Citat:
Ursprungligen postat av soscagon
Precis! det är därför jag blir så irriterad när folk kommer hem från någon stad i samma storlek och tjatar om hur jävla bra utelivet är där. Ibland kan man nästan tro att folk har varit i New York över helgen när det i själva verket var Örebro.
Men vore kul att höra från någon som bott i en annan stad och kan jämföra dom båda.
Edit* Gick förbi Vardagsrum(?) i torsdags och det ser ut som att det är en del utav bion, vet inte riktigt om man vill sitta där och samtidigt se massa folk i mjukisbyxor köpa popcorn till filmen.
Kommer från Västerås men bor numera i Göteborg, och jepps....det är stooor skillnad. Dock antar jag att du ville jämföra med nån stad som är ungefär likadan i storlek. Jag personligen hatar staden självt och dess uteliv+människor, så trist och grått det kan bli. Många människor i Västerås är väldigt inskränkta och verklighetsfrånvarande, dom tror att Vässan är världens mittpunkt och det är där det händer...staden är hipp, för det ligger ju nära Stockholm!
Man får ett riktigt skönt perspektiv när man vart ifrån där några år, och det fick mig som sagt att hata staden ännu mer än när jag lämnade den. Mitt tips till dig är att fly det sjunkande skeppet om du får tillfälle, det kan bara bli bättre min vän!
Angående priserna finns det ett drös av sköna förfest-barer här i stan där dom tar 29kr för öl/vin så folk sitter inte hemma och förfestar på samma sätt här eftersom det är så billigt att dricka ute. Du har tex andra lång där det kryllar av hipsters och annat estetiskt folk, här ligger priserna på 29kr som sagt. Sen har du Vasa, liknande fast det är mer yngre folk och vanliga människor, 29kr....såå gött asså! Förstår inte varför inte det finns något sådant i Västerås? Du har ju bill&bob, men där tar dom liksom 50-60kr/öl, klart att folk inte har råd att gå ut och förfesta då.
Lycka till!