2006-09-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Pedofil/hebefil..same shit different name i allmänhetens ögon.
Men om det nu ändå är samma sak så föreslår jag att du kallar mig hebefil i fortsättningen.
2006-09-21, 23:48
Medlem
Cineastens avatar
Om du föredrar ett hebefiljävel så visst. För mig är du ändå ingenting annat än en extremt uppmärksamhetstörstande pedofil. Sen kan du kalla din sk läggning vad fan du vill.

Jag kanske åker ut för det här. Isåfall får jag göra som mina företrädare, de som tillfört forumet så ofantligt mycket och börja sprida dynga om FB, moderatorerna och admin på andra forum, typ Under Ytan. Så gör man om man vill visa sig på styva linan.
2006-09-21, 23:50
Medlem
Citat:
Om du föredrar ett hebefiljävel så visst. För mig är du ändå ingenting annat än en extremt uppmärksamhetstörstande pedofil. Sen kan du kalla din sk läggning vad fan du vill.
Tack så mycket. Se så enkelt det var att lösa det här problemet bara genom att använda rätt terminologi. Du får till och med kalla mig jävla hebefiljäveljävel om om du vill.
2006-09-22, 00:01
Medlem
Cineastens avatar
Du borde bemött resten i inlägget istället. Du har väl inte ens mage att erkänna att du betett dig som en idiot gång på gång och att du fått förtroendet att återvända för att återigen straffa ut dig. Det är inte särskilt lyckat.

Uppenbarligen har andra moderatorer här på forumet andra åsikter om dig och ditt beteende än vad jag har och det kan jag inte göra så mycket åt.
2006-09-22, 00:17
Medlem
Citat:
Du borde bemött resten i inlägget istället. Du har väl inte ens mage att erkänna att du betett dig som en idiot gång på gång och att du fått förtroendet att återvända för att återigen straffa ut dig. Det är inte särskilt lyckat.

Uppenbarligen har andra moderatorer här på forumet andra åsikter om dig och ditt beteende än vad jag har och det kan jag inte göra så mycket åt.
Vad skall jag bemöta? Jag har kanske skrivit 20 inlägg på Under Ytan, och inget av dem har väl handlat om FB vad jag kan komma ihåg?

Och om du tittar när jag postade mitt inlägg så gjorde jag det innan du gjort ditt tillägg.
2006-09-22, 00:30
Medlem
Hur som helst, frågan är väl löst nu, så lås tråden om ni vill.
2006-09-22, 07:54
Medlem
Mesharrys avatar
Pedofeli är ett samlingsnamn för gruppen barnknullare. (Taylor -81)

Nu vet du, Hebbe lelle
2006-09-22, 08:17
Bannlyst
Sluta tjafsa nu, Carin. Om Du bara visste hur mycket skit jag får och om Du visste vilka tirader av personangrepp, påhopp och förolämpningar som rasar emot mig både i forumet och i PM. Ser Du mig gnälla? Ser Du mig hota admin med polisanmälan? Nej, jag tar inte åt mig. Jag hanterar FB som den vuxna människa jag är, med lite distans både till forumet och till mig själv. Det råder jag Dig också att göra. Ta det för vad det är - ett internetforum.

// Roger P.
2006-09-22, 08:40
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Admin menar nog ungefär att "lite får man allt tåla" om man öppet talar om sitt intresse för minderåriga tjejer. Jag har förståelse för att du vill göra en tydlig differens mellan hebefili och pedofili, men för väldigt många människor är det samma sak, de flesta känner nog inte ens till begreppet "hebefili" och många lever nog i den tron att den som har en pedofil läggning också alltid är i stånd att begå övergrepp på barn. På samma sätt förknippas också den som är starkt kritisk till invandringen eller är Sverigedemokrat av många till det skarkt generaliserade begreppet "rasist". I det sammanhanget menar Admin precis som att den som är Sverigedemokrat på forumet får tåla att bli kallad för rasist får också den som är hebefil tåla att bli kallad pedofil.

Detta tydliggör kanska klart att Flashback höjt ribban betydligt för vad som ska anses vara personangrepp, men det finns en chans till Caine. Du ska inte behöva tolerera att folk skriker pedofil efter dig utan anledning då det så att säga inte tillhör ämnet. Om man på FB debatterar Sveriges statsskick och någon skriver "håll dig borta din j-vla pedofil" så kan det knappast anses höra till ämnet och då kan moderatorn ta bort inlägget med motiveringen att det är OT. Och chansen att få bort dessa inlägg som OT är goda då cirka 80 procent av dessa pubertetsbrölande inlägg är oneliners som inte är i närheten av ämnet och kan således tas bort. Däremot ska det mycket till innan det anses vara personangrepp i den betydelsen att forumet ska vidta en åtgärd mot personen i fråga, då ska det i så fall vara fråga om förföljelse och mobbning i trådarna för att åtgärd ska bli aktuell.

Så rapportera gärna på Caine, men chansen är nog större att moderatorn tar bort inlägget p.g.a. OT än att det ses som personangrepp

Instämmer i detta.

admin
2006-09-22, 08:46
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Vore det okej om någon - rent hypotetiskt - skulle påstå att någon som inte är anonym på FB och som har barn gång på gång skulle påstås vara pedofil?

Som andra användare påpekat; "som man bäddar får man ligga".
Om man röstar på Sverigedemokraterna och säger att svensk integrationspolitik är efterbliven och att vi tar emot för många invandrare, så får man nog leva med att någon uppfattar personen som rasist.

Man kan inte gråta krokodiltårar bara för att någon här inte kan skilja på "kritisk av den svenska invandringspolitiken" och "rasist".

Flashback är sannolikt ett av de få forum där användarna ens vet skillnaden mellan "hebefili" och "pedofili". Och för majoriteten av människor så är detta samma sak.

Förstår du inte detta?

admin
2006-09-22, 08:53
Administrator
admins avatar
Citat:
Förresten, var går gränsen mellan tillåtna personangrepp och "trakasserier" som är förbjudet? Är det efter tre upprepade personangrepp? Fem? Tio?

Varje övertramp beslutas i en omröstning.

För att ge två exempel:

Ifall du i en tråd berättar hur snygg du tycker att en viss 13-årig tjej är, så är det inte konstigt att någon svarar att han inte kan förstå var du fått "ditt pedofilbeteende" ifrån. det är inte nödvändigtvis så att den personen postat det svaret för att skada och mobba dig.

Om samma användare skulle förfölja dig i forumet och ständigt kalla dig för "pedofiljävel" i varje tråd, oavsett vad tråden hamnar om, så skulle personen inte bara få sina inlägg raderade pga OT, utan även få en varning för övertramp mot regelverket.

Jag ser exempel två som mobbing, men inte exempel ett.

admin
2006-09-22, 09:01
Administrator
admins avatar
Citat:
Nej, det är för att det är ett ganska nytt begrepp. Innan begreppet uppfanns så var det nämligen helt normalt att män tände på tonårstjejer, och då behövdes inget särskilt uttryck för det.

Det brukar ta ganska lång tid innan nya ord kommer in i NE och SAOL.

Och du blir sedan förvånad över att människor inte vet vad hebefili är?

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in