2012-01-25, 16:43
Medlem
Har den här länken varit uppe i tråden? Bartendern fick avslag av DO och gick istället till Polisen och lämnade in en stämningsansökan gällande förtal mot H.S - Hur tror ni det kommer gå?

http://svtplay.se/v/2685048/sydnytt/hugo_stenbeck_polisanmald_for_fortal?sb,k103352,2, f,-1
Senast redigerad av Berth Milton Jr 2012-01-25 kl. 16:46.
Citera
2012-01-25, 16:50
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
De med lite insyn i företagsbranschen vet förstås att Lill-Hugo är en sönderkoksad liten spoling med ärvda pengar. Sen att han ska härja runt och försöka köpa usla Redhawks till framgång visar väl återigen på hans totala inkompetens. Hans farfar skulle vrida sig i graven om han visste vad hans sonson höll på med.

Men Redhawks är väl bara hans lilla leksak? Hade varit bra om farfarn hade kunnat ta honom i örat, men man ska väl skylla det mesta på föräldarna som någonstans gett lite av den synen Hugo har.

Fast jag tycker iofs han är underhållande och en frisk fläkt.
Senast redigerad av AngelDevil 2012-01-25 kl. 17:05.
Citera
2012-01-25, 17:19
Medlem
Någon som vet hur stor hans förmögenhet är?
Citera
2012-01-25, 17:36
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Men Redhawks är väl bara hans lilla leksak? Hade varit bra om farfarn hade kunnat ta honom i örat, men man ska väl skylla det mesta på föräldarna som någonstans gett lite av den synen Hugo har.

Fast jag tycker iofs han är underhållande och en frisk fläkt.

Jo det är väl klart att Redhawks är hans lilla leksak, men varför väljer han just detta lag?
Ja vad jag tror, och med viss information, så var det Percy som blev "kompis" med honom och eftersom Percy själv inte riktigt har de musklerna för att satsa ännu gång så övertygade han Hugo om den här chansen att skaffa sig ett eget hockeylag med stora ord och löften...

Percy är ju van vid att umgås och frottera sig med både politiker och förmögna människor, glöm inte "eftermiddagslånet" han fick för några år sen....

Sen om Hugo är underhållande och en frisk fläkt, ja det vete fasen. Nej, han är inte underhållande eftersom han sällan visar sig i media, tror han är ganska skygg, men om han engagerade sig mer öppet för Redhawks och visade sig mer för spelarna och blev en glädjespridare så skulle han kunna vara en frisk fläkt, men inte på det sättet som han gör i dag.

Sen det här tramset med babben som anmält honom, det är bara pinsamt.
Citera
2012-01-25, 19:00
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
Någon som vet hur stor hans förmögenhet är?

5-6 miljarder SEK.
Citera
2012-01-25, 20:40
Medlem
Gideon-Stures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Om nu detta är sant (vilket jag tvivlar starkt på, vem säger "jävla invandrare..")
så är det givetvis rentav idiotiskt av HS som bör tänka både en och två gånger innan han
kväker ur sig idiotiska påhopp.

Men det är även fruktansvärt löjligt att bartendern polisanmäler detta, folk spyr ur sig
otrevligheter både på fyllan och i nyktert tillstånd men så fort det kommer till invandrare
så blir det ramaskri i mediasverige och givetvis ska det försöka mjölkas så mycket som
möjligt.

Det förvånar mig inte en enda sekund om denna historia är ett grovt hittepå där serveringspersonalen
efteråt gett HS ett ultimatum "pay up or get bad publicity".
Vilket sedan HS gav blanka fan i och då gick herrn till media.

Jag vet dock inte vad som stämmer men denna historia är så fantastiskt barnslig åt båda hållen
HS borde inte uttalat sig på det sättet han gjorde men det borde inte ens tagits upp i media.

Se & hör hade varit ett lämpligt forum för detta "skvaller", inte AB..

