2006-09-20, 17:51
Medlem
Idag fick jag av en moderator veta att det inte är ett tillräckligt grovt personangrepp att kalla någon pedofil för att ett sådant inlägg skall raderas. Det är enligt mig ett mycket märkligt resonemang. Nu raderades inlägget ändå, men med motiveringen att det var off topic. Att personen som skrev inlägget (Cineasten, som dessutom är moderator) vid flera tidigare tillfällen kallat mig för pedofil är tydligen också helt okej.

Enligt mig, och säkert de allra flesta här, så är pedofili något vedervärdigt och fruktansvärt obehagligt. Att bli beskylld för att vara pedofil borde vara något som de flesta tar betydligt mer illa vid sig av än att bli kallad "ditt förbannade äckliga jävla svin" eller något liknande, som med största säkerhet skulle tas bort enligt regeln om personangrepp. Jag kan inte tänka mig många anklagelser som skulle vara värre än att bli kallad pedofil, faktiskt, och om det är någon som har en annan uppfattning så får ni gärna förklara hur ni tänker, för det kan jag inte förstå.

Dessutom tillkommer frågan om vad lagen säger. Att kalla någon ett svin eller liknande skulle säkerligen inte leda till någon rättslig påföljd, men att påstå att en person är pedofil är enligt mig solklar grund för ett förtals- eller förolämpningsmål. Det finns vägledande mål till exempel från 1997, där en skolchef fick vykort med kränkande tillmälen skickade hem till sig, och avsändaren dömdes för förolämpning. Det var alltså inte ens något som yttrades öppet, men det räckte ändå för fällande dom.

Hur som helst vore det intressant att få veta varför "pedofil" inte räknas som ett personangrepp. Anser ledningen att pedofili är något bra, och att det därför inte är kränkande att kallas för pedofil? Skulle ni acceptera att någon till exempel spred ut bland era släktingar, vänner och bekanta att ni var pedofiler? Eller skulle ni bli fly förbannade och vilja slå in skallen på den jäveln som sprider falska rykten?

Jag är inte pedofil och jag kommer därför inte att acceptera att någon kallar mig för det. Om det sker igen och inlägget ifråga inte raderas så kommer jag att överväga polisanmälan, och det är inget tomt hot. Jag är trött på den totala slapphet som finns när det gäller personangrepp just på mig.
2006-09-20, 18:04
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jag är inte pedofil och jag kommer därför inte att acceptera att någon kallar mig för det. Om det sker igen och inlägget ifråga inte raderas så kommer jag att överväga polisanmälan, och det är inget tomt hot. Jag är trött på den totala slapphet som finns när det gäller personangrepp just på mig.

Sluta fjanta dig. Du har ett ohälsosamt intresse för unga tjejer och det gör dig till pedofil i de flestas ögon. Du och Pluxor må ha en annorlunda uppfattning om vad ordet betyder men det hindrar inte att 99% av svenska folket har en uppfattning om vad pedofil innebär.

Så frågan är varför det skulle vara värre än att bli kallad sosse?
2006-09-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Sluta fjanta dig. Du har ett ohälsosamt intresse för unga tjejer och det gör dig till pedofil i de flestas ögon. Du och Pluxor må ha en annorlunda uppfattning om vad ordet betyder men det hindrar inte att 99% av svenska folket har en uppfattning om vad pedofil innebär.
Du gillar Sverigedemokraterna och det gör dig till nazist i de flestas ögon. Alltså är du nazist. Eller?
2006-09-20, 18:08
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Du gillar Sverigedemokraterna och det gör dig till nazist i de flestas ögon. Alltså är du nazist. Eller?

Du resonerar som om du jobbar på Samhall. Logiken i det där hänger inte ihop. För det första är det bara idioter som anser att sverigedemokrater är nazister. För det andra så skulle det inte göra mig till nazist även om jag gillade Sverigedemokraterna. Det skulle däremot göra det helt naturligt att en människa som tror att Sd=nazism får för sig att kalla mig nazist.
2006-09-20, 18:09
Bannlyst
Jo kan tänka mig att det är obehagligt att bli kallad pedofil men det är ju så, man blir kallad som man framställer sig.
2006-09-20, 18:09
Medlem
Cineastens avatar
Du är i sanning en jobbig rättshaverist. Vi visste att du skulle börja hålla på som du gjorde tidigare, du visste det också och ändå kom du tillbaka trots vetskapen om att dina ständiga provokationer kommer leda till att du sparkas ut på arschlet.

