Citat:
Ursprungligen postat av
lunarludde
Under 2019-2020 hade jag ett kortare förhållande med en kvinna som jag verkligen gillade, och var så jävla lätt att prata om allt med henne, men det tog slut och efter det har självförtroendet varit i marianergraven, tyvärr.
Har på senare tid blivit mer och mer orädd för döden, kanske låter som en klyscha men har även på senare tid känt att jag inte tar livet lika seriöst längre på ett positivt sätt, vi alla kommer dö förr eller senare. Drog mig undan självmant bekantskapen under massa år av olika orsaker, vilket jag ångrar nu, är ensam i stora perioder och varit det i många år nu.
Läste nyligen om en som vann 1 miljard på Eurojackpot, tänk vilken känsla att aldrig behöva oroa sig för ekonomin och göra vad man vill, och bo var man vill. Fan vilken känsla det hade varit, köpa ett hus i något varmt land och slippa det här skitlandet.
Fler än jag som ändrat uppfattningen om döden och att inte ta livet så jäkla seriöst i punkt och pricka?
Delar din syn fullt ut. Efter år 2020 känns det som att relationer spelat ut sin roll. Många tycks vänta på döden och jobbet är en mellanstation.
Som tur är ser jag till att hålla mig aktiv, klär mig bra och är i form, men även ute träffar man numera aldrig några intressanta människor. På pendlingen till jobbet stirrar alla ner i mobilerna och skulle de titta upp så är det inte av nyfikenhet på andra utan för att inhämta någon typ av information.