2008-12-21, 20:56
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Nog för att han säkert kommer undan med att prata engelska så bör han prata svenska i egenskap av svensk.

Finns få saker som binder oss samman som ett språk.

"bör prata svenska"?!

Killen är uppvuxen i USA med sin amerikanska morsa.

Jag känner systern Sophie och hon kan inte heller ett ord svenska.

Och varför skulle de? Ingen jävel som behöver svenska till någonting.
Citera
2008-12-21, 23:06
Medlem
chribsson2s avatar
Hugo Stenbeck gillar nog Slakaböndernas nasseklack eftersom han själv verkar luta åt det hållet. Djurgården tyckte inte att han var rumsren och tackade nej till "endorsement". Helber och grabbarna har inte de skruplerna,
Citera
2008-12-22, 00:05
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
"bör prata svenska"?!

Tja, hans syster ville lära sig svenska.
Pappa var stolt.

Citat:
Cristina Stenbeck var en av ett tjugotal internationella elever som intensivpluggade svenska.

Lena Bruzæus var hennes lärare.

- Jag har tänkt mycket på henne sedan jag hörde på nyheterna vad som hänt. Hon var rar och trevlig. Mycket ansvarsfull och framåt, säger hon.

Kursen var förlagd till Folkuniversitetets lokaler. Eleverna bodde i studentrum i korridorer. Så också Cristina Stenbeck.

- Hon pratade ingen svenska när hon kom till mig men hade behörighet till universitetsstudier i svenska när hon slutade åtta månader senare.

Jan Stenbeck var mäkta stolt över sin dotters vilja att lära sig svenska och förvalta sitt svenska arv.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article89893.ab
Citera
2008-12-22, 03:01
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Tja, hans syster ville lära sig svenska.
Pappa var stolt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article89893.ab

Det må så vara att storasyster kan några stapplande fraser vid det här laget.

Men Sophie talar garanterat ingen svenska - hon är så amerikansk man bara kan bli, på alla sätt.
Citera
2008-12-22, 08:22
Medlem
Citat:
Är det inte ganska märkligt att heta Hugo Stenbeck och slira runt och inte kunna svenska?

Nja, Hugo Boss är ju boss för sitt eget företag!

För övrigt: om han är god för SEX MILJARDER, varför köper han då inte ett helt NHL-lag istället för att gå in som nån stödsponsor i nån sketen klubb på vischan i Sverige?
Citera
2008-12-22, 08:37
Medlem
lsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxasken

För övrigt: om han är god för SEX MILJARDER, varför köper han då inte ett helt NHL-lag istället för att gå in som nån stödsponsor i nån sketen klubb på vischan i Sverige?

För att 6 miljarder inte räcker långt i NHL.
Det är skillnad på att 10mille till ett svensk lag och X miljarder för ett NHL.
Förmodligen är flera av stjärnorna i NHL rikare än Hugo.
Citera
2008-12-22, 10:39
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
"bör prata svenska"?!

Därför att han verkar i Sverige och har investeringar här. En sak om han helt bröt med Sverige, men håller han till här så borde han lära sig svenska.
Precis som hans syster Cristina.

Jag visst inte det där om Jan Stenbeck, men då blev han genast större i mina ögon. En internationell svensk affärsman som är stolt över sitt land och sitt kulturarv. Kan det bli mycket bättre?

Citat:

Sex miljarder är som sagt inte så mycket i NHL-sammanhang. Vidare är Elitserien världens andra eller tredje bästa hockeyliga, varför en investering inte ter sig så märklig.

Skulle hellre sett att han la pengar på fotbollsallsvenskan.
Citera
2008-12-22, 11:08
Medlem
Citat:
Därför att han verkar i Sverige och har investeringar här. En sak om han helt bröt med Sverige, men håller han till här så borde han lära sig svenska.
Precis som hans syster Cristina.

Jag visst inte det där om Jan Stenbeck, men då blev han genast större i mina ögon. En internationell svensk affärsman som är stolt över sitt land och sitt kulturarv. Kan det bli mycket bättre?

Sex miljarder är som sagt inte så mycket i NHL-sammanhang. Vidare är Elitserien världens andra eller tredje bästa hockeyliga, varför en investering inte ter sig så märklig.

Skulle hellre sett att han la pengar på fotbollsallsvenskan.

Men erkänn att det är lite tuffare att kliva in i Linköpings omklädningsrum och skrika och gorma på härligt bred amerikanska, det blir ju lite mer effekt än om nån snubbe börjar skrika på östgötska, då hade ju alla bara skrattat!

Btw ja, han BORDE lära sig svenska om han vill göra sin framlidne pappa glad, resten av världen skiter nog fullständigt i vilket.
Citera
2008-12-22, 12:07
Medlem
padrons avatar
Citat:

I dagsläget är 3-4 miljarder nog närmare sanningen, varav nästan allt låst i aktier.
Citera
2008-12-22, 13:23
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Men erkänn att det är lite tuffare att kliva in i Linköpings omklädningsrum och skrika och gorma på härligt bred amerikanska, det blir ju lite mer effekt än om nån snubbe börjar skrika på östgötska, då hade ju alla bara skrattat!

Btw ja, han BORDE lära sig svenska om han vill göra sin framlidne pappa glad, resten av världen skiter nog fullständigt i vilket.

Fast då ska man heta typ P.J O'reilly och ha en bredhatt. Inte heta Hugo Stenbeck. Det känns lite fattigt.

Men jag förstår tanken.
Citera
2008-12-22, 14:21
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Det må så vara att storasyster kan några stapplande fraser vid det här laget.

Nja, skulle vilja påstå att Cristina Stenbeck kan mer än det.
Se Lars Adaktusson intervju med henne.

Citat:
Men Sophie talar garanterat ingen svenska - hon är så amerikansk man bara kan bli, på alla sätt.

Det är möjligt men det var inte henne jag avsåg med mitt inlägg.
Citera
2008-12-22, 17:37
Medlem
rotbergs avatar
Bättre att han håller sig till det han kan, borsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in