2021-05-23, 23:33
Medlem
_Strebers avatar
Snabbt gick det, först gillade jag den, men Willys har förstört en rätt mysig sommarlåt (Välkommen sköna granna sommar) och tjatar med sitt Kom till Willys om du är en grillys(?) ... Varje jävla reklampaus! och på samma gång kan nämnas att Oatly håller på och tjatar sönder ”Just idag är jag stark”.
Citera
2021-05-24, 09:06
Medlem
FloppyAsHells avatar
Estrellas reklam för västkustchips - gilla att dela sommarvibbar.
Risk föreligger att svälja sin egen tunga efter att man fallit i medvetslöshet av den sällan skådat slöa "dialogen" som ska förmedla "sommarvibbar"
🙄
Citera
2021-05-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Com Hem/Tele2

För det första, varför de drar de två nykära föräldrarna med sig sina barn, som inte verkar känna varandra, på vad som ser ut att vara en atlantsegling (eller någon liknande multidygnsfärd på öppet hav)? Segling på öppet hav är påfrestande även för sammansvetsade familjer och gamla vänner, än mer för nya bekantskaper.

Och för det andra, hur genererar segelbåten tillräckligt med ström för att kunna köra en filmprojektor samtidigt som den seglar (dvs utan motorn som i sig kan generera ström)? De flesta båtar av den storleksordningen får vara glada för 12V utan motorgeneratorn påslagen.

Såg en annan version där barnen på kvällen smyger ut till båten, den ligger då I hamnen med storseglet hissat. Vem lämnar båten i hamn med seglet uppe och går hem liksom.
Citera
2021-05-27, 23:18
Medlem
Roffedyngiss avatar
Äckliga kärringarna i bastun som dricker fruktdryck. Verkar iof ha slutat nu.

Sodastream/Pepsi max...nej du kan inte bara stå och hälla i essensen på måfå, du måste måtta exakt om det inte ska smaka röv.
Citera
2021-05-27, 23:38
Medlem
boqpods avatar
Bläddrat tillbaka ett par sidor och hittade inte nedan nämnda reklam som är fruktansvärt vidrig!

Den är för ”Opti”,
Så jävla äcklig reklam, jag tittar på allvar bort när den reklamen kommer. Klarar inte av att se skiten, på fullt allvar.
De två som är med står och tittar på varandra när den andra pratar in i kameran.

Bildlänk - här finns bild på dem. Fy fan.
Citera
2021-05-29, 22:48
Avslutad
Head and shoulders med Benjamin Ingrosso, varför bryter de då han skall prata? Låter ju dåligt klippt

Har ni tänkt på det?
Citera
2021-05-30, 01:33
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Bläddrat tillbaka ett par sidor och hittade inte nedan nämnda reklam som är fruktansvärt vidrig!

Den är för ”Opti”,
Så jävla äcklig reklam, jag tittar på allvar bort när den reklamen kommer. Klarar inte av att se skiten, på fullt allvar.
De två som är med står och tittar på varandra när den andra pratar in i kameran.

Bildlänk - här finns bild på dem. Fy fan.

Kvinnan funkar någorlunda, men mannen framstår bara som en underlig kuf när han står och vrider huvudet mot henne varje gång hon öppnar munnen. Min gissning är att han är en kodknackare som programmerat deras app och inte så värst extrovert, men de har hårdinstruerat honom om vad han ska säga och titta på...

Själv så tycker jag att Folksams reklamer är riktiga lågvattenmärken, de är nog tänkta att vara kul - men de missar målet helt och hållet.

Telia har också en förmåga att släppa ifrån sig usla reklamfilmer gång på gång, den med Timbuktu är nog den sämsta.
Citera
2021-05-30, 01:39
Medlem
potassios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Head and shoulders med Benjamin Ingrosso, varför bryter de då han skall prata? Låter ju dåligt klippt

Har ni tänkt på det?

Finns en version där han sjunger "72 awesome shampoo" dock är den dom spelar mest den andra som jag också stör mig på. Inte för att jag vill lyssna på Benjamin Ingrosso när han sjunger, men ändån... Klipp det korrekt.
Citera
2021-06-03, 12:33
Medlem
potassios avatar
Finns ännu en reklam som jag kanske stör mig onödigt mycket på. Priorin. En äldre dam sitter i en gammal bil, ser tyvärr inte vilken det är. Där sitter hon och ser sjukt nöjd och stolt ut över sitt superstarka hår, sen... Sen kommer det. Lägger hon verkligen i drive? Är den så långt fram på dessa växelväljarna? Tror inte hon faktisk kör bilen I reklamen, tror dom bara flyttar kameran då den hoppar bakåt på bilen. Allt ser bara fel ut i reklamen. Störigt!!
Citera
2021-06-08, 21:33
Medlem
Henke Lundqvists medverkan i Head and Shoulders reklam börja kännas lite uttjatat vid det här laget.
Citera
2021-06-11, 08:15
Medlem
_Strebers avatar
Kanske jag gnällt förut men Postkodlotteriets reklam som slutar med en knackning, lika störande varje gång! Sluta med det jävla knackandet, det är varken fyndigt eller roligt.
Citera
2021-06-12, 13:11
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Vad fan! Nu kör Trivago med samma direktöversättning som Foodora.

Dags att gå i början av reklamen är översättningen på Time to go som är i slutet.

Finns det ingen som helst kvalitetskontroll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in