2006-09-16, 22:01
Bannlyst
Jag ladda ner Tor, dvs gick in i hemsidan och ladda ner den senaste till windows.

Slut. Jag vet inte vad jag mer ska göra, jag trycker start där nere och kollar på whatismyip, den är samma. Är det nåt mer jag ska göra? Jag fattar inte, finns guider eller något? Har kollat deras guide men fattar inte riktigt.
Citera
2006-09-16, 22:04
Medlem
Följ dessa instruktioner:
http://tor.eff.org/docs/tor-doc-win32.html.en
Du måste starta Tor och Privoxy, sedan ange 127.0.0.1:8118 som proxyserver i Firefox.
Citera
2006-09-16, 22:05
Bannlyst
Installerade precis Torpark, och den funkar fint. Gick in på whatismyip och fick en annorlunda ip. Är det så man ska göra? Eller ska man göra mer för att vara mer "säker" och snabba upp det
Citera
2006-09-16, 22:08
Medlem
roaders avatar
Lättaste är att installera Mozilla extension "Tor Button", smidigt så det förslår.
Citera
2006-09-16, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afromiffo
Installerade precis Torpark, och den funkar fint. Gick in på whatismyip och fick en annorlunda ip. Är det så man ska göra? Eller ska man göra mer för att vara mer "säker" och snabba upp det

Om du bara ska använda tor för att "surfa" så är det nog det säkraste ja. Slipper man krångla med en massa inställningar och sånt...
Citera
2006-09-16, 22:14
Bannlyst
Ska använda den till o surfa och olaglit knacka dörrar, så..

EDIT : Ladda ner Torbutton, trycker på enable men får error hela tiden. När jag kör utan den och startar Torpark så funkar det bra.. Vad är felet?

Errorn jag får är t.ex Your request for http://www.flashback.org/ could not be fulfilled, because the connection to www.flashback.org (127.0.0.1) could not be established.

Edit igen . Men vafan, nu fattar jag inte.

Om jag har TORpark , vad ska jag med Vidalia till? Jag har både Privoxy och Vidalia igång, och när jag tycker Start på vidalia kan jag surfa anonymt. Då är TORpark någon annat då? Alltså är det bara ett alternativprogram
Citera
2006-09-16, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afromiffo
Ska använda den till o surfa och olaglit knacka dörrar, så..

EDIT : Ladda ner Torbutton, trycker på enable men får error hela tiden. När jag kör utan den och startar Torpark så funkar det bra.. Vad är felet?

Errorn jag får är t.ex Your request for http://www.flashback.org/ could not be fulfilled, because the connection to www.flashback.org (127.0.0.1) could not be established.

Edit igen . Men vafan, nu fattar jag inte.

Om jag har TORpark , vad ska jag med Vidalia till? Jag har både Privoxy och Vidalia igång, och när jag tycker Start på vidalia kan jag surfa anonymt. Då är TORpark någon annat då? Alltså är det bara ett alternativprogram

Du behöver inte Vidalia och Privoxy om du bara ska surfa runt och använder torpark. Torpark innehåller redan allt för att det ska funka.

Problemet du fått med att det inte går att ladda sidor beror nog bara på att du inte startat Tor. Klicka på vidalia-ikonen nere i aktivitetsfältet och sen på start-tor eller vad det nu står så borde det nog funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in