Du kan väl roa dig med en polisanmälan om du vill. Jag är övertygad om att rättsväsendet kommer ta dig på allvar. Särskilt om du berättar om ditt sexuella intresse för småtjejer...

Varför måste du envisas med att diskutera ämnen som du vet att du inte hanterar? Om du ständigt startar trådar som har med pedofili eller barnporr att göra och propagerar för att skiten borde vara tillåten får du fanimig räkna med att folk kallar dig pedofil od. Det är liksom ingenting som folk har tagit ur tomma luften.

Hade jag varit som du hade jag hållit mig ifrån den typen av diskussioner. Tyvärr tillhör du kategorin människor som STÄNDIGT måste provocera och tjata om samma ämnen, trots att du vet hur det slutar - du blir förbannad, beter dig som en idiot och blir utkastad. Du har blivit det tidigare men har tydligen inte lärt av dina misstag. Så mycket för de seriositeten och viljan att komma tillbaka till forumet...

Ha ett gott liv...
2006-09-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du är i sanning en jobbig rättshaverist. Vi visste att du skulle börja hålla på som du gjorde tidigare, du visste det också och ändå kom du tillbaka trots vetskapen om att dina ständiga provokationer kommer leda till att du sparkas ut på arschlet.
Så du tycker alltså att det är en provokation att diskutera sexualpolitik, men inte att gång på gång skriva oneliners där man kallar någon för pedofil? Ja, så kan man ju också se det.
2006-09-20, 18:17
Medlem
Jag vill även passa på att länka till vad admin tidigare sagt:
Citat:
Caine har upprepade gånger påtalat att han INTE är pedofil, och jag vill inte se sådana påhopp då han inte har möjlighet att försvara sig.
Om jag ser fler sådana inlägg så kommer de att raderas.
Vad användaren har för sexuell läggning är i sammanhanget fullkomligt ointressant. På Flashback kastar vi inte ut användare pga sina åsikter.
Om du vill angripa någon, så angrip de som kan försvara sig.

admin
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4555643&postcount=23

Han skriver visserligen i ett läge där jag var bannad och inte kunde försvara mig, men tydligen ser han det ändå som ett personangrepp, annars skulle inläggen knappast raderats då heller, eller hur?
2006-09-20, 18:18
Medlem
enverhoxha99s avatar
Caine, om man istället för pedofil hade kallat dig hebefil, hade det varit ett personangrepp också?
2006-09-20, 18:19
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Jag vill även passa på att länka till vad admin tidigare sagt:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4555643&postcount=23

Han skriver visserligen i ett läge där jag var bannad och inte kunde försvara mig, men tydligen ser han det ändå som ett personangrepp, annars skulle inläggen knappast raderats då heller, eller hur?

Du kan ju försvara dig nu så det lär ju knappast gälla. Dessutom raderades ju inlägget.
Vad är du ute efter? Att Cineasten skall varnas för att han kallar dig peddo?
2006-09-20, 18:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Så du tycker alltså att det är en provokation att diskutera sexualpolitik
Gör dig inte dum. Du vet väl för fan själv hur du har betett dig? Du är en rättshaverist utan dess like.

Citat:
men inte att gång på gång skriva oneliners där man kallar någon för pedofil? Ja, så kan man ju också se det.
Hur många gånger har du och jag tjafsat? Inte särskilt många mig veterligen men jag minns å andra sidan inte alla dumheter som skrivs på forumet (av mig eller andra bör tilläggas).

Citat:
Att Cineasten skall varnas för att han kallar dig peddo?
Åh nej. Det kanske slutar med att jag blir bannad. Vad ska jag då göra av mitt miserabla liv? Boofuckinghoo.. (jag kan ju alltid komma tillbaka som ett troll då och jävlas med moderatorerna och Admin eftersom FB är det absolut viktigaste i mitt liv)
2006-09-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Caine, om man istället för pedofil hade kallat dig hebefil, hade det varit ett personangrepp också?
Nej, absolut inte - så länge man inte jämställer hebefili och pedofili, eller något sådant. Så Cineasten kan kalla mig hebefil hur mycket han vill.
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Du kan ju försvara dig nu så det lär ju knappast gälla. Dessutom raderades ju inlägget.
Vad är du ute efter? Att Cineasten skall varnas för att han kallar dig peddo?
Nej, varningar är så trista, jag vill bara att folk ska sluta skriva förtalsinlägg. Som sagt, kalla mig hebefil om ni vill, det är helt okej.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in