2007-05-27, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
För att du ska kunna dra i dig rök så måste det komma in luft. Det är vad det andra hålet är till för. Själv tycker jag att det verkar onödigt att ens sätta dit en kork - min vaporizer är tänkt att fungera med bara glödlampa och sugrör. Har förvisso inte testat den än, men min polare fick tag på åtta gram häromdagen så jag kan nog återkomma med hur det gick inom ett par veckor... :P

Är det någon som vet om cannabisrök är tyngre eller lättare än luft förresten?
har också haft de tankarna.. Jag eldade utan att suga i min, sög först när den var rökfylld och det sipprade inte ut mycket rök innan den var full med rök. borde gå att ha den öppen och sticka in ett sugrör nör röken är lagom och dra i sig, kanske inte det mest ekonomiska röksättet men det borde vara en bättre variant på röka nål.. dessutom ser inte verktygen ut som dödsknarksvapen om någon skulle hitta dem, bara tom glödlampa..
Citera
2007-05-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jucker
Jag håller på att bygga en vaporizer av en glödlampa, jag har kärnat ut den så att det bara är ett glasskal kvar men jag kan inte få bort den vita "frosten" på glödlampan. Jag har försökt med salt, grovsalt, tvättmedel och en kombination av dessa men ingenting funkar. Hjälp skulle uppskattas.
sand?.....
Citera
2007-05-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
För att du ska kunna dra i dig rök så måste det komma in luft. Det är vad det andra hålet är till för. Själv tycker jag att det verkar onödigt att ens sätta dit en kork - min vaporizer är tänkt att fungera med bara glödlampa och sugrör. Har förvisso inte testat den än, men min polare fick tag på åtta gram häromdagen så jag kan nog återkomma med hur det gick inom ett par veckor... :P

Är det någon som vet om cannabisrök är tyngre eller lättare än luft förresten?

Edit: Märkte att jag inte svarade på din fråga, samt att jag inte riktigt kan svaret.

haha nä du svarade itne riktigt på min fråga men antar det lär komma ett svar snart eller en spydig kommentar på hur trög man är
Citera
2007-05-28, 13:12
Medlem
HilluPillus avatar
Borde man inte kunna göra hål i det du har som ett sugrör och hålla för som en flöjt och sen släppa och suga för kunga och fosterland.. fast då åker kanske röken ut dock :P
Citera
2007-06-03, 17:58
Medlem
Snabb fråga: om man röker i sitt rum, finns det någon risk att föräldrarna känner lukten dagen efter? För jag har uppfattat det som att det inte luktar någonting med en vaporizer, sant?
Citera
2007-06-03, 19:45
Medlem
Fontanells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Borde man inte kunna göra hål i det du har som ett sugrör och hålla för som en flöjt och sen släppa och suga för kunga och fosterland.. fast då åker kanske röken ut dock :P

Njäe, man vill ju att det bildas ett luftdrag inne i lampan. Gör du hål i sugröret suger du ju bara i dig luften direkt från hålet.

Fråga: vad tror ni om följande idé?

Fixa till mecket (finfördelat grönt) och lägg i mitten på en dubbelvikt bit grill-folie. Gör en tät boll av det (med det gröna i mitten). Ta en nål och gör några små hål på motsatta sidor, lägg smash-bollen i koppen med ett set med hål neråt, det andra setet med hål uppåt. Sen är det bara att elda på aluminium-foliet och suga i sig. Enklare kan det ju inte bli egentligen. Om det skulle börja ryka så är det ju inte så farligt, det blir om inte annat ett ekonomiskt sätt att röka på eftersom röken inte bara försvinner i rummet.

Skall testa och återkomma ...
Citera
2007-06-03, 22:29
Medlem
Om man ska röka brunt i den, ska man mixa det med tobaken ändå eller bara smula ner det direkt i lampan?
Citera
2007-06-03, 23:01
Medlem
Davidos avatar
Här kommer en länk till en sida där man kan köpa vaporizers : http://www.everyonedoesit.com/online...CategoryID=738
Citera
2007-06-04, 19:13
Medlem
Fontanells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontanell
Njäe, man vill ju att det bildas ett luftdrag inne i lampan. Gör du hål i sugröret suger du ju bara i dig luften direkt från hålet.

Fråga: vad tror ni om följande idé?

Fixa till mecket (finfördelat grönt) och lägg i mitten på en dubbelvikt bit grill-folie. Gör en tät boll av det (med det gröna i mitten). Ta en nål och gör några små hål på motsatta sidor, lägg smash-bollen i koppen med ett set med hål neråt, det andra setet med hål uppåt. Sen är det bara att elda på aluminium-foliet och suga i sig. Enklare kan det ju inte bli egentligen. Om det skulle börja ryka så är det ju inte så farligt, det blir om inte annat ett ekonomiskt sätt att röka på eftersom röken inte bara försvinner i rummet.

Skall testa och återkomma ...

Det funkade. Smakade dessutom väldigt friskt och gräsigt utan röksmak. Men huruvida det är särskilt effektivt är en annan femma, fick sitta och elda och suga i 5-7 minuter innan jag började känna nåt. Kvar i foliet fanns brunt "dött" gräs som jag blandade med vanligt gräs och rökte upp för att inte missa nåt.
Citera
2007-06-08, 20:52
Medlem
Dyfvelstains avatar
Hehe ju större ju bättre
http://i14.tinypic.com/6euwnlj.jpg
Citera
2007-06-09, 17:05
Medlem
jag har lyckats få bort frosten med hjälp av salt, på vanliga OSRAM 60watts lampor. Även på den sortens lampor som IKEA säljer. Testa dessa om det inte går för er.
Citera
2007-06-10, 23:51
Medlem
Legalizelutfisks avatar
en kmpis till mig hade byggt en med en glödlampa.
I lördags var det så invigde vi den med lite svart afghan
och fan vad bra det var...speciellt för mig som inte röker i vanliga fall
och verkligen tycker illa om nikotin å tobak..
blev iallafall skit bäng...när jag tänker efter så har jag aldrig varit så bäng i hela mitt liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in