga på tajjen.
Citera
2006-10-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gainer_p
Någon som vet om det finns någon krog i västerås som släpper in folk födda 88, såg att det på pluto endast är för 88 or på onsdagar och för 87r på fredagar och för 83r på lördagar. Finns det några ställen för 88 or på helgerna?

svaret är nej, det finns inga krogar värda att nämna i västerås. troligtvis är mcdonalds det mest underhållande du kommer snubbla in på.
Citera
2008-05-31, 23:06
Medlem
Dra till å2. Det ligger under Restaurangen å. Stället är lite mindre och mer diskret men håller mycket högre klass och om man vill till nätverka med "bra" folk kan man garanterat hitta det där. Inte samma folk, inga småbarn osv.
Åldersgruppen är högre än andra ställen dock.

EDIT: http://www.arestobar.nu/a2/index_a2.htm om ni vill checka. Det står dock inte så mycket info. Det har nog med diskretheten att göra.
Senast redigerad av tazzk1g 2008-05-31 kl. 23:09.
Citera
2008-05-31, 23:31
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzk1g
Dra till å2. Det ligger under Restaurangen å. Stället är lite mindre och mer diskret men håller mycket högre klass och om man vill till nätverka med "bra" folk kan man garanterat hitta det där. Inte samma folk, inga småbarn osv.
Åldersgruppen är högre än andra ställen dock.

EDIT: http://www.arestobar.nu/a2/index_a2.htm om ni vill checka. Det står dock inte så mycket info. Det har nog med diskretheten att göra.

Fast å2 är väl inte någon krog längre?
Det är väl inte öppet för allmänheten så att säga och inte öppet varje fre-lör.
å2 var väl även känt för att många gay personer hängde där (förut då).

Problemet med västerås krogar/klubbar är enligt mig är att det finns några alldeles för stora ställen såsom BMB och Pluto. Skulle ju vara så mycket bättre om BMB stängde och det startades 3-4 mindre klubbar med lite olika inriktningar.

Pluto är ju nice på sommaren iaf med terrassen!

/Bubben
Citera
2008-06-01, 11:37
Medlem
Mortal Sins avatar
Konrad: Bönder och andra lägre klasser blandat med hårdsminkade blondiner som tigger drinkar trots att bilringar inte är sexigt i för små kläder sen 1500-talet. Somaliernas fristad ett under med tanke på övrig klientel. Trevliga bartenders dock som alltid varit vänliga de gånger jag varit överförfriskad.
Musiken är överlag kass men en schlagerbarfinns, musiken pinsam men kanonstämning.

Pluto: Här håller tjejerna överlag hög klass utseendemässigt men med en attityd som gör att Mona Muslim framstår som vettig. Allämt otrevliga divor så vill man åka av får man antingen sikta på det skadade godset eller köpa dyra drinkar. Hipety hopande killar i för stora kläder och med snus inne.
Nyss nämnda musik blandas med trance.

Clubsilk: Gå dit om du vill få fräscha 18-åringar det är enda anledningen.
De har haft Bingo R och Rallarsvinggrabbarna som inhyrda entertainers det säger väl det mesta?

Pitchers: Denna sunkkrog måste få ett omnämnande då de har den uslaste uppsättningen bartenders som världen skådat. Listar ett par incidenter:

En halvfull öl står orörd på bardisken bartendern håvar in den fyller på och serverar en gäst det låg en snusdosa bredvid glaset.

Har ofta fått ljummen öl som är avslagen klagomål viftas bort.

En bartender ska aldrig jag upprepar ALDRIG fråga om han får behålla mina växelpengar jag dricksar när notan betalas. De gånger jag köper rundor kontant ska han inte hålla kvar min växel bakom disken och se frågande på mig.

Bartender är ett serviceyrke, står tre och dricker läsk och kollar på hockey trots väntande kunder gör de fel.

En baskunskap i de drycker de serverar är väl inte för mycket begärt?
* Beställer en stout får en ale när det påpekas ignorerar han mig.
* Beställer brännvin får punsch
Citera
2008-06-01, 16:50
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortal Sin
Konrad(...)Trevliga bartenders dock som alltid varit vänliga de gånger jag varit överförfriskad.

Enda gångerna jag har varit där under senare år är när Dj Anneli spelar, vilket hon brukar göra på annandagen. Senast hade vi festat sedan tio på förmiddagen pga bandyn så formen var beyond the point of no return frampå småtimmarna. Blev då hånskrattad rakt i ansiktet när jag ville ha en cola strax innan stängning...

Citat:
Pitchers: Denna sunkkrog måste få ett omnämnande då de har den uslaste uppsättningen bartenders som världen skådat.

Jag var där en gång i vintras och då var en av bartendrarna hög som ett hus. Han flaxade runt, gapade och spelade luftgitarr (!) bakom bardisken. Efter ett tag satte han på någon trance-mix och rejvade loss till.

Satt för övrigt på deras uteservering en sväng igår kväll. Den är fin.
Senast redigerad av Slumlord 2008-06-01 kl. 16:52.
Citera
2008-06-01, 19:16
Medlem
Mortal Sins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Enda gångerna jag har varit där under senare år är när Dj Anneli spelar, vilket hon brukar göra på annandagen. Senast hade vi festat sedan tio på förmiddagen pga bandyn så formen var beyond the point of no return frampå småtimmarna. Blev då hånskrattad rakt i ansiktet när jag ville ha en cola strax innan stängning...

Jag var där en gång i vintras och då var en av bartendrarna hög som ett hus. Han flaxade runt, gapade och spelade luftgitarr (!) bakom bardisken. Efter ett tag satte han på någon trance-mix och rejvade loss till.

