Jag jobbar också som cnc-operatör. Jag gick en yrkesutbildning via arbetsförmedlingen. Du behöver inte vara duktig på matte(det finns faktiskt miniräknare). Sen ska du veta att det är skillnad på olika arbetsplatser, jag får t ex göra allt själv programmering, nollning, mäta verktyg osv. Medans på lite större arbetsplatser så kanske du bara får trycka på startknappen och byta bitar, programmen kommer färdiga och dom har speciella riggare(finare folk

) som ställer in maskinen. Själv tycker jag att det är ganska kul om det är lite mindre serier av nånting (då hinner man inte tröttna). Ibland kan det bli tråkigt, men å andra sidan vilket jobb är roligt precis hela tiden?