2007-12-04, 19:40
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Instämmer, tänk om fler tjejer var som hon, vilket fantastiskt samhälle vi skulle ha då.
Varför? Jag har ingen hysterisk syn på Linda Skugge, som många verkar ha. Kan du inte motivera mer rikligt varför du skriver ett så starkt omdöme om henne som du gör? Fattar liksom inte riktigt varför hon skapar så enorma känslor..?
Citera
2007-12-04, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Varför? Jag har ingen hysterisk syn på Linda Skugge, som många verkar ha. Kan du inte motivera mer rikligt varför du skriver ett så starkt omdöme om henne som du gör? Fattar liksom inte riktigt varför hon skapar så enorma känslor..?

Hon är så begåvad, intelligent, klok, smart, vacker, snabbtänkt, verbal, framgångsrik
Citera
2007-12-04, 21:02
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Hon är så begåvad, intelligent, klok, smart, vacker, snabbtänkt, verbal, framgångsrik
Exempel kvinna, EXEMPEL!

Jag kan inte se detta själv (åtminstone inte i den omfattnngen) så ge ett exempel är du snäll. Hon rör upp så extrema känslor och jag är liksom inte med på noterna. Ibland så tycker jag att hon har en bra poäng, ibland inte osv.

Är det du Linda?
Citera
2007-12-05, 11:02
Bannlyst
suck

Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag vet inte vad du tjänar men du syns mkt här på FB och du vet väl vad omdömet brukar bli efter du tagit till orda i en tråd så....
.

Mina inlägg är nästan alltid kloka!
Citera
2007-12-05, 11:36
Medlem
mobeuss avatar
Jag har alltid tyckt att Skugge bidrar med sitt fast jag inte håller med i allt som hon skriver. Hon har sina åsikter, står för dem och är inte rädd för att ta en fajt om det. Helt OK.

Men allt föll samman när jag såg henne i soffan hos Virtanen. Hon sa att hon hade skrivit en sak om Novemberkåsan (inte min grej direkt) och om detta fenomen. Hon skulle plussa det men upptäckte att hon inte skulle kunna klara av begränsningen på 1500 tecken. Då väljer hon istället att dizza det eftersom det då skulle få plats.

Så mycket var hennes åsikt värd.
Citera
2007-12-05, 11:53
Medlem
J.Ns avatar
Hon började bra för många år sen... men sen gick det utför rätt ner i KD-träsket och därifrån lär hon inte stiga upp och erkänna att hon haft fel hela tiden hur hon än bär sig åt...
Citera
2007-12-05, 12:04
Medlem
Bastardos avatar
Citat:

Du dömer henne efter utseendet bara för att hon är kvinna, din chauvinistiska mansgris!
Citera
2007-12-05, 14:25
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Mina inlägg är nästan alltid kloka!

Mmm...näääästan alltid.
.
Citera
2007-12-05, 14:40
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeus
Jag har alltid tyckt att Skugge bidrar med sitt fast jag inte håller med i allt som hon skriver. Hon har sina åsikter, står för dem och är inte rädd för att ta en fajt om det. Helt OK.

Men allt föll samman när jag såg henne i soffan hos Virtanen. Hon sa att hon hade skrivit en sak om Novemberkåsan (inte min grej direkt) och om detta fenomen. Hon skulle plussa det men upptäckte att hon inte skulle kunna klara av begränsningen på 1500 tecken. Då väljer hon istället att dizza det eftersom det då skulle få plats.

Så mycket var hennes åsikt värd.

Hon har sina åsikter och är oduglig och skiträdd att ta fajt om det.

Jag läste hennes blogg på Expressen varje dag tills hon lade ner den och så snart det kom mothugg och ifrågasättande så hånades och idiotförklarades personen istället för att argumentera och förklara och därmed stå för sin åsikt. Innan bloggen lades ner så stängde hon av kommentarsfunktionen på sina inlägg - en person som står för sina åsikter gör inte så.

Jag vill klargöra att jag givetvis snackar om kommentarer som var seriösa frågeställningar utan personangrepp och liknande. De kommentarer som verkligen förtjänade hennes hån, sarkasm och idiotförklarande bemöttes inte alls.
.
Citera
2007-12-05, 15:55
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Nja, det beror på hur man definerar det. Att sitta i tv-soffan öga mot öga är en sak kontra en debatt i radio. Och en helt annan sak är att göra det i text. En sak är klar och det är att hon verkar vara obekväm att synas "live".
Citat:
Jag läste hennes blogg på Expressen varje dag tills hon lade ner den och så snart det kom mothugg och ifrågasättande så hånades och idiotförklarades personen istället för att argumentera och förklara och därmed stå för sin åsikt. Innan bloggen lades ner så stängde hon av kommentarsfunktionen på sina inlägg - en person som står för sina åsikter gör inte så.
Det kan naturligtvis finnas andra orsaker till att hon lägger ned bloggen. Det kan man dock bara spekulera i.
Citat:
Jag vill klargöra att jag givetvis snackar om kommentarer som var seriösa frågeställningar utan personangrepp och liknande. De kommentarer som verkligen förtjänade hennes hån, sarkasm och idiotförklarande bemöttes inte alls.
.
Kan förstå att det är omöjligt att svara alla samt ha ett familjeliv samtidigt. Men hon nämnde hos Virtanen att hon faktiskt gick in i en diskussion med en "helt vanlig kvinna" och mailade fram och tillbaka under en lång tid. Dock var det inte för att visa sitt intresse eller vilja att kommunicera med sina läsare. Den krassa verkligheten var att hon ville sätta personen på plats eftersom hon i Skugges ögon moppsade upp sig (osäker på rätt citat här). Andemeningen var dock denna.
Citera
2007-12-05, 17:04
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeus
Nja, det beror på hur man definerar det. Att sitta i tv-soffan öga mot öga är en sak kontra en debatt i radio. Och en helt annan sak är att göra det i text. En sak är klar och det är att hon verkar vara obekväm att synas "live".

Det kan naturligtvis finnas andra orsaker till att hon lägger ned bloggen. Det kan man dock bara spekulera i.

Kan förstå att det är omöjligt att svara alla samt ha ett familjeliv samtidigt. Men hon nämnde hos Virtanen att hon faktiskt gick in i en diskussion med en "helt vanlig kvinna" och mailade fram och tillbaka under en lång tid. Dock var det inte för att visa sitt intresse eller vilja att kommunicera med sina läsare. Den krassa verkligheten var att hon ville sätta personen på plats eftersom hon i Skugges ögon moppsade upp sig (osäker på rätt citat här). Andemeningen var dock denna.

Edit: Hittade programmet. Kolla efter 3:00. Och jag tar tillbaka det där med att hon tar en fajt. Hon säger faktiskt att hon är konflikträdd och hellre springer hem och skriver något istället för att ta den på stället.
http://vod.mtgnewmedia.se/vod/se/tv8/Virtanen20071126.wmv
Citera
2008-09-25, 13:34
Bannlyst
Citat:

.

Någon som vet varför Linda Skugge nu börjat skriva i Svenskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in