2007-04-10, 13:22
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
"Vilken är din Dolmio-dag?"

Hatar skiten, köper folk ens sån där äcklig smaksat tomatpuré?

Ja.
Blanda den med köttfärs så har du en god köttfärssås.
Alla dagar är min Dolmiodag!
Citera
2007-04-10, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Ja.
Blanda den med köttfärs så har du en god köttfärssås.
Alla dagar är min Dolmiodag!

Jaja, misstänkte att det finns människor som inte kan laga köttfärssås utan att slänga i massa skräp. Du använder säkert blandfärs också?
Citera
2007-04-10, 21:23
Medlem
Citat:
Jaja, misstänkte att det finns människor som inte kan laga köttfärssås utan att slänga i massa skräp. Du använder säkert blandfärs också?

själv gör jag givetvis köttfärssås på fläskfärs... haha köttfärssås på fläskfärs...fan vad äckligt det låter...
Citera
2007-04-10, 23:01
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Hehe, jag tycker faktiskt det motsatta!
Det är så sockersliskigt perfekt och gulligt att man bara vill vara med i dessa perfekta familjer.
Jag har varit i Tyskland ett 20 tal gånger då min syster bor där och har sett tysk reklam sen jag var liten och sprang runt med Lederhosen och har alltid tyckt reklamen varit bra.
Speciellt deras ölreklam. Den som inte blir sugen på en pilsner efter att ha sett en Clausthaler reklam är nog inte riktigt frisk.

Detta var den enda jag hittade:

http://www.youtube.com/watch?v=KmnuF50aZYk
Snacka om öppet mål för reklammakarsvinen, blir du sugen på att börja bära blöja när du ser reklamer för pampers också eller?

Sen håller jag med föregående talare om den där reklamen för Fettpizza (som för övrigt är vidrigt äckligt). Han sitter framför datorn med sin hora och läser högt om den spännande panpizzan (!) tills han får reda på att den finns i frysen varpå båda rusar in till köket. Morsan chattar alltså anonymt med sin son via MSN på arbetstid om hur fantastisk findus nya pizza är, sådant händer bara i TV-shops familjer liksom. Sedan har sonen en sån där gayigt jobbig fjortisröst så man får lust att stjära bort hans stämband.
Citera
2007-04-11, 00:07
Medlem
Georg Lagers avatar
Några till reklamer som man skyr som Gudrun.

Findus-"köket" som har så fruktansvärt skitnödigt humor, den feta gubben i mustasch blir avundssjuk när den nya stjärnkocken gör entré och ertappas med att göra lyxig mat som överglänser hans egen och blir sedan all personals idol sedan skär gubben ut en skiva citrus och anspelar på att det är hans mun, hur kan ens någon tycka att det är en bra idé att verkställa en ett sådant reklamprojekt? Dessvärrre är det en följetong som lär plåga landet i många månader (år?) framöver

(k)anal sex reklamer för för sina egna filmer och program, som så uppenbart riktar sig till en fjortispublik. Får men en bra bild av vad programet/filmen kommer att handla om? Icke!
Gör reklamens speaker ett värdigt intryck? Icke!
Tycker ens fjortisar att det här är ett fräscht och spännande grepp att göra reklamer på den här typen av sätt? Förmodligen ej, dock kan man inte veta hur deras sjuka hjärnor fungerar till 100%.

Kanal 6 reklamer är helt enkelt diskriminerande mot alla oss som har uppnått respektabel ålder, var kan man hetsanmäla?

Ej att förglömma allla dessa fruktansvärda pk-reklamer där mannen görs till åtlöje (ska vara korkad) och kvinnan/snorungen/Invandraren/mongoloiden/cp:t förklarar för dom hur det egentligen ska gå till, finns på tok för många sådana för att man ska orka rabbla upp dem. Tänk vad det skulle rasas över hela landet om det var motsatt (d.v.s att mannnen var den "normale").
Citera
2007-04-11, 00:17
Medlem
Konekos avatar
Jag stör mig på personerna i Svensk Fastighetsförmedlings-reklamerna.
Särskilt bratsen som vill ha något lyxigt, inte något åååårdinärrry.

Och de där ostbollarna(?) som rullar iväg... Babybel. Mest för att killen som fångar en i kepsen är så jävla ful.
Citera
2007-04-11, 09:05
Medlem
paggans avatar
Citat:

Nej,

Nötfärs, Dolmio och lite krydda.
Citera
2007-04-11, 09:09
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager
Snacka om öppet mål för reklammakarsvinen, blir du sugen på att börja bära blöja när du ser reklamer för pampers också eller?

Nej, eftersom Pampers reklamen inte riktar sig till min målgrupp
Citera
2007-04-11, 09:23
Medlem
Jag blir mordisk i sinnet varje gång en JAMBA-reklam poppar upp på tv-rutan.

Hatet grundas i tre punkter:
1: Samtliga av deras reklamer samt tjänster är urlöjliga och stötande fult designade OCH ofattbart amatörmässiga.
2: Dom går tamigfan HELA TIDEN, varje gång man slår på dumburken vill man kasta den från balkongen!
3: Folk i allmänhet är så satans korkade att dom sponsrar skiten så att Jamba har råd med reklamtid på alla möjliga kanaler dygnet runt!!

...hatet. och skammen...

... och STANKEN av hatet av skammen! (och hatet)
Citera
2007-04-11, 10:18
Bannlyst
Tror att det är AMF Pension som har de där reklamerna där de träffar sig själva i framtiden o bla bla. De har kommit med 50 miljoner liknande reklamer under massa år nu. Idétorka?
Citera
2007-04-11, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koneko
Och de där ostbollarna(?) som rullar iväg... Babybel. Mest för att killen som fångar en i kepsen är så jävla ful.

Haha, ja och måste de ha en så gammal reklam?! Den måste ju minst vara 15 år gammal nu.
Citera
2007-04-11, 10:31
Medlem
dumfans avatar
Det fanns en reklam som gick för ett tag sen, det var nån snubbe som var ute med en fjollig segelbåt, och han seglade förbi en liten ö där en tecknad bäver stod och såg ful ut, så ropade snubben "ohoj, herr bäver hur gör du för att få dina tänder så starka" eller något liknande, dubbat så klart. vetefan vad det var reklam för, men det måste vara tandkräm. Jag hatar den jävla reklamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in