2006-09-16, 21:33
Medlem
davidoffs avatar
Jag tycker vi ska skvallra lite om vad vi tror om utnamningar om det blir maktskifte. Jag e ganska saker pa att Maria Borelius blir ny forsknings/utbildningsminister om det blir borgerlig valseger.

Jag vet att hon manga naringslivspersoner backar henne, bla nagra av sveriges miljardarer. Jag vet att en av dessa miljardarer haft kontakt med Fredrik R och Anders B om detta
Citera
2006-09-16, 21:46
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
Jag tycker vi ska skvallra lite om vad vi tror om utnamningar om det blir maktskifte. Jag e ganska saker pa att Maria Borelius blir ny forsknings/utbildningsminister om det blir borgerlig valseger.

Jag vet att hon manga naringslivspersoner backar henne, bla nagra av sveriges miljardarer. Jag vet att en av dessa miljardarer haft kontakt med Fredrik R och Anders B om detta

Knappast, hon är en korkad, okunnig noob som gjort skitprogram på TV för att undanröja alla tvivel om att hon är en pajas. Hon är den typ av skitdryga överklassmoderater som "Nya Moderaterna" har gjort allt för att förpassa till kulissen.
Citera
2006-09-16, 21:46
Medlem
hajkuus avatar
Citat:

Troligtvis inte, jag har väldigt nära kontakt med flera av de absolut högsta borgliga politikerna och vi har samtalat om vilka som kan bli ministrar och hennes namn har inte dykt upp, MEN jag kan ha fel, så vänligen ge mig lite info varför du tror det och vilka källor du har. Hennes skyltar syns ju överallt men är hon ett bra politikerämne? Väldigt tveksamt....
Citera
2006-09-16, 21:52
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajkuu
Troligtvis inte, jag har väldigt nära kontakt med flera av de absolut högsta borgliga politikerna och vi har samtalat om vilka som kan bli ministrar och hennes namn har inte dykt upp, MEN jag kan ha fel, så vänligen ge mig lite info varför du tror det och vilka källor du har. Hennes skyltar syns ju överallt men är hon ett bra politikerämne? Väldigt tveksamt....

Ja, även jag ser gärna att davidoff brer på lite om bakgrunden då mitt intryck av slasktratten Borelius är entydigt förödande.
Citera
2006-09-16, 22:05
Medlem
davidoffs avatar
Jag kan ha super fel!

Vilka blir ministrar? Vad e ryktet ang finansminister?
Citera
2006-09-16, 22:07
Medlem
Adonirams avatar
Det vore bra om Borelius blir minister. Jag tror inte hon köpt hela Reinfeldts socialliberalism.
Det behövs lite riktiga moderater i regeringen också?
Citera
2006-09-17, 00:47
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Det är inte helt omöjligt, hon har ett brett kontaktnät både inom utbildningsvärlden, forskningsinstitutioner och företag inom forskning och utveckling. Hon har odlat goda vänskapsband med många och hon är mycket kunnig inom teknik och naturvetenskap. Jag har bara träffat henne en gång och det var när Rymdstyrelsen presenterade de svenska kandidaterna till ESA uttagning av astronauter 1992. Hon var då skärpt och vetgirig.

Utrikesminister är det väl inte helt otänkbart att tänka sig Carl Bildt. Han har odlat många goda internationella kontakter världen över och har en god renomé och ligger där väl i klass med Jan Eliasson.

Reinfeldt som statsminister är väl helt givet.

Leijonborg blir väl socialminister.

Som finansminister är det inte helt omöjligt att tänka sig Göran Hägglund.

Men Maud har jag svårt att kunna placera i gruppen.
Citera
2006-09-17, 11:48
Medlem
davidoffs avatar
itressant forsta inlagg

Ska bli kul att se hur SB delas upp samt hur moderaterna ska fa indirekt om inte direkt koll pa Finansen. Enkonomiskpolitiska tankare sa som Michael Lundholm och Mattias Lundbeck mfl borde fa nogon typ av inflytande.
Citera
2006-09-17, 13:33
Medlem
hajkuus avatar
Citat:
itressant forsta inlagg

Ska bli kul att se hur SB delas upp samt hur moderaterna ska fa indirekt om inte direkt koll pa Finansen. Enkonomiskpolitiska tankare sa som Michael Lundholm och Mattias Lundbeck mfl borde fa nogon typ av inflytande.
Drömmen vore ju att få Urban Bäckström till Finansminister, man kan ju alltid hoppas! Men det är väl ett säkert kort att Anders Borg blir statssekreterare i Finansdepartementet.
Citera
2006-09-17, 13:51
Medlem
davidoffs avatar
Anders Borg ar super smart sa det vore bra for Sverige. Jag har jobbat for Urban och det vore sa klart extremt bra.

Carl har jag svart att tro kommer vara med i en regering. Gunilla Karlsson kanske kan bli Utrikesmenister.

Kan Anna Kinberg och Mikael Soderlund bli aktuella? Heister tanten?

Vilka jobbar pa Kreab och kan bli del av en regering?

Fredrik Johansson, Jonas NIlsson borde vara sjalvklara namn.

Ar Ulf Christersson helt gone?
Citera
2006-09-17, 13:57
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajkuu
Men det är väl ett säkert kort att Anders Borg blir statssekreterare i Finansdepartementet.

Nja,

finansen är väl lite långt från händelsernas centrum. Borg kommer nog att jobba ihop med Fredrik.

Sen ska vi tänka på att alliansens fyra partier måste få en varsin godbit. Det gör att moderaterna förmodligen måste ge ifrån sig finansdepartementet. En del säger att Göran Hägglund kan bli finansminister och det tror jag är en rimlig bedömning.
Citera
2006-09-17, 14:10
Medlem
davidoffs avatar
Borg kan nog bli statssekreterare pa SB. Han ar extremt bred och kunnig, han har till skillnad fran Fredrik jobbat pa SB sa han vet hur det fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in