2011-02-02, 20:54
Medlem
Monokelns avatar
Den nya Halebop-reklamen får mig att byta kanal. Den är oerhört enerverande.
Citera
2011-02-02, 22:54
Medlem
AlexOnTops avatar
Jag vet att Toffifee nämnts ett par gånger i tråden redan, men jag hittade inget om den nya reklamen. Alltså inte "man har så kul med toffifee!" utan...

"Vår helg KAN inte bli för lång "

Nu undrar jag... VEM FAN TYCKER ATT HELGEN ÄR FÖR LÅNG!?!?!?
Jag stör mig så otroligt mycket på detta. Är det en engelsk slogan som översatts väldigt konstigt? Eller finns det seriöst folk som sitter och surar de sista timmarna på fredag för att den tråkiga och långa helgen kommer snart? Folk som bara längtar efter att måndag morgon ska återkomma?
Citera
2011-02-03, 06:05
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Halsbrännereklamen Galelei (stavning). Den är fel på så många plan, först ut är den usla dubbningen och sen kommer det faktum att 3 män ska stoppa ner sina slangar i halsen och spruta ut ett vitt klet. Mmmm what a feeling, Nej tack.

Och en annan idiotisk colgate (?) reklam är den där killen som gurglar munskölj hela tiden. Enerverande, överdriven och irriterande.

Nummer 3 på min dagliga hatlista är reklamen där mamman i huset på ett rengör huset . Stereotyperna och könsrollerna haglar friskt.
Citera
2011-02-03, 11:47
Medlem
blaackjaacks avatar
Reklamen om nezeril, när kvinnan sitter på bänken och nyser och hon ursäktar sig så.
Mannen säger i stil: Jag är också jätte förkyld men så hitta jag den här "schsch"

Danonino reklamerna så töntigaa!
118100 likaså

Hon som är en av svenska hollywoodfruarna som gör reklam fö Ving, så jefla pantaad och har även rösten i max hamburgare reklamen!

Så kom jag på en as gammal reklam, den kanske är redan skriven men orkar inte kolla upp, iaf tror de är en gubbe som hela tiden äter kex och försöker prata samtidigt så flyger det smullor överallt!!! -_-

En riktigt skön reklam som går nu är ett par som sitter på resturang och mannen tar fram en liten smyckeask och öppnar mot kvinnan och frågar "Hur mycket tror du jag kan få för den här?"
- Reklam för sälja guld
Citera
2011-02-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaackjaack
Reklamen om nezeril, när kvinnan sitter på bänken och nyser och hon ursäktar sig så.
Mannen säger i stil: Jag är också jätte förkyld men så hitta jag den här "schsch"

Danonino reklamerna så töntigaa!
118100 likaså

Hon som är en av svenska hollywoodfruarna som gör reklam fö Ving, så jefla pantaad och har även rösten i max hamburgare reklamen!

Så kom jag på en as gammal reklam, den kanske är redan skriven men orkar inte kolla upp, iaf tror de är en gubbe som hela tiden äter kex och försöker prata samtidigt så flyger det smullor överallt!!! -_-

En riktigt skön reklam som går nu är ett par som sitter på resturang och mannen tar fram en liten smyckeask och öppnar mot kvinnan och frågar "Hur mycket tror du jag kan få för den här?"
- Reklam för sälja guld

Ja jag hatar verkligen Danonino reklamen, specielt den första när den lilla halvblattingkillen säger PRRRRRESCISS på äkta Rinkebysvenska
Samt alla IKEA reklamer med negerhannar i + OLW`s reklma med fredagsmys, även där en negerhane och massa hottentott ungar med en blond morsa.

Varför är det aldrig en svensk man med en svart kvinna i reklamfilmerna?
Är det för att målgruppen som reklamfilmer oftast vänder sig till är kvinnor och svenska kvinnor vill helt enkelt inte se svenska män med utländska kvinnor?
Senast redigerad av KjelleBenchpress 2011-02-03 kl. 11:53.
Citera
2011-02-03, 12:47
Bannlyst
Max Sveeerigeees gooodaste hambuuurgare. Med toffsaaar
Citera
2011-02-03, 14:25
Medlem
Preatures avatar
Zumba fitness extremt störande och inte nog me de den är igång i 3 minuter eller nåt.
Citera
2011-02-03, 17:25
Medlem
jag tycker telia 2 med den där svart får
Citera
2011-02-03, 17:54
Medlem
Svinblinks avatar
Varje gång jag ser Bredbandsbolaget och ComHem reklamerna blir jag påmind varför jag inte tittar på TV så ofta..
Citera
2011-02-04, 01:22
Medlem
Kycklingsoffas avatar
TRE:s nya, med snubben som ser ut som Fredrik Wikingsson, börjar gå mig på nerverna...
Citera
2011-02-05, 13:52
Medlem
jag vet inte om det är OK med radioreklam i tråden då den säger filmen i topic.

Men iaf. Det finns en reklam där dom pratar om att barn blir våldtagna osv. Det hade varit lite bättre om dom inte hade haft en dam som låter som farbror barbro från nile city. Jag har iaf svårt att ta den reklamen seriöst då jag älskar nile city.

Sen uniflex reklamen, pinsamt. Jag hade skämts om jag jobbat för dom. Vad vill dom ha? Nån 15 årig förorts grabb?
-Hej! Varför vill du ha detta jobbet?
-För jag svär att jag e fett najs och as grym, yo!

http://www.youtube.com/watch?v=qEVHODYEY5w
Snälla?
Citera
2011-02-05, 14:53
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Riesen reklamen, när farsan och ungen läser tidningen. Maken till störande unge får man leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in