2008-05-30, 19:47
Medlem
Slints avatar
Den kassaste reklamfilmen måste vara för Rädda Barnen. Det är väl mest låten de har i den som gör att den suger så mycket kuk att man vill slå sönder den där jävla tvn.
Citera
2008-05-31, 15:55
Medlem
Jag blir grymt irriterad på OkQ8s reklamer, vem fan vill sticka till deras 'gör-det-själv hallar' när man fastar i bilhissen och klipper av sladdar etc. När de sedan erbjuder en 1 sandwich plus en 33 cl cola för "bara" 59 kr blir man ju bara förbannad...
Citera
2008-05-31, 16:08
Medlem
Panpots avatar
Var det svenska spel, eller V75 - som gjorde äckligaste reklamen med kärringarna som vann pengar och sade: "Rakt in i kaklet!"

Störde mig oerhört mkt på den linen, och fittorna som skådespelade
Citera
2008-06-01, 21:30
Medlem
Har en till! Specsavers reklam, vad fan är tanken bakom den liksom :S En optiker försöker fan slå ner en gammal oskyldig tant när hon står och kollar på glasögonbågar. Om jag skulle behöva glasögon skulle jag verkligen inte gå till Specsaver, men vet ju inte om man kommer levande därifrån
Citera
2008-06-01, 21:39
Medlem
monoceress avatar
Mina två största hatobjekt nu är den där jävla dammsugar reklamen som ska vara som en naturfilm. Den andra är gb reklamen med snorungar som säger kända filmrepliker.
Citera
2008-06-03, 08:28
Medlem
FrkHögers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
Håller med, en reklams främsta syfte är att informera om själva produkten. Detta gör reklamen alldeles utmärkt.

Nästa är att märka ut ett starkt mervärde för just nämnda produkt. Detta går också väldigt bra då det är ett "stressat" läge och maten blir klar innan obekväma frågor hinner lämna ungens förvirrade hjärna.

Men varför säljer dem inte produkten på ett mer effektivt sätt? En blekfet medelålders man som ser ut som en bastardson till Leif loket Olsson och en läspande skitunge är inte direkt vad en marknadsförare skulle kalla bra reklam.

PS. Är det bara jag som får äckliga associationer när de visar upp Kama Sutra och man som tittare inser att det är pappans bok?

näää du är inte ensam
Citera
2008-06-03, 19:55
Medlem
kaktusagents avatar
Lättareklamen är ju bara sjuk i huvudet, dubbad också. "ska vi gå hitåt?"
Citera
2008-06-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aerk
De där förbannade Haribo-reklamerna.
"Så gåå dä nä man ente lyssnaaah!" - Hemskt äcklig dialekt de dubbat till.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
HATAR DOM.
Fy helvete, att du ens har mage till att påminna folket på flashback om den värsta reklamfilmen i världshistorien, visst det är vad tråden handlar om men va fan, någon spärr får det fanimej vara, skärpning.
Citera
2008-06-04, 15:12
Medlem
Adversariuss avatar
Alla här inne som, likt mig, brukar se South Park, Jackass, Dirty Sanchez och annan skit på MTV om kvällarna torde vara lika benägna som jag att medelst cirkelsåg avrätta den ursäkt till människa som gör Jamba!-reklamer för mobilporr och dylikt. ''Vill du se heeeeta Natascha i duschen, skicka HOT3, till SJUUUU hundra tjufäm tjufäm!''. Jag har nog aldrig känt en sån desperat mordlystenhet som när de brukade köra reklamen för den äckliga jävla hamstern med spasmer två gånger på raken... Det var sann misär.
Citera
2008-06-04, 22:49
Medlem
Hariboungarna MÅSTE förintas!

Hatar även nya 3 reklamen (som vanligt) där folk med olika "sköna" (missbildade) dialekter pratar i telefon. Sen kommer nån blonderad ung tjej som snackar sååååå fult och irriterande. Värre blir det när de kör den nerkordae versionen med bara henne: "Ring bare nöll-to-nöll, trettitre, trettitre, trettitre så får du full lön(?)"
Citera
2008-06-05, 01:09
Medlem
Kom på en gammal som visades nu. Eller två.

"Om du inte köper ut åt mig kommer de närmaste åren att bli VÄLDIGT jobbiga." - Det kommer dina också vara på gatan som prostituerad tjackhora.

"Hallå jag ska åka på ett flak och skrika i fyra timmar, det går inte utan sprit." - Tyvärr men flaket håller bara 20 ton så du kan inte följa med, så var det problemet ur vägen.

Att Systembolaget inte kan lägga av och komma på något nytt, gör reklam för sprit för en gångs skull.
Citera
2008-06-05, 17:41
Medlem
Måste säga att LIDLs reklam tar priset, blir bara arg på kärringens stockholmska...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in