2004-07-10, 17:01
Medlem
Frejssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niff
Reklamfilmerna på TV4 Göteborg med Lasse Brandeby och Glenn Hysen slår ju alla rekord vad gäller amatörmässighet. Fast det gäller nog de flesta lokala reklamfilmer här i Göteborg i alla fall, när jag tänker efter.

Jag har nästan åkt i samma hiss som Janne från Friggahuset. (Han som gör reklam i Göteborg med Glenn). Fatta grymmt, jag KUNDE ha åkt i samma hiss som en sådan enorm kändis. Blev så paff att jag glömde fråga efter hans autograf
Citera
2004-07-10, 18:16
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejsson
Jag har nästan åkt i samma hiss som Janne från Friggahuset. (Han som gör reklam i Göteborg med Glenn). Fatta grymmt, jag KUNDE ha åkt i samma hiss som en sådan enorm kändis. Blev så paff att jag glömde fråga efter hans autograf

Hahaha, som om det skulle vara statushöjande?

Angående värdelösa reklamer.. (vet inte om ni sagt den innan, orka inte lläsa igenom alla sidor) Men det är tradera reklamen när en AS ful kärring står å säger TRADEEERA till en annan ful iidot... Man blir ju bara sååå frustrerad av sådana reklamfilmer... Det är ju ett exempel på: "Hejsan, vi söker dig som ser ut som stryk, du ska vara med i våran reklamfilm!"
Citera
2004-07-10, 18:25
Medlem
herr psykfalls avatar
Den nya läkerolreklamen.. HATA!
Citera
2004-07-10, 20:21
Medlem
Jag kom och tänka på en reklam för nån slags pastahjul som gick för ett tag sedan.

En liten skitunge säger typ "patta ...luuul" och farsan tror att han har lärt sig säga pappa, men han kan inte förstå det där med "luuul".

Det är en av dom värsta iaf.
Citera
2004-07-10, 20:53
Medlem
GreenManalishis avatar
telefonireklamen med Large Bill och Small Bill
Citera
2004-07-10, 22:24
Medlem
proktologens avatar
Mina hatobjekt för närvarande:
- Nagelsvampreklamen, med den myndiga rösten som förklarar att en jävla massa människor har nagelsvamp och hur jävligt det kan vara att tillhöra de drabbades skara.

- Den irriterande Hans Martins skivreklam. En efterbliven man spelar efterbliven musik för efterblivna lyssnare.

- Campino. Allt som behöver sägas i den frågan är redan sagt.

- "vi på tre tycker inte det ska kosta något att ringa sina kompisar". Nähänä, ni drar in degen på annat sätt alltså? Ett sätt som er retarderade målgrupp inte hajar.
Citera
2004-07-10, 22:28
Medlem
david_båths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proktologen
- Den irriterande Hans Martins skivreklam. En efterbliven man spelar efterbliven musik för efterblivna lyssnare.

alla skivreklamer med den speakerrösten är usla. helmut lotti någon?
Citera
2004-07-11, 14:25
Medlem
Citat:
telefonireklamen med Large Bill och Small Bill

den är ju bra

reklam jag stör mig mest på är nog de med hygienprodukter. ett exempel är den för tampongen "ellen". alltså, man sitter i vardagsrummet med familjen och så kommer den reklamen upp.. det är faktiskt rent utsagt jävligt osmakligt och genant.
för övrigt kommer den upp ibland på jobbet, i radion: eva är lite irriterad idag, hon har svamp i underlivet +o( alltså, vad är det fär jävla psykopater som gör sån reklam??
har det nåt att göra med "kvinnans frigörelse" månne? nån slags sjuk feministtanke bakom dessa reklaminslag?
vem vill höra om gamle Allan som fått utslag på ollonet, eller pungvärk?

min hatreklam nummer ett just nu är Läkerol. ni vet, en slafsig tjej kommer fram till ett slags bås som endast säljer läkerol
Citera
2004-07-11, 15:19
Medlem
De jobbigaste är helt klart de för Prisextra med nån invandrare som inte kan få fram en hel mening utan att titta på manuslappen som sitter bakom kameran. Fan, om han glömmer replikerna är det väl bara att filma om skiten? Och så försöker de göra nåt halvt ICA-ripoff genom att köra reklamerna som olika avsnitt i en serie. Helt jävla värdelöst, får mig bara att associera Prisextra med folk som inte vet hur man pratar.
Citera
2004-07-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickepe
De jobbigaste är helt klart de för Prisextra med nån invandrare som inte kan få fram en hel mening utan att titta på manuslappen som sitter bakom kameran. Fan, om han glömmer replikerna är det väl bara att filma om skiten? Och så försöker de göra nåt halvt ICA-ripoff genom att köra reklamerna som olika avsnitt i en serie. Helt jävla värdelöst, får mig bara att associera Prisextra med folk som inte vet hur man pratar.

haha, du menar Ali och Toni? Ali/alle gick faktiskt i samma plugg som mig, trevlig kille. han kallades för borgmästaren
Citera
2004-07-11, 16:49
Medlem
pencons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Och värst, som fan har plågat mig sen barndomen, den där jävla fikusen i nya haribo reklamen(bland annat, han förpestar ju alla möjliga reklamer) med bungeejump som har sån jävla jobbig röst "hohahahaheeheohaihihaohahaoo köp 3 haribo så får du ett fotoalbum heheohaoheasoheaiha *bög* ". Otroligt att ingen nämnt den före mig

Hahaha!

jag vet precis vem du menar! Han har hauntat mig så länge jag minns! Han gör ofta röster åt barnprogram. Det roliga är att han har låtit som en fjorits så länge jag minns, första kontakten med den rösten var ett avsnitt av någon tecknad skitserie på 80talet.. Är det någon som vet vem han är??
Citera
2004-07-11, 22:04
Medlem
Morticians avatar
Clerasilreklamen med Mona Buck om ngn kommer ihåg den + all jävla rengöringsmedelreklam. Har ni tänkt på att det fortfrande alltid är kvinnan som städar och tvättar, fortfarande år 2004?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in