2006-09-15, 20:08
Medlem
mjolks avatar
Nu har jag kollat runt på diverse medicinska sidor och även googlat på ämnet, men förgäves.
Ingen verkar vilja informera mig om riskerna i att dricka alkohol om man lider av en hjärnskakning. Även sökningar här på forumet gav föga resultat.

I mitt fall så lyckades jag bli påkörd av en postbil i onsdags (yay) och hur ointressant påkörning det än var så lyckades jag dra på mig en lätt hjärnskakning.
Det enda jag känner av den idag är en lätt huvudvärk.
Om jag nu skulle vilja dricka ett par öl eller ett flak, vad är riskerna?

Någon måste väl ändå ha testat detta och kan dela med sig av sin erfarenhet
Citera
2006-09-15, 20:18
Medlem
faktions avatar
Ofarligt eller inte, jag skulle inte våga ta risken att supa skalle. Du överlever nog en vecka utan spriten ska du se!
Citera
2006-09-15, 20:39
Medlem
Mexigogens avatar
Enligt rödakorsett folket som befann sig på pdol förra året så är det den tredje hjärnskakningen som är den farliga. Hur dom har kommit fram till det vet jag inte. Min bror frågade nämligen dem i samband med att de sålde en av våra polare, som övningsdocka till en överförfriskad kickboxare som kände sig agressiv, för att få busspengar tillbaka till havsbadet.
Citera
2006-09-15, 23:54
Moderator
tobess avatar
Alkohol -> Medicin

/Mod
Citera
2006-09-16, 06:53
Medlem
fbes avatar
Alkohol verkar lätt blodförtunnande, så teoretiskt ökar du dina risker för en hjärnblödning. Jag har dock aldrig hört att man avråder folk från att dricka efter en lätt hjärnskakning. Jag skulle vänta ett par dagar hursomhelst. En del i det hela är, att om du skulle börja sjunka i medvetande pga hjärnsvullnad, så vill du nog helst inte att folk bara tror du är rejält full...
Citera
2006-09-16, 12:53
Medlem
mjolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Alkohol verkar lätt blodförtunnande, så teoretiskt ökar du dina risker för en hjärnblödning. Jag har dock aldrig hört att man avråder folk från att dricka efter en lätt hjärnskakning. Jag skulle vänta ett par dagar hursomhelst. En del i det hela är, att om du skulle börja sjunka i medvetande pga hjärnsvullnad, så vill du nog helst inte att folk bara tror du är rejält full...

Tackar. Det var ungefär vad jag förväntade mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in