Vad tycker ni om mitt ihopplock? Vad bör jag byta ut? Vad bör jag lägga till? Chassifläktar kanske? Vilka rekommenderar ni?
Snälla, inga onda pikar - jag är en ganska dålig ihopplockare.
tja, som glad amatör tycker jag det ser ut som en trevlig speldator som säkert räcker några år. Är det bara en processor? Verkar lite lite isf med bara 2.4 ghz. Men nu får jag säkert stryk av dom som vet.
jag tycker det ser mycket bra ut. det du kanske borde tänka på (jag byggde nyss själv dator och satt i träsket och letade grejjer) är kanske att du skulle satsa på lite snabbare minnen? annars blir det ett killer system.
till Jagärlitesvensk: det är en dubbelkärnig processor, med grym fart i.
jag tycker det ser mycket bra ut. det du kanske borde tänka på (jag byggde nyss själv dator och satt i träsket och letade grejjer) är kanske att du skulle satsa på lite snabbare minnen? annars blir det ett killer system.
Tack för ditt svar!
Jo, det där med minnen är inte min grej Har du några rekommendationer på minnen?
Tack för ditt svar!
Jo, det där med minnen är inte min grej Har du några rekommendationer på minnen?
jag kan inte drekt rekommendera dig något. men eftersom moderkortet du beställt tar snabbare minnen än du valt så vore det synd att sikta för lågt. för du kan inte köpa ett snabbare minne sen och stoppa i för då klockas det ned till det långsammare minnets hastighet. följande # DDR2 PC5300 # DDR2 PC5400 # DDR2 PC6400 tycker jag du ska titta på. hänger du med vad jag menar nu? själv köpte jag dessa till min nya dator (får den imorrn) http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313834
Paketet ser bra ut, men jag håller med föregående talare: snabbare minne kommer du tjäna mycket på. PC6400 kommer göra dig gott. Om budgeten inte tillåter det, så tycker jag att du ska gå ner till en lite billigare processor (E6300 eller E6400). Du kommer kunna klocka upp processorn så mycket ändå, så du tjänar en hel del på att ha råd med dyrare och snabbare minne.
I övrigt ser det utmärkt ut, du kommer ha massvis med skoj med din nya dator.
EDIT: När du köper snabbare minnen, strunta i att kolla på timings och sånt, det gör typ 0,001% skillnad med tightare timings. Testade med Corsair CM2X1024 PC6400C3 och kunde köra i 800 MHz på 3-3-3-9. Det enda som de tightare timings gav mig var typ 2 tiondelar snabbare på SuperPI. När det gäller Intel så är hastigheten på minnena otroligt mycket viktigare än timings. Så köp det billigaste PC6400 du kan hitta.
Glöm inte att klocka upp processorn, du kan gå rätt högt utan att ändra på några inställningar. Jag har min E6600 på 3,3 GHz och den är 100% stabil i alla tester.
Glöm inte att klocka upp processorn, du kan gå rätt högt utan att ändra på några inställningar. Jag har min E6600 på 3,3 GHz och den är 100% stabil i alla tester.
Svårt att klocka upp den? Eller går det relativt enkelt? Låter ju som att det verkar vara en processor som är vänlig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!