2012-04-07, 04:02
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Priserna är extrema, 1 50cl pissig mariestad tar dom nästan 70 spänn för, Skulle ett ställe ta 70 jävla kronor för en bira i Stockholm, Göteborg, Malmö, eller Uppsala skulle folket skratta åt bartendern, gå därifrån och stället skulle stänga dagen efter.
55 spänn för en 33cl pissig öl som typ heiniken är också ett jävla skämt, att folk accepterar priserna är helt otroligt.

Fast det är ju inte alls så konstigt, 55 kr för en 33 cl flasköl är ju väldigt vanligt.
Jag har fått för mig att västerås är bättre än tex eskilstuna och örebro och dylika ställen, baserat på hörsägen och egna erfarenheter.

Att sen det inte är i närheten av att gå upp mot tex utelivet på en sommar i visby säger väl sig självt.
Citera
2012-04-10, 20:35
Medlem
Pritchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Se där ja. Ja, det där får man ta och besöka. Är det Wests gamla lokal de ska in i ?

Ser ut som det är både West och pizzerian Al Forno.
Ber till gudarna att det kommer vara rimliga priser på bärsen.
Citera
2012-04-11, 05:46
Medlem
BaLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pritchard

haha 75 spänn + på lite finare och 55spänn för en standardbira läs pripsblå. Att man äns hoppas på bra ölpriser i den här skitstan är ett skämt

Men det är lungt, du kan alltid beställa in en pommes och aoili för 100 spänn som tilltugg till din 55krs pissöl. Ta in 2 pissiga öl till och du har en redig oxfilemiddag med kvalitetsöl och till och med en efterrätt om du fixar det hemma.

Inte undra på att folk lägger miljoner i sina hem i Sverige då allt ska ha sådana äckliga priser när man går ut.

Trist
Citera
2012-04-12, 17:46
Medlem
Citat:
Tyvärr omöjligt i Västerås. Kommunens hallelujakristna anti-alkohol jönsar kommer att se till att du tvingas stänga om du ens försöker ha billig öl.
Annars skulle vi ha minst 2-3 sunkhak med billig öl i centrum.
Citera
2012-04-23, 16:33
Medlem
Citat:

Ser ju ut som ett riktigt kvalitetsställe. På en av de fasta ljusskyltarna utanför står, med stora bokstäver, "COCTAILS". Om man inte ens kan stava till dem, hur bra smakar de då?
Citera
2012-04-23, 18:26
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Ser ju ut som ett riktigt kvalitetsställe. På en av de fasta ljusskyltarna utanför står, med stora bokstäver, "COCTAILS". Om man inte ens kan stava till dem, hur bra smakar de då?

Det ryktas att det är samma folk som driver Kellys i Stockholm och Göteborg som ligger bakom stället. Kellys i Göteborg känner jag inte till men det i Stockholm är ju ett "billig öl och hårdrock-ställe", vilket kanske ger en antydan om nivån på World of beer...
Citera
2012-04-27, 16:19
Medlem
Slumlords avatar
Frågan om öppet till 03 på krogen i Västerås ska behandlas av stadsfullmäktige i juni:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1635202-oppet-langre-nej-tack
Citera
2012-04-29, 13:11
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Frågan om öppet till 03 på krogen i Västerås ska behandlas av stadsfullmäktige i juni:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1635202-oppet-langre-nej-tack

Jag tycker och har alltid tyckt att det faller på sin egen orimlighet att staten (eller kommunen) i det här fallet ska få trycka in sina fingrar i något så banalt som öppettider. Folk ska få dricka hur länge de vill.

På en annan notis, man får inte längre röka på Plutos terrass, de har nu istället rökrum längst in mellan toaletterna och DJ-scenen. Totalt värdelöst, plutos enda attraktion på sommaren är borta.
Citera
2012-04-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Jag tycker och har alltid tyckt att det faller på sin egen orimlighet att staten (eller kommunen) i det här fallet ska få trycka in sina fingrar i något så banalt som öppettider. Folk ska få dricka hur länge de vill.

På en annan notis, man får inte längre röka på Plutos terrass, de har nu istället rökrum längst in mellan toaletterna och DJ-scenen. Totalt värdelöst, plutos enda attraktion på sommaren är borta.

Bra, då slipper man lukta helvete när man har varit där. Brukar klä av mig ute när jag kommer hem p.g.a. att annars luktar det illa i hela huset. Jag har inte problem när det luktar rök men efter en kväll där...
Citera
2012-05-03, 22:38
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Nu får ju Billobob öppna nån gång så man får se vad nya ägarna ställt till med.
Citera
2012-05-04, 01:11
Medlem
BaLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Nu får ju Billobob öppna nån gång så man får se vad nya ägarna ställt till med.

inte mycket fick jag veta, bara en ren och skär uppfräschning, att det tar så lång tid är på grund av en vattenläcka
Citera
2012-05-04, 13:55
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azon27
Bra, då slipper man lukta helvete när man har varit där. Brukar klä av mig ute när jag kommer hem p.g.a. att annars luktar det illa i hela huset. Jag har inte problem när det luktar rök men efter en kväll där...

Smaken är som baken, röker inte själv men tycker det blev en jävla bra stämning däruppe med askkoppar i baren o.s.v. Lite utomlands sådär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in