Mitt sociala liv är i det närmaste obefintligt. Har en nära vän i en annan stad som jag träffar några gånger om året, men vi har kontakt minst varje vecka över nätet. Sen en annan vän som jag inte heller träffar så ofta. Annars är det bara familjen man umgås med. Lite jobbarkompisar också, men inga jag är intresserade av att träffa på fritiden.
Mitt problem är att jag har svårt att släppa in andra i mitt liv och så gillar jag inte att festa eller hänga på krogen. Jag är tjej, och då förväntas det ju att man ska gilla att prata i timmar, men jag har aldrig varit sån. Känner mig jäkligt onormal faktiskt, mitt stora intresse här i livet är att spela pokémon.

Så jag är för nördig för dom flesta människorna, men samtidigt känner jag mig helt lost bland nördarna eftersom jag inte gillar så mycket andra nördiga saker.
Ett annat problem är att jag är alldeles för bekväm i min ensamhet, skulle nog säga att jag trivs med att vara själv 95% av tiden, och när jag inte gör det så är det egentligen mer att jag känner mig uttråkad och vill ha mer spänning i mitt liv.Bara jobbar, äter och sover liksom. Men kanske har man helt enkelt vant sig, och att socialt umgänge är väldigt ångestframkallande för mig.
Har förövrigt aldrig haft en pojkvän och vet inte om jag någonsin kommer och kunna ha en relation, känner att jag har alldeles för stort behov av att få vara själv ibland och har svårt att tro att jag skulle kunna träffa en person som jag gillar så mycket att jag vill vara med den hela tiden. :/ När kompisar har skaffar pojkvänner har jag tyckt att det verkar så hemskt, när dom sitter och typ sms:ar och ringer varandra hela tiden. Känns inte som jag klarar av det helt enkelt.