2010-03-18, 12:26
Medlem
_Strebers avatar
Jag fattar inte att inte "3" inser att deras reklamfilmer med telefonjacks-stasi börjar bli för mycket nu. Självgoda och motbjudande är vad de är. Jag ska förbanne mig skaffa fast telefon nu.
Citera
2010-03-18, 22:11
Medlem
Ainsleys avatar
Jag hatar all reklam Men värst just nu är:
Rusta - Så trött på att de uppför sig som om de bor i butiken. Och musiken? Ugh.
Tele2 - Det äckliga fåret (Frank?). Försvinn!!! Dessutom är det ganska dumt med engelsk reklam i svensk tv.

Börjar bli ganska trött på ICA reklamen. Den är inte lika bra som den brukade vara.
Citera
2010-03-21, 13:29
Medlem
jcm900mods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Jag fattar inte att inte "3" inser att deras reklamfilmer med telefonjacks-stasi börjar bli för mycket nu. Självgoda och motbjudande är vad de är. Jag ska förbanne mig skaffa fast telefon nu.

3 har gjort reklam i åratal. Har man påverkats? - Nej, dom andra operatörerna är så mycket bättre.
Tror inte ens jag skulle byta operatör om dom hade en bättre reklam. telefonjack - ja tack!

Jag har börjat att tröttna på Iprenmannen som kommer och går lite som han vill i tv rutan ( nu senast som hemlig agent som spränger bort "förkylningen").
Citera
2010-03-21, 16:50
Medlem
gugglianos avatar
Såg en svinlöjlig 3-reklam igår. Killen kliver på en buss med finska tjejer och börjar försöka kränga mobiler, och reklaminslaget av slutas med en brud som säger "telefon-jakkinen? Nej takkinen!" fy fan va värdelöst!
Citera
2010-03-21, 18:31
Medlem
"Jag heter herr nezeril, nezeril neze..DRA ÅT HELVETE"

Försöker trycka in lite "kändisar" för att sälja. Rynkgumman Suzanne Reuter borde åka in på hem och stanna där. Du har haft din kändisperiod men nu är det bara pinsamt. Åt helvete med apotekskopian!
Citera
2010-03-22, 00:22
Medlem
Snusklubbans avatar
City Gross-reklamen om matfusket! Fyfan va hemskt! Sedan slänger dom små rebellerna på sig huvor för att dölja sig själva för att dom bryr ju sig verkligen så jävla mycket om vad som finns i maten..

Värst är ändå när fule krullige killen säger "Modifierad scchtäärkelsse!" Ryser varenda jävla gång!
Citera
2010-03-22, 10:02
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
Funkar dålig reklam bättre än medelmåttig reklam?

Syftet med reklam/marknadsföring är att märkas. Det är alltid intressant att fundera på i vilket skede som den marknadsförande parten befinner sig:

*Vi finns (också)

*Vi har löst ett problem (igen)

Ta Marabou med sin relativt enkla produkt (choklad i karamellform). Över 80 procent av alla svenskar vet vad "Marabou chokladkakor" är, så de kan helt koncentera sig på punkt två i anpassad form. Alltså en ganska enkel reklamsnutt med kärnfull information.

Sedan går det inte att komma ifrån att "art direction" blivit en uttrycksfull konstform som kan locka "marknadsförare" att vilja sätta sitt signum. Detta borde ju i sig innebära att de vinnlägger sig mer om formen än om innehållet.

När du säger "dålig reklam", så antar jag att du menar "handlingslöst reklaminslag". Alltså att jämföra med en film som saknar intresseväckande handling. "Medelmåttig reklam" skulle då vara innehållsmässigt bättre, men ingen femstjärnig produktion.

Frågan är hur förhållandet mellan "en förstklassig reklamfilm" och "bättre försäljning" verkligen är.

Troligen är "vi finns (också)" den mest påtagliga effekten av en reklamfilm och då är det viktigaste att synas. De som syns är de riktigt usla och de riktig bra. Således är "dålig reklam" bättre än "medelmåttig reklam" eftersom det sannolikt väcker mer känslor.
Citera
2010-03-22, 17:01
Medlem
malmarns avatar
Radiojingeln för "guuuld ger pengar, guuld ger pengar. blingblingblingeling" är antagligen det mest retarderade som någonsin sänts i ett etermedium. FRUKTANSVÄRD!!!!!!!!
Citera
2010-03-23, 18:37
Medlem
gugglianos avatar
Kocken kaj som lagar nån gryta och alla står och säger "mmmm" och en kärring klappar "sin gubbe" på hans jättekagge.

ALL reklam på discovery för deras egna program först och främst, absolut inga undantag!
Citera
2010-03-23, 20:01
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Kocken kaj som lagar nån gryta och alla står och säger "mmmm" och en kärring klappar "sin gubbe" på hans jättekagge.

ALL reklam på discovery för deras egna program först och främst, absolut inga undantag!

Reklamen för betting med veckobudget där man får se killen sjunga i lucia-kör, spraya på deo osv. och gör allt överdrivet, och slutklämmen där han sitter och spelar poker och ser ut som en psykopatisk mördare-.
Citera
2010-03-24, 19:10
Medlem
Enfattigens avatar
ByggMax nya reklam där man får se en stor pöl med koskit är ingen höjdare
Citera
2010-03-24, 22:32
Medlem
Kasporrs avatar
Jag sover inte, jag filosoferar..
Jaaaaaaaaaaag gliiiiiiiiiiider!

Värsta reklamen någonsin.

Annars är de nya reklamerna om kläder där alla ser ut som om man först rökt på helt ofattbart hemska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in