Nu vill jag ta ett annat perspektiv än det som frodas här i detta delforum, nämligen hotet mot invandrare. I åratal har invandrare varit huggstenen för hat och hot, påståenden om att de dödar och skadar. Sanningen är dock att det mest är oskyldiga invandrare som skadas av rasistiska tillmälen, än "skyldiga" invandrare.
En sak som folk ofta tar upp på tal om invandrare är deras låga IQ:n. Då vill jag presentera er ett alternativ: En gris exempelvis. En gris har alltid lågt IQ, den kan inte mäta sig ens med en utvecklingsstörd människa. Skulle ni säga att det är korrekt att hata och slå på grisen för att han gör gris-saker? Jag skulle gärna vilja höra er försöka krossa den logiken eller se om ni faktiskt är konsekventa och tycker att djur ska bli hotade och hatade.
En annan viktig aspekt är det såkallade "stenkastandet." Skulle jag hota och visa aggrisivitet mot en gorilla så skulle gorillan kasta sten och attackera mig eftersom jag är ett hot mot den. Det är inte särskilt intelligent, men det är det man kan föreställa sig kommer hända om man är lite IQ-begåvad. Med det i åtanke, kan ni säga att stenkastande inte är något som någon med lite mindre kapacitet skulle kunna göra för att skydda sig själva? Speciellt när poliser, som ska vara all folks väktare, till stor del sätter en måltavla på folk som ser ut och klär sig som invandrare.
Ge gärna respons på mina argument med riktiga motargument. Jag tar gärna upp detta för debatt.
I ämnet har jag även skrivit en rapp som jag har gjort på Rinkeby-svenska:
https://vocaroo.com/15ox2XaFs1Ua
Yeah
Alla svennar, de bara säger att alla vi andra är de som skapar problem
Men det är inte vi
Vi kastar sten, vi är rädda för polis
De skadar oss, de skjuter oss
De kidnappar oss
De tog min familj
Min bror var ute på gatan, han blev stoppad av polisen, de var vita och de slog han rätt på käften
Yeah
Och sen så tog han sin pistol och sköt han i hans ben
Det är inte rätt, och ni svennar säger det är fel av mig bara, och rätt av polis
Att slänga sten, det är inte fel
För de skjuter pistol på mig
En sak som folk ofta tar upp på tal om invandrare är deras låga IQ:n. Då vill jag presentera er ett alternativ: En gris exempelvis. En gris har alltid lågt IQ, den kan inte mäta sig ens med en utvecklingsstörd människa. Skulle ni säga att det är korrekt att hata och slå på grisen för att han gör gris-saker? Jag skulle gärna vilja höra er försöka krossa den logiken eller se om ni faktiskt är konsekventa och tycker att djur ska bli hotade och hatade.
En annan viktig aspekt är det såkallade "stenkastandet." Skulle jag hota och visa aggrisivitet mot en gorilla så skulle gorillan kasta sten och attackera mig eftersom jag är ett hot mot den. Det är inte särskilt intelligent, men det är det man kan föreställa sig kommer hända om man är lite IQ-begåvad. Med det i åtanke, kan ni säga att stenkastande inte är något som någon med lite mindre kapacitet skulle kunna göra för att skydda sig själva? Speciellt när poliser, som ska vara all folks väktare, till stor del sätter en måltavla på folk som ser ut och klär sig som invandrare.
Ge gärna respons på mina argument med riktiga motargument. Jag tar gärna upp detta för debatt.
I ämnet har jag även skrivit en rapp som jag har gjort på Rinkeby-svenska:
https://vocaroo.com/15ox2XaFs1Ua
Yeah
Alla svennar, de bara säger att alla vi andra är de som skapar problem
Men det är inte vi
Vi kastar sten, vi är rädda för polis
De skadar oss, de skjuter oss
De kidnappar oss
De tog min familj
Min bror var ute på gatan, han blev stoppad av polisen, de var vita och de slog han rätt på käften
Yeah
Och sen så tog han sin pistol och sköt han i hans ben
Det är inte rätt, och ni svennar säger det är fel av mig bara, och rätt av polis
Att slänga sten, det är inte fel
För de skjuter pistol på mig
Nej, lilla gubben. Sen att du kallar det "gräddfil" att få några få tusen per månad som knappt räcker till mat visar ju bara hur låg IQ du har. Jag är förresten svensk. Typiskt lågintelligenta rassar att anta att man är invandrare för att man inte hatar dem.