2004-06-26, 03:04
Bannlyst
1.Säger bara telia reklamerna +o(

Liksom vem fan vill se någon 53:årig gubbe som heter Leif och tycker om att ha små flickor sittandes i knät.. snacka med sin son om någon brun-utan-sol kräm.. sen kommer bimbon från vodafone reklamen in i bilden ( flickvännen ) och frågar om dem kan dra..?!?!

2. Vodafone reklamerna.. när "samma" perversa Leif tror han är smart när han skickar sin mobil på posten..?

3.Eller triss reklamerna.. ex. när en kille står i hissen och.. "PLÖTSÖIGT HÄNDER DET"

USCH!!
Citera
2004-06-26, 14:42
Medlem
Cal Trasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsegott!

Liksom vem fan vill se någon 53:årig gubbe som heter Leif och tycker om att ha små flickor sittandes i knät.. snacka med sin son om någon brun-utan-sol kräm.. sen kommer bimbon från vodafone reklamen in i bilden ( flickvännen ) och frågar om dem kan dra..?!?!

2. Vodafone reklamerna.. när "samma" perversa Leif tror han är smart när han skickar sin mobil på posten..?

3.Eller triss reklamerna.. ex. när en kille står i hissen och.. "PLÖTSÖIGT HÄNDER DET"

USCH!!

Inget fel på brun utan sol gubben! Han är rolig. Men sen tycker du ju att bajs e gott också så...
Citera
2004-06-26, 14:45
Medlem
Cal Trasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag bara hatar tvättmedelsreklam...
Klassikern går såhär: ( Fri tolkning! )

Förvirrad förtvivlad kvinna : -" Åh VAAAAAD ska jag göra, det är SÅÅÅÅ smutsigt etc. "

Mästrande manlig speakerröst: -"Meeeen Nu har Ajax ( eller Via, ariel etc.) laboratoirier tagit fram det nya super X formulareceptet som garanterat får dina kläder riktigt REEEENA"

Förvirrad kvinna: - "Åh, tack, Johan blir SÅÅÅÅ nöjd nu när hans favorittröja blir så REN "

Mästrande manlig speakerröst:-" Ja, NU finns det äntligen Ajax som tar bort ALLA fläckar och smuts, för REN doftande tvätt...etc.etc."

Det är som om en magister visar en lätt efterbliven elev om hur saker och ting går till, och hon blir SÅÅÅÅÅÅ lycklig.

Jaja, men kvinnor blir kåta av sånt, de små liven...
Citera
2004-07-06, 12:56
Medlem
Jag får ofta känslan av att en normalintelligent människa hade revolutionerat reklambranschen... eller kanske förstört den.
Citera
2004-07-06, 13:09
Medlem
Dr Manhattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsegott!

Teliafilmerna är ju de bästa som gjorts på länge, du har ju missförstått dem totalt! Det är inte "Leifs" son, han är pappa till flickvännen, och när han ska skoja om att skicka mobilen på posten är det en modern klassiker på temat "tonåringars guvapinsammaföräldrar jag har". (Och Vodafone har inget med filmerna att göra, var fick du det från?)

Första filmen är ändå bäst, det är grymt coolt och skönt politiskt inkorrekt när de visar hur besvärligt det kan vara att vara pojkvän ibland när det täcka könet får sina små infall.

*kastar telefonen* - Fick MMS av Micke...
- Varför blir du sur över det här?
- Han har ju inte tröjan på sig som han fick av mig i julklapp!
- Alltså, han är ju helt BÄNG I HUVE!

Priceless!
Citera
2004-07-06, 21:37
Medlem
det finns en parodi...

Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
Kom just på : CAMPINO !!!!?!!! :mad: :mad:

(bögig manlig speakerröst) - har ni inte lust att smaka nya campinos ?

(äckligt falsk kvinnoröst) - JAAaa, varför inte ??

(buäh, jävla kärring, du ska dö !!) - MMMM, smakar grädde, FÄRSKA JORDGUBBAR, SOMMAR !!

(suck...) - VÄRKLIIGEN JÄTTÄHGOTT !!!

SEN DET BÄSTA UTAV ALLT !!.... :mad: :mad: :mad:

(homosexuell manlig röst) - SKA VI TA EN TILL CHEFEN ???

arrrghhghghghg !!!

...på campinon....reklamarna som gjorde den gjorde en parodi

töntig kille med östgötadialekt: heeej flikker får det låv o vare en campiiiino?

flikkorna: ja....mmmm......

flicka 1: den smakar....sallad...
flicka 2:jag tycker den smakar.....häst!
flicka 3: bajs! tihi!

tönten: campiiiino smakar som jordgöbbar som har pluumsa ner i gräädde!

flikkorna: fy fan vad gött!

*den refuserades av campino*
Citera
2004-07-06, 21:41
Medlem
david_båths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Manhattan

*kastar telefonen* - Fick MMS av Micke... 900 Kr
- Varför blir du sur över det här? 1800 Kr
- Han har ju inte tröjan på sig som han fick av mig i julklapp! 2300 Kr
- Alltså, han är ju helt BÄNG I HUVE! Priceless!
Citera
2004-07-10, 09:40
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
- SKA VI TA EN TILL CHEFEN ???

arrrghhghghghg !!!

Vet inte om det är en trend eller bara en slumpmässig iakttagelse, men jag tycker att det verkar som om en hel del reklamidéer bär prägel av att vara riktade mot byråns egen kund (reklamköparen) snarare än mot kundens kund (konsumenten). D.v.s. att en reklambyrå satsar på att sälja in en idé till en marknadschef genom att framställa "chefen" i en eller annan hjälteroll - varpå denne känner sig smickrad och ger grönt ljus åt kampanjen. Campinokampanjen är väl ett milt exempel men det finns även någon nylig reklamfilm för en distributionsfirma som berättar om hur en "ny marknadschef" räddade situationen genom att utnyttja tjänsten.

Ett tredje exempel, om än inte från TV-reklam, är de tidningsannonser för något storköpsföretag som gick för några år sedan, och där en fiktiv expedit fick uttala sig i ungefär följande stil: "Sabla chefen… han säger att kundens bästa måste gå först, och håller så låga priser att vi får hit en massa kunder hela tiden. Nu måste jag ju arbeta och slita, det är jobbigt". Alltså en kampanj som var rent förolämpande mot företagets egen personal, genom att framställa dem som lättingar som helst vill slippa alla jobbiga kunder, men som förmodligen smickrat chefens självkänsla och därmed gått igenom, sin kompakta idioti till trots.
Citera
2004-07-10, 14:00
Medlem
Hatar den där lilla käppkinesen som sitter på muggen och dinglar med benen. Han har just bajsat och utbrister "OJ! Vad det luktar!" och klämmer ihop näsborrarna med fingrarna. Sen trycker han på den där lilla saken som sprutar nån doft så bajsdoften ska döljas. FAN va arg jag blir.
Citera
2004-07-10, 14:26
Medlem
herr psykfalls avatar
Alla JÄVLA woice over-reklamer.. Och det är många..
Citera
2004-07-10, 14:26
Medlem
herr psykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Hatar den där lilla käppkinesen som sitter på muggen och dinglar med benen. Han har just bajsat och utbrister "OJ! Vad det luktar!" och klämmer ihop näsborrarna med fingrarna. Sen trycker han på den där lilla saken som sprutar nån doft så bajsdoften ska döljas. FAN va arg jag blir.

Kunde inte säga det bättre själv
Detta är en äkta voice over-reklam.. usch
Citera
2004-07-10, 15:38
Medlem
Le Saboteurs avatar
tycker den dära nya reklamfilmen för något slags smörgåsplågg med jordgubbsmak är fruktansvärt irriterande. Först ser den tysk ut i sina övertonade färger och överspelande skådisar. Sen hatar jag när de säger
-Alla barn kommer att kräva att få ***** på morgonen.

Men det värsta är ändå det fruktansvärda slutet, när den överchecka frun vänder sig åt sin barnsliga pappa och säger något i stil med
- Ja och alla pappor också

ahhhh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in