2006-09-19, 20:22
Bannlyst
Tjena!

Sitter o grejjar lite film i Adobe Premiere Pro 2.0. Nu är det såhär att jag klippt en låååång rulle med DV-film, rätt detaljerat. Problemet är att jag inte hade en tanke på ljudet under tiden så allt jag redigerat har flyttats fel i ljudväg, alltså har ljudet försvunnit helt på vissa medan de är intakt på andra.

Till min fråga. Går det att på något sätt bara infoga ljudet till en viss del av originalfilmen? Alltså säg att vi har klipp1 som är från 3.24 till 3.42 ur originalfilen Film.avi. Kan jag då helt sonika infoga ljudet från 3.24 till 3.42 ur originalfilen enkelt?

Är inte sugen på att klippa om hela filmen
Citera
2006-09-19, 22:18
Medlem
FreKas avatar
Ja det ska inte vara några problem om jag fattat dit problem rätt. Lägg in den snutten igen och dela ljud/bild och spara bara ljudet.
Citera
2006-09-21, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreKa
Ja det ska inte vara några problem om jag fattat dit problem rätt. Lägg in den snutten igen och dela ljud/bild och spara bara ljudet.
Fast de va de jag ville undvika att behöva göra, ville bara enkelt kunna "recovera" ljudet från filmklippen jag klippt i adobe utan att behöva pilla in allt igen o klippa om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in