Citat:
Ursprungligen postat av kukmolekylen
Jag är äckligt nostalgisk också.. tror detta hör ihop med mitt patetiska sätt att framstå.. som en ensam individ. En som gnäller över förlorade vänskaper.
Jag var en gång en människa som hade så mycket. Jag hade visioner, kärlekar. Jag kunde slappna av och veta att mina vänner fanns där.. tyckte om mig för den jag var.
Sommaren -94 - åh denna ljuva sommar.. vi hängde tillsammans.. mina kompisar och jag. Vi var tätt sammanlindade och inget skulle skilja oss åt. Vi åkte på utflykter till ställen där naturen formligen trängde sig på. Vi låg i tält tillsammans. Vi fjärtade och skyllde på varandra. Så länge som batterierna tillät låg vi och lyssnade på den då nyss utgivna skivan av Soundgarden "Superunknown"... Det var kärlek. Vi suktade efter den vackra tjejen i sällskapet. Hon körde "wasaloppet" med oss gång på gång.. men vem ville hon ha? Det låg så mycket längtan, så många förväntningar i luften...
En gädda bärgades under de tidiga morgontimmarna.. vi halstrade den på en glödbädd och åt den tillsammans.. vi var oövervinneliga. Vi hade framtiden för osss..
Vi snodde sprit av morsan och farsan.. satt på garagetaket och söp upp spriten.. pratade om livet. Om hur bra allt skulle bli. Solen gick ner och vi förflyttade oss upp till taknocken istället för att nå de åtråvärda solstrålarna.
Afghan Whigs skränade genom högtalarna.. Take me to your white trash party...
Åka ut till sandtaget och skjuta luftgevär.. Green river i bilstereon... Septemberlöven färgade allt gult, rött och alla uppkommliga färger.
Luften hög och klar.
Framtiden var vår..
Men så stack vi alla åt varsitt håll..
Gäddorna plaskade fortfarande i vassen, men inte med samma frenesi. Mina vänner var borta. Öringarna lekte i bäckarna precis som förr, men vi gick aldrig tillsammans och tog dom med bäckmete tillsammans.. ostmacka och o'boy.. stigarna fanns kvar, men inte de som brukade vandra längs dem.. t.om våra gamla lövkojor från 10-årsålderna fanns kvar.. dock förmultnade och redo att möta jorden.
Nu är allt sånt där borta. sånt vi hade. Sånt som inte längre finns kvar. Kommer vi återigen få uppleva det?`jag tvekar.. jag är skeptisk.. nu ska det "tas nån öl" på det ena eller det andra stället... Det har blivit ytligt numera.. Jag får väl vänja mig med det..
Bra skrivet de där!!
Är själv rätt nostalgisk emellanåt... Som Te.x när man börja gymnasiet för ganska exakt 10 år sen.. Bodde på Internat...
Vi va sex grabbar som höll ihop jämt, dagar, kvällar, nätter!!
Vi söp ihop, blev av med oskulden en efter en....
Nää då trodde man inte att nånting skulle få en att gå skilda vägar!!
Idag träffar jag två av dom ibland, går ut o krökar o så... Men den där riktigt gemenskapen fattas ändå på nåt vis...
Och jag vill tillskriva kontakten med de motsatta könet mycket av dem... Flera av grabbarna har träffat tjejer... Och som singel umgås med par... Njaaee...
Men men jag är nöjd me mitt liv!! Har polare som jag ringer o dom ringer mig... Men gemenskapen man hade i slutet av tonåren saknar man allt ibland!!