Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
Kanske inte uttryckte mig helt glasklart..
En del av problemet var väl närmast att jag fick ta de administrativa och logistiska delarna av att vara pojkvän men allt det roliga sköttes av andra. Om andra killar vad goda nog att ligga med så borde de vara goda nog att hjälpa till med gardinerna också.
Vad gäller underkläder och annat så upplevde jag det som jäkligt förnedrande, vi tillbringade många timmar talandes om det amorösa ökenlandskap jag befann mig i, hur jobbigt det var när hela kroppen skriker "TA PÅ MIG!!!" och hur jag i min längtan efter närhet och kroppskontakt ofta somnade med på med kudden blöt av tårar. Likförbannat räckte det inte med att jag var smärtsamt medveten om vem/vilka de gjorde saker med - jag skulle också veta vilka underkläder som avlägsnats och i en del fall också få höra vad som gjorts.
Jag bad verkligen inte att nån skulle vara snäll och släppa till, men jag bad om att slippa detaljerna men tydligen var det för mycket begärt.
Nu är jag haft återigen inne i en rätt lång period av celibat, men eftersom jag slipper hjälpa till att garnera tårtan åt andra så är det betydlig lättare att stå ut. Om en vän klagade över svår törst så skulle jag inte hälla upp ett glas vatten, visa det för honom/henne för att sedan ge det till en förbipasserande. Nu haltar jämförelse något eftersom ett glas vatten inte berörs av känslor som vänskap, kärlek och lust men innebörden borde vara klar nog.
Du förvirrar mig. Å ena sidan låter det som du vill ha en tjejkompis, å andra sidan låter det inte som det?
Jag har varit singel ganska länge nu, och lyssnar på hur mina killkompisar pratar om tjejer de träffat osv. Det är ju högst naturligt att man vill prata av sig om sånt med vänner, och det tycks för mig också vara naturligt att bli glad och sprallig av att höra på det. T ex hörde jag att en av mina killkompisar fått till det med en ny donna för några veckor sen, och en annan kille med väldigt lite i sitt romantiska bagage tog mod till sig och lämnade ett gulligt kärleksbrev till en tjej han blivit betuttad i. Allt det här diskuterar vi med stark empati och peppning emot varandra - vi är ju vänner.
På samma sätt har de även hört på saker när jag träffat killar, de har hängt med mig upp på lindex när jag letar efter kläder att ha på mig på "dejten i helgen", och de har såklart även tagit del av en hel del av mitt gamla sexliv. Det är helt vanligt kompissnack. Vi stödjer varandra, pratar av oss på varandra, och hjälper varandra med saker vare sig det är jag som hjälper en killkompis köpa rätt kläder för att matcha hans nya frisyr, en killkompis som hjälper mig fixa min cykel eller en tjejkompis som ber om att någon ska se efter hennes katter en helg.
Det är vänskap.
Däremot kan jag väl kanske hålla med om att om du säger att du blir obekväm om att höra sexuella detaljer från dina vänners liv så borde det respekteras. Visst, ibland vill man säga något så gärna så man lätt glömmer att någon bett i förväg att inte få höra - misstag händer - men det borde respekteras overall; ni är ju vänner trots allt. Men så som du beskrev att du tog avstånd från att hjälpa dina vänner bara för att ni inte var pojk- och flickvän så låter det inte som att det är vänskap du är ute efter i mina öron.
Menar inte att dömma, jag blir bara sjukt förvirrad. Jag ser inte vad skillnaden är på det du kallar "de administrativa och logistiska delarna av att vara pojkvän" och vanlig vänskap. Så länge du inte fick sitta och gulla en massa med en tjej, prata varmt med henne och sen såfort det vore helt naturligt att börja hångla så hoppade hon på Mr Stureplan istället. Det vore såklart helt sjukt. Men det är inte direkt det du beskriver? =S