Du har nog rätt angående GP:s "mojo", men det var rätt förbluffande att se Perssons brist på fingerspitzgefühl under valrörelsen, och även tidigare. Han orkade inte hela vägen fram, och hans majestätiska självuppfattning fick honom att tro att såssarna skulle vinna hur som helst, trots opinionssiffror. Hans aggressiva hackande på folkpartiet på slutet var också lite egendomligt, som om han inte kunde hitta rätt tonläge.
Nej, om Den Fete jävlades med sina illojala soldater med flit, så var det en privat grej... en kejsare som blivit paranoid och tappat greppet.
- F.G
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vänta - gick konspirationsteorin ut på att GP saboterade sossarnas valrörelse som ett litet privat projekt eller att det fanns en konsensus inom S att göra en läggmatch?
Oavsett vilket så tror jag inte på den. Det händer nästan alla människor i rampljuset att de når en punkt där det vänder neråt. De märker det ofta inte själva, men det är som att deras talang bara sinar ut. Jag tänker på geniförklarade artister som plötsligt börja släppa skivor som är helt renons på "det", först tror man det är en tillfällig svacka men efter 2, 3, 4 plattor av samma dåliga märke så får man surt konstatera att artisten är slut. Jag tror Persson 'lost his mojo' nå'nstans i höjd med Anna Lindh-mordet och EMU-förlusten, och därefter har han själv trott att han rest sig och att han är lika bra som vanligt, men i själva verket är han helt enkelt förbrukad.