2006-09-18, 19:32
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Och den omedelbara frågan lyder:
Kan du summera F!:s åsikter via deras partiprogram så att vi kan bemöta ditt inlägg? Jag ber dig alltså inte citera deras slogans från sin hemsida. Jag efterlyser istället deras PARTIPROGRAM.

Det kommer sedan visa sig att det är relevant för tråden.

APPORT!
Varför ska jag göra det? Jag struntar fullkomligt i FI. Ryssjävel skrev att det är lika bra att lägga ned då de inte fick så många röster. Därav mitt inlägg.
Citera
2006-09-18, 19:40
Medlem
Tuppen Gunnars avatar
Feministiskt initiativ gjorde ett bra jobb då de fick 1% vänsterröster att bli värdelösa, hade de fått två %-enheter till hade vpk åkt ut
Citera
2006-09-18, 19:43
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Varför ska jag göra det? Jag struntar fullkomligt i FI. Ryssjävel skrev att det är lika bra att lägga ned då de inte fick så många röster. Därav mitt inlägg.

1. F! har fortfarande inte ett partiprogram.

2. F! har således inga åsikter.

3. Du baserar ett inlägg på deras åsikter

4. Ditt inlägg förlorade existensberättigande.
Citera
2006-09-18, 19:44
Medlem
Resistances avatar
Citat:
1. F! har fortfarande inte ett partiprogram.

2. F! har således inga åsikter.

3. Du baserar ett inlägg på deras åsikter

4. Ditt inlägg förlorade existensberättigande.
Du menar alltså att om man inte något partiprogram så har man inga åsikter?
Ja, så är det naturligtvis.
Citera
2006-09-18, 20:11
Medlem
Castafiores avatar
F! behövs...

...med tanke på hur de utmålades i medierna när de startade är det väl inte speciellt konstigt att de bara fick 1%. Sedan var de väl lite osmarta där som spelade upp partibildningen inför öppen mediaridå.

F! är inte ett vänsterparti, det är ett feministiskt parti och tar sig an förtryck/orättvisor som kommer sig av vilket kön man föds till. Vad är manligt och vad är kvinnligt, hur värderas det, hur konstrueras det.

De har med borgare och vänstermänniskor på sin vallista, och håller på att formera sig till en internationell rörelse.

Jag förvånas över att debatterna i det som betraktas som internets fritänkande "subkulturella oas" (= flashback) är så konservativa i många frågor.

Här på FB finns det väl en massa som kan bilda t.ex. ett machoparti som motrörelse till feministerna.
Citera
2006-09-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
F! behövs...

...med tanke på hur de utmålades i medierna när de startade är det väl inte speciellt konstigt att de bara fick 1%. Sedan var de väl lite osmarta där som spelade upp partibildningen inför öppen mediaridå.

F! är inte ett vänsterparti, det är ett feministiskt parti och tar sig an förtryck/orättvisor som kommer sig av vilket kön man föds till. Vad är manligt och vad är kvinnligt, hur värderas det, hur konstrueras det.

De har med borgare och vänstermänniskor på sin vallista, och håller på att formera sig till en internationell rörelse.

Varför är du så klok?

Tycker också det var oklokt att dra upp partibildningen inför öppen ridå och att framföra manskatten som ett viktigt argument. Är motståndare till en manskatt som ska drabba alla män för att några extra psykiskt labila män misshandlar kvinnor...eller vad tycker du?
Citera
2006-09-18, 20:50
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Du menar alltså att om man inte något partiprogram så har man inga åsikter?
Ja, så är det naturligtvis.

Inte som politiskt parti, nej. Fortsätt dumförklara mig nu så jag kan retaliera med att förklara konstitutionen i Sverige för dig och anspela på F!:s flummighet sedan. Det kan bli intressant.

Har du sett "life of brian"? Den judiska folkfronten däri är JÄVLIGT mycket mer företagsamma om man jämför med HBT-maffian (läs F!).

Jag är mer feminist än vad du är. Jag vet iallafall vad jag talar om.
Citera
2006-09-18, 21:25
Bannlyst
Citat:
Du talar i termer av vi. Räkna inte in mig i den agendan. Ju fler meningsmotståndare som finns på detta forum - dest mer kan vi lära oss om oliktänkande. Om du nu ska påstå att du försökte vara cynisk så ber jag dig att formulera dig bättre.

Sen kan man rent allmänt givetvis inte, sätta likhetstecken mellan F! och feminism per definition. Inte som eländet ser ut idag iallafall.

EDIT: Såg detta nu.

Det gör vi. Hur står det till själv?

Naturligtvis begriper jag ironi, jag använder mig ju av det.

Du verkar ha det svårare. Människan i stort har mycket svårt för ironi, och ett endast ett fåtal behärskar konsten. Det är för a select few, skulle man kunna säga.
Citera
2006-09-18, 21:44
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagärlitesvensk
Naturligtvis begriper jag ironi, jag använder mig ju av det.

Du verkar ha det svårare. Människan i stort har mycket svårt för ironi, och ett endast ett fåtal behärskar konsten. Det är för a select few, skulle man kunna säga.

Nej då det gör du inte. Jag har läst ett axplock av dina inlägg. Du är både tråkig och ofarlig. Jag har kallats för mycket - men du är den första som påstår att jag inte förstår ironi. Det vete fan vad du gör i den här tråden förresten. Återgå till vanföreställningarna.
Citera
2006-09-18, 21:44
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerbitch
Varför är du så klok?

Tycker också det var oklokt att dra upp partibildningen inför öppen ridå och att framföra manskatten som ett viktigt argument. Är motståndare till en manskatt som ska drabba alla män för att några extra psykiskt labila män misshandlar kvinnor...eller vad tycker du?

Ohh...man tackar...att få en komplimang av självaste KillerBitch.
Där ser ni...både de mer hårdnackade feministerna av killerbitch illegala skäggväxt-karaktär och jag som är en mer mamma-mu-feminist kan enas)...

Jag är emot mansskatt....naturligtvis...eftersom det är en kollektiv bestraffning av några mäns horribla beteende. Det finns andra sätt att bearbeta det problemet på. Självaste professor Leif GW Persson tappade tom fattningen en gång och föreslog mer förmoderna bestraffningsmetoder för dylika brott, så som vistelse i fängelsehåla av medeltida typ...

Jag tycke också att det var synd att det blev sådant fokus på HBT-frågor vid partibildningen. HBT har naturligtvis en plats i F!, och i alla andra partier också, eftersom de utsätts för orättvisor pga sexuell läggning, men Tiina Rosenberg-drevet var lite meningslöst och överskuggade annat.
Citera
2006-09-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Jag tycke också att det var synd att det blev sådant fokus på HBT-frågor vid partibildningen. HBT har naturligtvis en plats i F!, och i alla andra partier också, eftersom de utsätts för orättvisor pga sexuell läggning, men Tiina Rosenberg-drevet var lite meningslöst och överskuggade annat.

Var det media som valde att inrikta sig på Tina Rosenbergs mer extrema åsikter eller var det så FI profilerade sig i verkligheten?
Citera
2006-09-18, 22:46
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerbitch
Var det media som valde att inrikta sig på Tina Rosenbergs mer extrema åsikter eller var det så FI profilerade sig i verkligheten?

Nja, FI lyfte ju fram bl.a. henne och då borde de förstå att även hennes åsikter kommer att lyftas fram. Alla som lyfts fram granskas ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in