2014-01-03, 19:56
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Mobilreklamen där killen berättar hur han och hans tjej brukar hångla genom telefonen ger mig kväljningar ..

Mig med, har även vänner som uttrycker samma känslor.
Vad tänkte dom på? Avskyvärd reklam.
Citera
2014-01-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Ja den ger en kväljningar. Jag tänker ju på killen som fått uppdraget att säga det där, han ser ut som att han innerst inne inte riktigt vill säga det där.
Citera
2014-01-04, 01:54
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en.svensk.niger
"philips 42 tum... pax... samsung 87... pax... ...macka? ...pax"
Fyf-

Halebop-horreklamen där en fjolla sitter och sms-ar eller "lovebombar" sin fjortistjej och kompisen säger "du får inte smsa, du måste va cooool"

Sen stör jag mig inte direkt på telenorreklamen, men den make:ar ingen sense. Killen håller fram två grankulor för sin flickvän, sedan ska de göra ljus och då sätter han sin hand under så han får stearin på den (wtfffffff ) och sen knullar de.

Halebop verkar iallafall ha en 50kr högre budget än de hade för ett antal år sedan. Back in those days så var det bland annat en förjävligt fult tecknad film där en tjej och en kille sitter i en roddbåt och låter kåta som fan när de pratar. Ska leta reda på den vid tillfälle. Postar den förmodligen i tråden då.

Edit: Jag hittade den.

Länk 30 sekunders-version: http://youtube.com/watch?v=svXU3KfR5hI

Länk 15 sekunders-version: http://youtube.com/watch?v=OIZwO4O8PqQ

Kan det bli sämre?
Senast redigerad av MrWilson 2014-01-04 kl. 02:04.
Citera
2014-01-04, 02:00
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWilson
Halebop verkar iallafall ha en 50kr högre budget än de hade för ett antal år sedan. Back in those days så var det bland annat en förjävligt fult tecknad film där en tjej och en kille sitter i en roddbåt och låter kåta som fan när de pratar. Ska leta reda på den vid tillfälle. Postar den förmodligen i tråden då.

"Back in those days" ????
Citera
2014-01-04, 02:06
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
"Back in those days" ????

Runt 2007-2009 alltså, Då de sket ut mycket dynga som får dagens Halebop-reklamer att se acceptabla ut.
Citera
2014-01-04, 03:08
Medlem
-SchmergliN-s avatar
"Det heter Viaplay, men vi kallar det..."

DÖÖÖ
Citera
2014-01-04, 14:06
Medlem
Koksans avatar
Den där jävla Unibet reklamen fyfan. Hatar den där glasögonormen

/Koksan
Citera
2014-01-04, 16:40
Bannlyst
Vad heter den där harmnynte jäveln i Bangehead reklam.
Fy fan vilken nolla
Citera
2014-01-05, 02:29
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Mobilreklamen där killen berättar hur han och hans tjej brukar hångla genom telefonen ger mig kväljningar ..

Citat:
Ursprungligen postat av Trollish

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja den ger en kväljningar. Jag tänker ju på killen som fått uppdraget att säga det där, han ser ut som att han innerst inne inte riktigt vill säga det där.

Haha gick precis in på den här tråden för att kräkas över den skiten

En annan mobilreklam som jag stör mig på är comviqs med svensken som försöker råna turken. Dom med Christer Engström är grymma men ju st den blir jag så jävla störd på. Det är ju uppenbart att Josef Fares har stulit idén från White men can't jump men i den filmen så är det ju troligt att det sker också. Hur ofta rånar svenskar kiosker? Man bara vet att dom inte använde en blatte för att dom skulle få skit för det och då väljer dom en svensk som gör att reklamen blir lika trolig som bibeln.

Edit: Och varför har dom tagit tillbaka psykkvinnan i Lendo reklamerna? När det var mannen som sjöng var dom ju till och med roliga.
Citera
2014-01-05, 02:34
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Den där jävla Onico 'are you ready for the fluor reklamen är ju helt bedrövligt dåligt. Blir arg bara jag tänker på skiten
Bästa reklamen just nu vafan. Älskar hur han står och smådansar ensam på bussen i slutet.
Citera
2014-01-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Haha gick precis in på den här tråden för att kräkas över den skiten

En annan mobilreklam som jag stör mig på är comviqs med svensken som försöker råna turken. Dom med Christer Engström är grymma men ju st den blir jag så jävla störd på. Det är ju uppenbart att Josef Fares har stulit idén från White men can't jump men i den filmen så är det ju troligt att det sker också. Hur ofta rånar svenskar kiosker? Man bara vet att dom inte använde en blatte för att dom skulle få skit för det och då väljer dom en svensk som gör att reklamen blir lika trolig som bibeln.

Edit: Och varför har dom tagit tillbaka psykkvinnan i Lendo reklamerna? När det var mannen som sjöng var dom ju till och med roliga.

Comviq-reklamen med avsnittet där Eva Dahlgren är med är mest irriterande tycker jag. Det där hon måste panta burkar (varav en kattmatsburk) bara för hennes mobilräkning är på tusen spänn.... Som om HON inte skulle ha råd med det...
Citera
2014-01-05, 13:51
Medlem
I mina ögon blir vilken reklam som helst dålig om man märker att de inte har ansträngt sig för att göra den intressant.
Ni vet, klassikern när ett gäng personer är någonstans och ser uttråkade ut och så säger någon en trött kommentar som tydligen ska vara "rolig", och direkt efteråt en bild på produkten som de vill sälja.

Men som tur är så finns det en del reklamer som är ganska sköna, exempelvis de för Norrlands Guld och Tele2.
Senast redigerad av Peter_18 2014-01-05 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in