2008-10-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Stör mig som fan på Försäkringskassans reklam om "förändringarna i sjukförsäkringen". Man låtsas vara objektiva genom att säga saker i still med "visar menar X medan andra menar Y". Men vad man samtidigt gör är att spela på polikerföraktet genom att framställa politiker (högern, troligtvis) som förespråkare för förändringarna och folket som motståndare. Helt klart en politiskt färgad reklamfilm gjord av någon bitter avkomma till någon av 68rna.

Intressant. Jag tolkar färgningen åt andra hållet, vagt höger... så kanske den i själva verket är opartisk?

Naturligtvis ställs folks vardagsliv implicit i förhållande till de "förändringar" som genomförts av politiker. Eftersom det är förändringar som "försämrat", dvs mindre pengar öses ut skulle jag gissa, försöker man informera och upplysa. Men jag retar mig också på den låtsat objektiva hållningen eftersom den som verkligen är beroende av sjukförsäkringen knappast tycker inskränkningar i denna är bra. Man vet ju som sagt redan vem som står för vilka åsikter, det är inte deras informationskampanj som kommer öka/minska stödet.
Citera
2008-10-23, 12:43
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Lidl

Den reklamen är sanslöst vidrig. Det värsta är ju att det finns gott om välmående brudar här i Stockholm som talar så där.

Tack. Det är inte mig det är fel på. Den där bruden är så jävla obehaglig att ryser.
Citera
2008-10-23, 12:46
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
den där jävla LÅTEN i On Off reklamen? VAFAN?!

Hela OnOff-reklamen är ju så fel som det kan bli.

Man har nog tänkt att reflektera vardagen inom elektronikbranschen, och hoppas att såväl kunder som personal ska känna igen sig. Problemet är bara att det är för internt för att Svenne Banan ska kunna relatera till det.

Att sen både kunder och säljare i reklamen framstår som så jävla lama att man vill bitch-slappa dem gör ju inte OnOffs image bättre.

Den där lama säljaren ... den överdrivet käcka heminstallationskillen ... kunden som måste göra ljustest och frågar om han är betrodd ... och för att toppa det, den där vidrigt dåliga trallpunklåten, som enbart är där för att någon PR-nisse tyckte texten var bra, och sket i hur den faktiskt lät.
Citera
2008-10-23, 12:47
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Jag irriterar mig på reklamen för "påsriset", antagligen Uncle Bens, där mannen i familjen slänger ner en påse med ris i en gejser..VEM kom på den reklamen?????

Skulle vara kul om någon provade det på riktigt och sen blev kokt (det är ju inte direkt för hälsosamt att stå nära en geiser om man säger så ...) och stämde skiten ur UB ...
Citera
2008-10-23, 12:53
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Reklamen där dom lagar mat och en snubbe sonika sticker fram huvudet och säger "Jag älskar blomkål" reklam för Findus eller nåt dylikt tror jag

Fyfan vad den är vidrig.
Citera
2008-10-23, 15:32
Bannlyst
alla 3 reklamer, perxonerna är så jävla fula
Citera
2008-10-23, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retskrad
alla 3 reklamer, perxonerna är så jävla fula

Vill slakta allihopa!
Citera
2008-10-24, 19:34
Bannlyst
Sämsta TV-Reklamen?

Sämsta reklamen?
Hej jag sitter och hatar och hatar reklamer. Jag undrar vilken som ni anser sämst eller iaf töntigast?

Jag tycker Lidél är bland det värsta. Den fjantiga gubben är ju hur töntig som helst. Den äckliga surfittan till tant borde ju dö. Men den lilla äckliga dottern vill jag sprätta upp magen på medans hon sitter där och flinar sen bara gå där ifrån.

Men det som tar priset är helt klart Doobidoo. Hur fan kan man komma på denna skit reklam inte nog med att Lasse gör bort sig något helt sjuk. Det är ju itne roligt alls?! vemfan tycker den är ens rolig mienar jag?! man vill ju sätta en kniv i huvudet på honom när man sett den!

Vad tycker ni? Vilken reklam hatar ni och varför och vad känner ni när ni ser dem?! kanske ni håller med mig?
Citera
2008-10-24, 19:44
Medlem
Razzuss avatar
Vanish-reklamen är ju otroligt pinsam och dålig. Dubbade reklamer överhuvudtaget är det värsta som finns. Synkskadade idioter!
Citera
2008-10-24, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Numon
Sämsta reklamen?
Hej jag sitter och hatar och hatar reklamer. Jag undrar vilken som ni anser sämst eller iaf töntigast?

Jag tycker Lidél är bland det värsta. Den fjantiga gubben är ju hur töntig som helst. Den äckliga surfittan till tant borde ju dö. Men den lilla äckliga dottern vill jag sprätta upp magen på medans hon sitter där och flinar sen bara gå där ifrån.

Men det som tar priset är helt klart Doobidoo. Hur fan kan man komma på denna skit reklam inte nog med att Lasse gör bort sig något helt sjuk. Det är ju itne roligt alls?! vemfan tycker den är ens rolig mienar jag?! man vill ju sätta en kniv i huvudet på honom när man sett den!

Vad tycker ni? Vilken reklam hatar ni och varför och vad känner ni när ni ser dem?! kanske ni håller med mig?

Hatar bilreklam i rätt hög utsträckning, även dubbad reklam för olika schampoon m.m.
Citera
2008-10-24, 20:20
Medlem
Alibis avatar
Jag fullkomligt AVSKYR den jävla Maltesers (stavas det så? reklamen med de två fnissande butiksbiträdena som med hjälp av en fläkt smugglar godis. Den är så fruktansvärt talanglöst dålig...... whooosa! (min puls steg 50 nu)
Citera
2008-10-24, 20:23
Avslutad
"Vi jobbar enligt en tight tidsplan men jag vill ju inte oroa gubbarna i onödan , därför väljer jag Riesen."
Senast redigerad av Autosol 2008-10-24 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in