2006-09-20, 16:11
Medlem
mamacitas avatar
Var i Stockholm kan man kka riktig mexikansk mat??? Och sg inte 'Taco Bar' eller ngon tattig nachotallrik frn Kentas gatukk eller sn skit. Nej vi snackar redigt mexarkk, helst gjort av en tjock mexikan i sombrero, men en vanlig mexikan duger ocks.
Citera
2006-09-20, 16:27
Medlem
Det finns en rackare p Birger Jarlsgatan, nstan, nstan i hrnan Odengatan. Typ, kksbutiken p hrnan (HTH kk??) OdenGatan/Birger Jarlsgatan och sedan 10-20m ner mot Jarlaplan. Kanske inte "Mexico Deluxe", mer som TacoBar men mer genuint i smak. Sger de som varit dr, dock inte jag... Burritos:en skall vara att rekommendera.

Sorry att jag inte vet mer n s, r sjlv sugen att g dit men har inte hunnit...
Citera
2006-09-20, 19:05
Medlem
roppans avatar
http://www.alltomstockholm.se/Sok.as...006-09-20&nid=

Varsgod

EDIT: Bortse frn trffarna p Taco Bar s har du lite restauranger att testa.
Citera
2006-09-21, 10:43
Medlem
mamacitas avatar
ojoj OJ..en burrito sitter aldrig fel. tack fr tipset! ska definitivt kollas upp.

fr vrigt tycker jag att det r konstigt att det inte finns fler mexikanska snabbmatsrestauranger i stan. bttre snabbmat finns inte, eller jo, men det skulle va kul med ett alternativ till hamburgare...

knns som att alltomstockholm gr lite luffiga bedmningar om vad som r mexikanskt. harry b james..jo tjena.
Citera
2006-10-31, 11:16
Medlem
Vad jag lngtar efter r den sortens mexikansk mat som jag t nr jag bodde i san fransisco. Nr jag kollar p alltomstockholms lista ver "mexikanskt" s ser jag bara tapasbarer, tex mex och stekhus. Hur kan det vara s svrt att f en riktig burrito i sverige, ifallafall stockholm, som r vrd att kallas namnet? Det r ju faktiskt en mexikansk tunnbrdsrulle! En stor tortilla fylld med kryddat ris och bnor m ktt av olika slag. Kttet r egentligen inte alls ndvndigt d bnorna kan ge samma "kttiga effekt". Det hela avslutas med en ngra rejla matskedar FRSK tomatsalsa. Och grejen r att man ska kunna ta den p samma stt som en tunnbrdsrulle.Det r ofattbart hur sn enkel och billig bond/fattigmansmat ska vara s svr att f till. Och den enda gng jag lyckades f nnting som iallafall liknade det jag pratar om, s kostar den hutlst mycket fr vad det faktiskt r: ris, vete och bnor.
Old el Paso t helvete.
Citera
2006-10-31, 12:25
Medlem
I diverse foodcourts brukar det finnas bra mexikansk mat, finns i kungshallen tror jag,,
Citera
2006-11-04, 18:40
Bannlyst
Vill Du laga sjlv s hittar Du finfina produkter p Chez Albert, Roslagsgatan, kommer inte ihg numret dock...
Citera
2006-11-05, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tosh
Vad jag lngtar efter r den sortens mexikansk mat som jag t nr jag bodde i san fransisco. Nr jag kollar p alltomstockholms lista ver "mexikanskt" s ser jag bara tapasbarer, tex mex och stekhus. Hur kan det vara s svrt att f en riktig burrito i sverige, ifallafall stockholm, som r vrd att kallas namnet? Det r ju faktiskt en mexikansk tunnbrdsrulle! En stor tortilla fylld med kryddat ris och bnor m ktt av olika slag. Kttet r egentligen inte alls ndvndigt d bnorna kan ge samma "kttiga effekt". Det hela avslutas med en ngra rejla matskedar FRSK tomatsalsa. Och grejen r att man ska kunna ta den p samma stt som en tunnbrdsrulle.Det r ofattbart hur sn enkel och billig bond/fattigmansmat ska vara s svr att f till. Och den enda gng jag lyckades f nnting som iallafall liknade det jag pratar om, s kostar den hutlst mycket fr vad det faktiskt r: ris, vete och bnor.
Old el Paso t helvete.

Svaret r enkelt varfr man inte kan f Mexikansk mat i Sverige

det finns inga BEANERS hr bara araber o snt
Citera
2006-11-12, 20:51
Medlem
baseballs avatar
Mexican Burrito eller Mexican Advocate p Wrap World, Htorget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto