2006-05-18, 12:12
Medlem
Manco Capacs avatar
Är det bara jag som stör mig på den där reklamen för några flingor för barn när tre små idiottomtar hoppar upp och väcker ungen och så sprakar det lite i hans tallrik så säger dom "Så roligt att man tror det är sött!". Vad i helvete menar dom med det?!?

Tror dom ungar är så jävla dumma att dom blir överväldigade över att det är så roligt att de får någon mental härdsmälta och uppfattar de sockerlösa flingorna som smakar kartong som sockersöta? Dessutom är det inte så jävla skojj om det börjar sparka i tallriken då man ska käka frukost, ungstackarna tror säkert föräldrarna tänker ta livet av dem genom att hälla något skit i mjölken.
Citera
2006-05-18, 12:26
Medlem
Damericuss avatar
REklam för telefoners ringsignaler mm är det mest störande och efter det kommer nog reklamen där en kärring med allt för grova armar smörjer in en halv tub Zon för att lindra nån smärta. (Måste bli väldigt kletigt om man tar så mycket.)

Tur att man kan ladda hem utan att få med reklam.
Citera
2006-05-18, 13:37
Medlem
Den rödhåriga ungen som tjötar om paraboler och digitaltv.

Rödhåriga barn skrämmer mig. Skulle inte ens våga använda en pinne för att peta på en rödhårig unge i bur.
Citera
2006-05-18, 20:48
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Är det ingen annan än jag som stör sig på den nya Coca-Cola-reklamen där Lasse Kinch bara skriker i en halvminut eller så, att Olof Mellberg har gjort mål för Sverige? Självklart hoppas jag ju att Mellberg gör mål i VM och att det går bra för Sverige, men att göra en reklam som enbart går ut på att Lasse Kinch skriker irriterar i alla fall mig!
Jo, usch och fy. Den är ruskigt jobbig.
Låter ju mer än Lasse G Skulle gärna se hur inspelningen såg ut. Stå och skrika så där i en studio..
Citera
2006-05-18, 23:54
Medlem
Mr Wrongs avatar
Järnias reklamfilmer är väl lite väl skumma ?
Första gången jag såg en av dem trodde jag att det var nån gammal sovjetrysk kvällsunderhållning.
Citera
2006-05-19, 12:34
Medlem
Damortes avatar
Äckligaste reklamen just nu måste ju vara den där reklamen för "lactal" (tror jag det heter) Där nån medelålderskvinna sitter och smygler och säger "Lider du också av besvärande och illaluktande flytningar"

Ush och fy säger jag bara
Citera
2006-05-21, 21:02
Medlem
Mina hatobjekt just nu är:

Reklamen med den där gapiga rödhåriga ungen med svårartade attitydproblem (någon typ av digital-TV, ni vet vilken jag menar, jag har noterat att jag inte är ensam om den uppfattningen).
Peugeot-reklamen med de två nyckelpigorna som sätter på varandra (va fan ?!)
SAMTLIGA "Vodafone blir Telenor"-filmer
SAMTLIGA Vodafone-filmer innehållande den blonda mupp-snubben

Vad gäller Vodafone-fiaskona så läste jag att när Telenor tog över, sparkade de reklambyrån som stod bakom skiten.

Det värsta är att eftersom man kommer ihåg filmerna, och i de flesta fall vilken produkt det gäller, så har marknadsföringen ändå lyckats.
Citera
2006-05-21, 21:24
Medlem
284366s avatar
Jag antar att Cillit Bang och Dressman redan fått tillräckligt med skit, så jag tänker gnälla över dessa:

Philadelphia. Har gjort sjukt många kassa reklamfilmer, just nu är det de där i himlamiljö som går. Men i synnerhet hatar jag den första med denna begåvade telefondialog mellan man och hustru:
- Hej älskling, har du sett den nya osten jag köpt?
- Ja, Philadelphia. Är den god?
- God? Den är mild, krämig, underbar... (man får aldrig se frugan men just här anar man att hon sitter och smeker sig själv och fantiserar om ost). Den är god på bröd, på kex...
- Mmmm... och på morot.
- På morot? (fniss)

Barnängen. Varför tror de att jag längtat efter att ta med mig yoghurt in i duschen? Det har jag inte, tvärtom blir jag ganska så illa till mods av det förslaget. Man kan inte tvätta sig med mat!

Libresse. Har också gjort sjukt många kassa reklamfilmer. Men mest obegriplig är ju en av de senaste med slagordet "Vote for change. Wear Libresse" och tusen kvinnor som går ut på nån sorts mens-marsch. Vad vill de egentligen?

Axe. Kämpar verkligen för att vi ska tro att man får mycket brudar om man luktar billig aftershave. Idiotiskt. Finns det verkligen någon som gillar lukten av Axe och inte bara köper skiten just för att det är billigt?
Citera
2006-05-22, 05:56
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damongo
säger bara en sak norrlandsguld usch

Usch ja, den nya med reklam om nån jävla film av Henrik Schyffert (när gjorde han nåt bra senast?) . "Snart är det lördag igen"- en film om Norrland. Sen står det alkoholfri. Ska filmen bli det med? Då lär det väl inte bli mycket till verklighet...Kenta Nilsson berättar om sina skådistalanger och uppmanar "sök en biroll på norrlandsguld.se"... :thumbsdow

Sen har pizzavalet 2006 avgjorts (wow!) nu tydligen...den sög ju också, hoppas den slutar helt nu då när skiten är avgjord.
Citera
2006-05-22, 22:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jag stör mig på den ryske versionen av Günther, vad han nu heter. Ni vet han med 222 flickvänner och kylen full av festis. Den såg jag på bio, smått skönt att teven är paj.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-05-22, 22:43
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-S

Sen har pizzavalet 2006 avgjorts (wow!) nu tydligen...den sög ju också, hoppas den slutar helt nu då när skiten är avgjord.
usch jag mådde illa när jag såg den reklamen
Citera
2006-05-22, 22:50
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
Äckligaste reklamen just nu måste ju vara den där reklamen för "lactal" (tror jag det heter) Där nån medelålderskvinna sitter och smygler och säger "Lider du också av besvärande och illaluktande flytningar"

Ush och fy säger jag bara

Ja, fy fan. "Det beror på lågt PH-värde i underlivet". Det skulle kanske kunna vara F!:sarnas nya slogan: "Lider du av lågt PH värde i underlivet? Gör som alla andra surfittor, rösta på Feminstiskt Initiativ!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in