Om nu serveringspersonalen även skulle få skadestånd för detta så är det en skandal utan
dess like, tänk hur ofta barpersonal får höra skit från folk de vägrar servera, inte fan blir de
nå stora rubriker för det.

Jag har jobbat på willys i mina yngre dagar där jag en gång nekade en man att köpa cigg,
han kastade cigaretterna på mig och gick därifrån skrikande en hel del otrevligheter.
Skulle jag också gått till polisen?
Hur menar du att "nyheten" skulle passa bättre på se och hör? Det e ju såna här skitgrejer aftonblaskan skriver om varje dag.

...men jag håller med om att det e sjukt fånigt att anmäla en sån här pryl, alla som har haft jobb där man har kontakt med kunder har väl blivit dåligt bemötta nån gång (minst). Det e ett jävligt stort steg att va så jävla känslig/girig va det nu e, att man polisanmäler nån för nånting han har sagt. Har svårt att se att Stenbeck kommer bli fälld för det här.

Anledningen till att det blev en nyhet e väl framförallt att Stenbeck e en person med en tung position. Har man den positionen han har så medföljer ett visst ansvar, man kan inte bete sig hur som helst. Att stenbeck dessutom e stenrik och att det det var en invandrare som blev "kränkt" minskade väl inte direkt "nyhetsvärdet". Rätt många journalister har inställningen att rika vdar, företagare (o.s.v.) e dumma å att det per definition e synd om invandrare.

Vet inte vem som har minst trovärdighet här. ...Stenbeck har väl blivit anklagad för nån sån här pryl förut å den kränkte personen har tydligen blivit dömd för att ha slagit nån med golfklubba: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article14264703.ab

Artikeln där Stenbeck försvarar sig e löjligt dåligt skriven, dagisjournalistik. "menar han på"

Uttalandet: Jag e större en den här killen tyckte jag var rätt underhållande.
Senast redigerad av Gideon-Sture 2012-01-25 kl. 20:52.
Citera
2012-01-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
5-6 miljarder SEK.

Just det! Han och alla hans syskon fick ungefär lika mycket var va?
Citera
2012-01-26, 12:20
Medlem
Hugo är absolut inte rascist.
Däremot har en förunderlig förmåga att uttrycka sig lite väl raljant som i en större krets kan uppfattas som stötande. De som känner Hugo säger att det är hans lingo, men menar inget med det. Han borde välja sina ord bättre "in the heat of a frustrated shituation"!
Citera
2012-01-30, 18:23
Medlem
brutefishs avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article14290704.ab
för er som inte läser AB.
"Nu har hela Redhawks styrelse hoppat av. Krisen är total i Malmö Redhawks."
Citera
2012-04-11, 18:33
Medlem
SportTacs avatar
Malmö Redhawks påstår att Hugo Stenbeck är bankrutt, vidarebefordrat från Mrmadhawks twitter.

http://mrmadhawk.se/2012/april/618-miljoner.html#comment
http://twitter.com/#!/mrmadhawk
Senast redigerad av SportTac 2012-04-11 kl. 18:44.
Citera
2012-04-11, 19:00
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportTac
Malmö Redhawks påstår att Hugo Stenbeck är bankrutt, vidarebefordrat från Mrmadhawks twitter.

http://mrmadhawk.se/2012/april/618-miljoner.html#comment
http://twitter.com/#!/mrmadhawk

Knappast bankrutt. Farsan hans hade så bra affärsidéer att den familjen aldrig kommer att vara fattig.
Citera
2012-04-11, 19:13
Medlem
Navyblazers avatar
Hugo är så långt i från bankrutt man kan komma.

Sedan vet jag på ett personligt plan att Hugo har goda intentioner med sina investeringar i ishockeyn men att relationen till Malmö inte var bra någon gång. Det rymmer en och en annan prestige-människa under det halltaket och allt är inte vad det ser ut att vara.

"Jaga Hugo till världens ände" Det var det sjukaste jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in