2011-10-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Negern i början som tjoar eller ropar eller vad fan han gör "Who!!" med ett uttryck i plytet som bäst kan beskrivas som såååååå jävla stor skillnad kan det väl ändå inte vara på denna nya "Super Glide" och t.ex deras förra rakhyvel? Eller har han rakat sig med en rostig machete hela livet?

Haha, skrattar som fan åt den reklamen varje gång just på grund av tjutnegern
De andra får uttala sig om vad de tycker om rakhyveln och han får bara utstöta nåt sorts parningsvrål
Citera
2011-10-04, 16:43
Medlem
Jag vet inte reklamfilm jag inte tycker om eftersom att jag inte tittar på teve. Men en sån där internet reklambanner jag hatar är den där World of Tanks som ALLTID startas med ljudet på. Och det är inte lågt ljud heller.

Jag vet att många av internetanvändarna använder AdBlock eller liknande och jag är en av dem. Däremot händer det att jag stänger av det om jag ska in på hemsidor som jag diggar.
Citera
2011-10-04, 21:16
Medlem
puttens avatar
Ett nytt hatobjekt: Den där jävla nya libero/pampers/ellervadfandetärförjävlablöjmärke med fula ungjävlar som försöker dansa...
Citera
2011-10-04, 21:56
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Men handlar du på Siba? Hur många känner du som gör det?

Om någon säger Siba så tänker jag på flaggskeppsbutiken på Kungsgatan där man hade sålde skumgummisvärd samt butiken i Kungens Kurva som är omöjlig att gå i utan att bli vansinnig och som sålde en laptop från 80-talet för några hundra tusen (LOL). - Herr Lindholm

Nej där brukar jag inte handla och reklamfilmerna gör en inte mer sugen. Peter Magnussons figur på Siba däremot skulle kunna öka köplusten.
Citera
2011-10-04, 22:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Telenor-pappan har jag inte så mycket emot, även om det senaste "avsnittet" känns rätt misslyckat.

ELON-reklamen är katastrofal, dålig idé på nivån gymnasie-spex, amatörmässigt gjord, äcklig vibb -- faktiskt en reklamfilm som är så motbjudande att man stänger av TVn om den dyker upp.

Svårt att förstå hur de tänkt med SIBA -- är det menigen att man ska sitta och garva åt det faktum att Fabian tillbringade ett antal dygn i en kista, och nu imiterar Weiron i Ottan? Eller ska man ha "glömt" kidnappingen? Typisk Göteborgs-vibb, i dålig bemärkelse. Att vara opretentiös betyder inte att man gör något bra.

Tycker annars den svenskproducerade TV-reklamen blivit lite bättre sista året. Det var riktigt räligt för ett par år sedan när det var mycket "äkta" känslor och samlevnad osv; bottennappet var väl den där med diverse Dramaten-skådisar (Lena Endre bl a) som satt och filosoferade om framtiden och sina pensionsförsäkringar. Såg ut som reklamfilm av någon som inte arbetade i reklambranschen.

- F.G
Citera
2011-10-05, 04:39
Medlem
ArtFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nobber708
Den j*v*l SAS-reklamen (tror det är SAS) när tre ungar sitter med ngns morsa och spelar tvspel

man skäms ju f*n över mänskligheten när man hör vad dom säger)/&"#¤&/ hade ju funkar för typ 10 år sedan

Håller med!

"Äppick fejl!" grrrrrrrrasijhfiojhdsjho3468y934679
Citera
2011-10-05, 18:19
Medlem
puttens avatar
Ett par hatobjekt till... nyaste danoninojävlareklamen..., activiareklamhelvetet och sen den där förbannade colalightdockreklamen...

I say no more
Citera
2011-10-05, 19:42
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putten
Ett par hatobjekt till... nyaste danoninojävlareklamen..., activiareklamhelvetet och sen den där förbannade colalightdockreklamen...

I say no more

Danoninoreklamen är äckligt dålig. Ungen är ful och pappan låter som ett efterblivet pervo när han läser lappen, med information från danoninos hemsida! Det är extra irriterande att pappan inte säger nej utan att ungfan får vänta till mellanmålet, men det duger inte. CP-reklam!
Citera
2011-10-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Danoninoreklamen är äckligt dålig. Ungen är ful och pappan låter som ett efterblivet pervo när han läser lappen, med information från danoninos hemsida! Det är extra irriterande att pappan inte säger nej utan att ungfan får vänta till mellanmålet, men det duger inte. CP-reklam!

Tycker den är helt ok. Förutom det faktum att killen, som ser ut att vara i 9-10 årsåldern, skriver som om han vore 3 år. Tycker grabben är lite charmig när han säger "meh!" och direkt kollar på farsan för att få det systerns påstående dementerat.
Citera
2011-10-05, 21:41
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Tycker den är helt ok. Förutom det faktum att killen, som ser ut att vara i 9-10 årsåldern, skriver som om han vore 3 år. Tycker grabben är lite charmig när han säger "meh!" och direkt kollar på farsan för att få det systerns påstående dementerat.

Men grabben måste väl för fan ha lite tålamod. Farsan hotar inte direkt med en hurring om ungen inte slutar tigga grejer.
Citera
2011-10-05, 23:22
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Telenor-pappan har jag inte så mycket emot, även om det senaste "avsnittet" känns rätt misslyckat.

ELON-reklamen är katastrofal, dålig idé på nivån gymnasie-spex, amatörmässigt gjord, äcklig vibb -- faktiskt en reklamfilm som är så motbjudande att man stänger av TVn om den dyker upp.

Svårt att förstå hur de tänkt med SIBA -- är det menigen att man ska sitta och garva åt det faktum att Fabian tillbringade ett antal dygn i en kista, och nu imiterar Weiron i Ottan? Eller ska man ha "glömt" kidnappingen? Typisk Göteborgs-vibb, i dålig bemärkelse. Att vara opretentiös betyder inte att man gör något bra.

Tycker annars den svenskproducerade TV-reklamen blivit lite bättre sista året. Det var riktigt räligt för ett par år sedan när det var mycket "äkta" känslor och samlevnad osv; bottennappet var väl den där med diverse Dramaten-skådisar (Lena Endre bl a) som satt och filosoferade om framtiden och sina pensionsförsäkringar. Såg ut som reklamfilm av någon som inte arbetade i reklambranschen.

- F.G

Håller med om att svensk reklam blivit något bättre på slutet, även om det fortfarande finns en hel del att önska.

Telenor-pappan har jag bara sett lite av, men är hittills inte imponerad. SIBA är enligt min mening en mindre katastrof. Det är väl menat att vara kul men är mest jobbigt, störande klämkäckt och allmänt intetsägande. Jag vet ingen som skrattar åt SIBA:s reklamfilmer.

Dåliga sorters reklamfilmer är bl a de som ska vara ungdomligt skitnödigt trendiga men inte har någon koll på vad ungdomar egentligen tycker är inne, den sort som försöker vara humoristisk men faller platt (t ex SIBA) eller de här myspys-käcka som ofta innehåller barn. Ett rätt vedervärdigt exempel är Soda Stream-reklamen: http://www.youtube.com/watch?v=ADiOz_ZrwxM
Citera
2011-10-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Men grabben måste väl för fan ha lite tålamod. Farsan hotar inte direkt med en hurring om ungen inte slutar tigga grejer.

Ah, ja alla stör vi oss på olika saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in