Satt för övrigt på deras uteservering en sväng igår kväll. Den är fin.

Tror mig veta vem det är, antingen den spinkige blonda killen eller en discotränad brunhårig. Jag beställde en Old Fashioned en gång och fick i oupplöst sockerbit i (vilket geni) "öhh vill du ha mer KLASSISKA drinkar fråga mig" kallade dit basen och krävde pengarna tillbaka och en ny drink. (gt så de inte skulle fucka upp den)
Citera
2008-06-01, 23:09
Medlem
Citat:
Konrad: Bönder och andra lägre klasser blandat med hårdsminkade blondiner som tigger drinkar trots att bilringar inte är sexigt i för små kläder sen 1500-talet. Somaliernas fristad ett under med tanke på övrig klientel. Trevliga bartenders dock som alltid varit vänliga de gånger jag varit överförfriskad.
Musiken är överlag kass men en schlagerbarfinns, musiken pinsam men kanonstämning.

Pluto: Här håller tjejerna överlag hög klass utseendemässigt men med en attityd som gör att Mona Muslim framstår som vettig. Allämt otrevliga divor så vill man åka av får man antingen sikta på det skadade godset eller köpa dyra drinkar. Hipety hopande killar i för stora kläder och med snus inne.
Nyss nämnda musik blandas med trance.

Clubsilk: Gå dit om du vill få fräscha 18-åringar det är enda anledningen.
De har haft Bingo R och Rallarsvinggrabbarna som inhyrda entertainers det säger väl det mesta?

Pitchers: Denna sunkkrog måste få ett omnämnande då de har den uslaste uppsättningen bartenders som världen skådat. Listar ett par incidenter:

En halvfull öl står orörd på bardisken bartendern håvar in den fyller på och serverar en gäst det låg en snusdosa bredvid glaset.

Har ofta fått ljummen öl som är avslagen klagomål viftas bort.

En bartender ska aldrig jag upprepar ALDRIG fråga om han får behålla mina växelpengar jag dricksar när notan betalas. De gånger jag köper rundor kontant ska han inte hålla kvar min växel bakom disken och se frågande på mig.

Bartender är ett serviceyrke, står tre och dricker läsk och kollar på hockey trots väntande kunder gör de fel.

En baskunskap i de drycker de serverar är väl inte för mycket begärt?
* Beställer en stout får en ale när det påpekas ignorerar han mig.
* Beställer brännvin får punsch

haha, kunde inte ha sagt det bättre Efter ditt inlägg insåg jag plötsligt vilket sunkigt nattliv v-ås har
Citera
2008-06-02, 06:44
Medlem
Mortal Sins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord

Samma killa som brukar vifta och trixa med flaskorna allt i enlighet med tvåveckors barutbildning/knullresa till Pippifågelöarna.

Bishop Arms förtjänar en kommentar: kanongod bira men prissatt därefter tyvärr. Riktigt engarerad personal och en del otroligt snygga. Skulle inte tacka nej till ett after hourspass med en del där vi diskuterar hur man bäst röker malt

Hela konceptet "ye old english pub" rasar samman då man känner på dekoren och det mesta är plast och böckerna är skräpig utfyllnadskrimskrams. Säger inte att riktiga engelska pubar har Canterbury tales inne eller ens böcker för den delen men en omklädd bok i körkortsteori?!

Kanske borde sluta vara så nyfiken på fyllan

Blue Moon Bar sätter jag inte min fot på sen studenten (5 år sen) "Sjung om studenten technoversion klingar ff i huvudet" samt gräl med dåvarande kärleksobjekt. Ohh skit minnena kommer tillbaka.
Jag skulle ta mig friheten att ge den jag var kär i en puss råkade pussa hennes kompis... Tjejer har bra tryck i handflatan ännu mer om två lappar till en samtidigt.
Senast redigerad av Mortal Sin 2008-06-02 kl. 06:48.
Citera
2008-06-02, 09:35
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Samma killa som brukar vifta och trixa med flaskorna allt i enlighet med tvåveckors barutbildning/knullresa till Pippifågelöarna.

Bishop Arms förtjänar en kommentar: kanongod bira men prissatt därefter tyvärr. Riktigt engarerad personal och en del otroligt snygga. Skulle inte tacka nej till ett after hourspass med en del där vi diskuterar hur man bäst röker malt

Hela konceptet "ye old english pub" rasar samman då man känner på dekoren och det mesta är plast och böckerna är skräpig utfyllnadskrimskrams. Säger inte att riktiga engelska pubar har Canterbury tales inne eller ens böcker för den delen men en omklädd bok i körkortsteori?!

Kanske borde sluta vara så nyfiken på fyllan

Blue Moon Bar sätter jag inte min fot på sen studenten (5 år sen) "Sjung om studenten technoversion klingar ff i huvudet" samt gräl med dåvarande kärleksobjekt. Ohh skit minnena kommer tillbaka.
Jag skulle ta mig friheten att ge den jag var kär i en puss råkade pussa hennes kompis... Tjejer har bra tryck i handflatan ännu mer om två lappar till en samtidigt.

BMB har ju sitt schlagerrum som, konstigt nog, väldigt många uppskattar (kommer aldrig förstå mig på det). Annars är ju BMB bara stort, inte menat positivt.

Skedde inte studentfesten på stadshotellet?
Låter som din student avslutades med en skön threesome, du och två handflator hehe.

Är Sjökrogen fortfarande Konradfolkets vattenhål på sommaren eller har det skett någon förbättring?

/Bubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in