2004-07-12, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
Clerasilreklamen med Mona Buck om ngn kommer ihåg den + all jävla rengöringsmedelreklam. Har ni tänkt på att det fortfrande alltid är kvinnan som städar och tvättar, fortfarande år 2004?

Har också tänkt på det. Alla andra reklam är "frigörande" utom "städreklamer". Jag föstår inte, när jag flyttar hemifrån, kommer det automatiskt någon tant och städer gratis för mig då
Citera
2004-07-12, 09:08
Medlem
Dr. Löhks avatar
Den där jävla tvättmedelsreklamen där en massa ungar står och säger vad deras fläckar kommer ifrån. Jag vill alltid att det sist av alla ska stå en vildögd pundartyp i medelåldern med fläckig tröja och allvarligt säga blod in i kameran.
Werthers... Jag får så fruktansvärt stark pedofilvibbar. "Jag kommer fortfarande i håg första gången farfar gav mig en werthers. Det var när han spräckt tarmen på mig..."
Citera
2004-07-12, 09:23
Medlem
LASSE RASMEDVETENs avatar
Den värsta reklamen hittar ni här:

http://www.bgf.nu/projektet/
Citera
2004-07-12, 09:46
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Och värst, som fan har plågat mig sen barndomen, den där jävla fikusen i nya haribo reklamen(bland annat, han förpestar ju alla möjliga reklamer) med bungeejump som har sån jävla jobbig röst "hohahahaheeheohaihihaohahaoo köp 3 haribo så får du ett fotoalbum heheohaoheasoheaiha *bög* ". Otroligt att ingen nämnt den före mig

Fyfan för denna alltså...en kul detalj i just Haribo-reklamen är texten som numera är standard är felstavad enligt mig iaf. det står:

"Clicka in dig på www.haribo.se" eller liknande, tänkte mest på 'Clicka'
Citera
2004-07-12, 10:00
Medlem
Svavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
-Ajax(tror jag)Alla de hjärnlösa drönarna som vill in i globen med sina diskade tallrikar "snälla, snälla".
(Herre min gud, Baren Meral framstår som en atomfysiker i jämförelse med denna manusförfattare)
Ja den är riktigt tärande. Jag funderar på en sak. Dom säger att en flaska kan diska 68425 tallrikar eller vad det är. Mjo, men hur vet dom när diskvattnet måste bytas? (om ni fattar)
Man diskar ju inte o har 1 tallrik kvar "oj nu tog det slut jag måste byta vatten"

Ett par reklamer jag hatar annars: Riesen + den andra med dom där jordgubb/grädd godisarna.

Gamla ICA reklamerna med alla ungar som sjunger om lillasyster lingonsylt o skit
Citera
2004-07-12, 10:05
Medlem
Svavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
den är ju bra

reklam jag stör mig mest på är nog de med hygienprodukter. ett exempel är den för tampongen "ellen". alltså, man sitter i vardagsrummet med familjen och så kommer den reklamen upp.. det är faktiskt rent utsagt jävligt osmakligt och genant.
för övrigt kommer den upp ibland på jobbet, i radion: eva är lite irriterad idag, hon har svamp i underlivet +o( alltså, vad är det fär jävla psykopater som gör sån reklam??
har det nåt att göra med "kvinnans frigörelse" månne? nån slags sjuk feministtanke bakom dessa reklaminslag?
vem vill höra om gamle Allan som fått utslag på ollonet, eller pungvärk?

min hatreklam nummer ett just nu är Läkerol. ni vet, en slafsig tjej kommer fram till ett slags bås som endast säljer läkerol

HAHAHA!! eva är lite irriterad idag, hon har svamp i underlivet
Citera
2004-07-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavel

Ett par reklamer jag hatar annars: Riesen + den andra med dom där jordgubb/grädd godisarna.

Den där j***a Riesenreklamen måste vara den värsta någonsin. Är nära att kasta ut TV:n varje gång jag ser den!
Citera
2004-07-12, 23:12
Medlem
inser ni att denna debatt är ganska grotesk i all sin futtighet. alltså, är det i-landsproblem eller är det?
Citera
2004-07-12, 23:29
Medlem
david_båths avatar
den sämsta är via-reklamen med kidsen som ritar på en stor duk så att deras mormor ska se dom :mad: :mad: :mad: :mad:

nesquick puffarna samt den där milda (?) "mums på mackan"-skiten suger ashårt också.
Citera
2004-07-12, 23:38
Medlem
Renegades avatar
Överlägset jävligt mycket värst (jaja, stanna hemma språkpolisen) just nu är den jävla reklamen för tandtråd med en blondin som ska verka hoppa på sin man, men sen visar det sig att hon gnuggat i hans käft med någon jävla skitpryl... GAAAAAH :mad:
Citera
2004-07-13, 13:25
Medlem
Minns ni den äckliga Spray reklamen som gick för nåt år sen, med två utvecklingstörda mysbögar där den ena skulle likna Spray med nåt banalt och gulligt. Det jag störde mig mest på var att om verka kört in hela mikrofonenen i munnen på dom, så man kunde höra deras äckliga smackningar och väsande andetag när dom prata. Så gulligt så man kan spy..
Vet inte om ni tagit upp det men när det gäller reklam så tycker jag dom hemskaste exemplen finns att hämta från Radions värld. Någon som hört reklamen för Red bull Flugtag? Den där mamman med gälla rösten avslutar med:

- Ja, det kanske du har rätt i!
Tårar av smärta rinner från mina kinder på jobbet var gång den hörs.

Tvi vale!
Citera
2004-07-13, 14:29
Medlem
mb_2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnY
har bestämt för mig att de va scandinavium i gbg som de köade utanför

Det roliga med den är ju att Scandinavium tycks ha bytt plats och ställts på nån form av gigantiskt, öppet fält med gräsmattor och hujedamej omkring. Den enda gräsplätten i närheten är väl de nya spårvagnsspåren som tillfört några kvadratmeter. I övrigt ligger en jävla massa byggnader och flera kvadratmil med ASFALT omkring Scandinavium.

EDIT:

Jag hatar all musikreklam där nån idiot skriker ett skivnamn hundrasextielva gånger med ansträngd röst. Fy fan.

Och hur kommer det sig att filmer inte har biopremiär längre? De har tydligen [amerikansk brytning] BIOPRRRRRÄMMEEEEEEEEÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRRRRR [/amerikansk brytning]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in