Citat:
Ursprungligen postat av M-isan
För några år sedan (10 år) så kunde man beställa hem kött från hemkött. Dom levererade direkt till dörren och dom hade mycket bra köttkvalitet och priserna låg bra. Man kryssade i vilken "låda" man ville ha till nästa gång, det fanns singellåda, familjelåda m.m.Man kunde beställa över telefon eller lämna med en lapp när leveransen av kött kom, då beställde man till nästa gång, vilket kunde vara nästa vecka eller varannan vecka eller så. Men tyvärr så försvann dom bara, vi hörde inte ifrån dom helt enkelt. Det var aldrig några problem med betalningen och vi blev aldrig missnöjda. Runt jul och andra helger hade dom special lådor. Jag saknar detta med att kunna beställa hem kött till bra pris och kvalitet. Jag vet att Net-Extra finns tex, men jag vill beställa bara kött.
Är det någon här på fb som vet vart hemkött tog vägen och om det finns något liknande att beställa ifrån nu?
har några vaga minnen av dom. Om det är samma företag som jag tänker på så sprang jag på en kille som var med i hemkött företaget. Vill minnas att det las ner pga bristande lönsamhet. Bla kunde man vid leveransen allt som oftast mötas av ett pankt fyllo som beställt utan att kunna betala etc etc.
Sen fick dom en ganska dåli rescention av Allt Om Mat som testat dom, ingen innehållsförteckning på fläskkorvet ( som f.ö kom från det numera konkade tullex), trasiga lövbiffskivor osv. Ingen bra reklam med andra ord.
initiativet får ses som lovvärt med tanke på att det var före internet, men det funkade inte. Mest av allt tror jag att det berodde på att folk vill se det dom köper och inte chansa på att köpa köttet i säcken.