2006-09-18, 17:00
Medlem
RyssJävels avatar
Där har vi det, svart på vit. Foket vill inte veta av er. Med hjälp av en otroligt genomtänkt ekvation kom jag fram till att Fi fick som högst 1.5% Vilket är skrattretande med tanke på att grovt räknat hälften av väljarna är kvinnor (och kvinnans sak är er sak?).
Citera
2006-09-18, 18:22
Medlem
Vi får inte glömma att de stora partierna har kvinnosaksgrupperingar, som ex. socialdemokraternas och moderaternas kvinnoförbund.

Kan meddela att anledningen till att jag röstade på FI inte var att jag trodde att de skulle få 52% av rösterna. Anledningen till att jag röstade på FI var att jag ville att de skulle komma över 4% vallen och vara ett slags missnöjesparti i riksdagen.
Citera
2006-09-18, 18:23
Medlem
Snövits avatar
Jag är kvinna och FIs sak är verkligen inte min sak.

De är ett vänsterparti och med det faktum att Vänsterpartiet inte fick mer än ett par 5,8% så är det inte så illa av ett helt nytt parti. De lär ju ha tagit i alla fall mer än hälften av sina väljare därifrån. Kanske även lite missnöjda sossar och någon förvirrad miljöpartist. Men från borgarna skulle jag gissa att de knappt har tagit något.
Citera
2006-09-18, 18:26
Bannlyst
Ja... så då kanske FBs oerhört många och dominerande feminister kunde sluta skrika så fruktansvärt mycket här inne. Eftersom ni inte är ett stort parti så vill vi inte ha er här, det är flashbacks agenda: att göra allt för att de små rösterna i samhället inte ska få prata.
Citera
2006-09-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
De är ett vänsterparti och med det faktum att Vänsterpartiet inte fick mer än ett par 5,8% så är det inte så illa av ett helt nytt parti. De lär ju ha tagit i alla fall mer än hälften av sina väljare därifrån. Kanske även lite missnöjda sossar och någon förvirrad miljöpartist. Men från borgarna skulle jag gissa att de knappt har tagit något.

Du har en poäng. Från början var FI ett bredare "parti" än vad det är i dagsläget där även mer högerinriktade feminister(män och kvinnor) deltog i det feministiska initiativet. Tycker det är lite synd att FI har blivit för mycket vänstervriden. Tycker att de skulle ha hållit sig relativt neutral i blockdebatten och fokuserat mer på generella kvinnofrågor som går över båda blocken.
Citera
2006-09-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagärlitesvensk
Ja... så då kanske FBs oerhört många och dominerande feminister kunde sluta skrika så fruktansvärt mycket här inne. Eftersom ni inte är ett stort parti så vill vi inte ha er här, det är flashbacks agenda: att göra allt för att de små rösterna i samhället inte ska få prata.

Läs inlägg två i debatten. Om du inte förstår den så kan du läsa den en gång till eller varför inte tre till fyra gånger.
Citera
2006-09-18, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av killerbitch
Läs inlägg två i debatten. Om du inte förstår den så kan du läsa den en gång till eller varför inte tre till fyra gånger.

Begriper du ironi?
Citera
2006-09-18, 18:44
Medlem
Citat:
Begriper du ironi?

Visst, gör jag det. Puss i jumsken älskling.
Citera
2006-09-18, 19:13
Medlem
Fi:s problem är nog att för mycket intresse har riktas emot partiledaren och
för lite om politiken dom vill driva. 1% betyder att man får gratis valsedlar, vilket betyder en del, då dessa är dyra, 2,5% betyder partistöd med pengar.
I dagsläget verkar Sverigedemokraterna (Sveriges 8:e största parti) få valsedlar och partistöd, Fi (9:e största parti) få valsedlar och PP (10:e största parti) inget alls. Fast jag har inget emot om PP går om Fi...
Citera
2006-09-18, 19:17
Medlem
Maeglins avatar
Citat:

Du talar i termer av vi. Räkna inte in mig i den agendan. Ju fler meningsmotståndare som finns på detta forum - dest mer kan vi lära oss om oliktänkande. Om du nu ska påstå att du försökte vara cynisk så ber jag dig att formulera dig bättre.

Sen kan man rent allmänt givetvis inte, sätta likhetstecken mellan F! och feminism per definition. Inte som eländet ser ut idag iallafall.

EDIT: Såg detta nu.
Citat:
Begriper du ironi?
Det gör vi. Hur står det till själv?
Citera
2006-09-18, 19:25
Medlem
Resistances avatar
Alla partier börjar på botten, så även FI. Man är bra korkad om man tror att man har alla med sig från start. Men så långt orkade du kanske inte tänka? Därmed inte sagt att de kommer bli stora. Men man kan inte döma ut dem redan nu då de inte är så gamla än.

Förövrigt så lägger man inte ner det man tror på för att folk inte tycker om ens åsikter. Gör du det?
Citera
2006-09-18, 19:29
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Alla partier börjar på botten, så även FI. Man är bra korkad om man tror att man har alla med sig från start. Men så långt orkade du kanske inte tänka? Därmed inte sagt att de kommer bli stora. Men man kan inte döma ut dem redan nu då de inte är så gamla än.

Förövrigt så lägger man inte ner det man tror på för att folk inte tycker om ens åsikter. Gör du det?

Och den omedelbara frågan lyder:
Kan du summera F!:s åsikter via deras partiprogram så att vi kan bemöta ditt inlägg? Jag ber dig alltså inte citera deras slogans från sin hemsida. Jag efterlyser istället deras PARTIPROGRAM.

Det kommer sedan visa sig att det är relevant för tråden.

APPORT!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in