2006-09-20, 01:28
Medlem
Vad är detta? Sett reklamfilmen på cervera där Jamie i sann TV-shopanda hyllar sin uppfinning till skyarna. Prylen består av en päronformad, tvådelad plastbehållare som innehåller en keramik-boll. Man har i sina kryddor, oljor etc och skakar loss.

www.flavourshaker.co.uk för en koll på prytteln.

Frågan är: någon testat? Gör den något på ett bättre sätt än en hederlig mortel?
Citera
2006-09-20, 14:59
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Vad är detta? Sett reklamfilmen på cervera där Jamie i sann TV-shopanda hyllar sin uppfinning till skyarna. Prylen består av en päronformad, tvådelad plastbehållare som innehåller en keramik-boll. Man har i sina kryddor, oljor etc och skakar loss.

www.flavourshaker.co.uk för en koll på prytteln.

Frågan är: någon testat? Gör den något på ett bättre sätt än en hederlig mortel?

Står faktiskt en i mitt kök. Fick den på köpet i nåt erbjudande när jag handlade andra köksartiklar. Jag har knappt använt den annat än att mortla lite kryddor och det funkade ju prima. Men det känns som ännu en pryl man kan klara sig utan, kan ju vara kul visserligen, men en mortel funkar nog minst lika bra.
Citera
2006-09-20, 15:43
Medlem
jockelos avatar
Jamie är fan den coolaste asså.. Säkert en helt onödig produkt men fan va Jamie är grym kock och en skön kille..
Citera
2006-09-22, 02:40
Medlem
tyrolerhattens avatar
Fanns ett helt ställ med sånna när jag besökte MIO för ett par veckor sen. Blev nyfiken och skakade den lite lätt, men jävlar vad den skramlade. Nästan så att hörselkåpor bör ingå..

Då var den ju iofs tom, med lite innehåll bör väl ljudet dämpas.

Madchild, är den effektiv då? I filmen på ovanstående hemsida klipps det lika hejvilt som vanligt då Jamie står framför kameran. Svårt att få en uppfattning om hur länge man egentligen måste stå där och cp-skaka.

Nu kanske mitt inlägg uppfattas som lite väl negativt, i ärlighetens namn var jag faktiskt nära att köpa en själv. Jävla prylsjuka..
Citera
2006-09-22, 03:33
Medlem
Mortlar är ju faktiskt lite jobbiga när man ska krossa pepparkorn. De hoppar
ju så gärna iväg. Dock hatar jag Olivers karakteristiska kamerateknik
och hans slängiga stil, så det skulle ta emot att köpa hans grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in