Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
Jag tycker vi ska skvallra lite om vad vi tror om utnamningar om det blir maktskifte. Jag e ganska saker pa att Maria Borelius blir ny forsknings/utbildningsminister om det blir borgerlig valseger.
Jag vet att hon manga naringslivspersoner backar henne, bla nagra av sveriges miljardarer. Jag vet att en av dessa miljardarer haft kontakt med Fredrik R och Anders B om detta
Det är inte helt omöjligt, hon har ett brett kontaktnät både inom utbildningsvärlden, forskningsinstitutioner och företag inom forskning och utveckling. Hon har odlat goda vänskapsband med många och hon är mycket kunnig inom teknik och naturvetenskap. Jag har bara träffat henne en gång och det var när Rymdstyrelsen presenterade de svenska kandidaterna till ESA uttagning av astronauter 1992. Hon var då skärpt och vetgirig.
Utrikesminister är det väl inte helt otänkbart att tänka sig Carl Bildt. Han har odlat många goda internationella kontakter världen över och har en god renomé och ligger där väl i klass med Jan Eliasson.
Reinfeldt som statsminister är väl helt givet.
Leijonborg blir väl socialminister.
Som finansminister är det inte helt omöjligt att tänka sig Göran Hägglund.
Men Maud har jag svårt att kunna placera i gruppen.