Citat:
Ursprungligen postat av
Rullator-Ronny
Jag har rest en del och dejtat ganska många kvinnor, både svenska och utländska, och en fråga som de svenska kvinnorna alltid ställer förr eller senare är "Har du köpt sex?".
Jag har köpt en hora en gång, på en klassresa i Tyskland när jag var 14 eller 15, och det sa jag till den första svenska bruden när hon frågade, och hon störde sig på det. Hon gjorde inte slut, men efter det så har jag bara svarat "nej" när de andra har frågat.
Ingen utländsk kvinna har ställt frågan. En gång tog jag upp det som en kul grej för en dansk brud när vi snackade om klassresor och hon skrattade bara åt det.
Förra helgen var jag ute på krogen och snackade med en kvinna som först verkade ragga på mig, och från ingenstans utbrister hon bara:
- "HAR DU KÖPT SEX??"
Jag: "Ööh nej?"
Hon: "TYCKER DU ATT DET ÄR OKEJ ATT VÅLDTA NÅGON FÖR PENGAR??"
Vid det laget insåg jag att hon var väldigt packad och sa att det är lite sjukt att jämföra sexköp med våldtäkt, varpå hon blev helt hysterisk och hennes kompis drog bort henne.
Frågeställningen är varför bryr sig svenska kvinnor om att det finns kvinnor som väljer att sälja sex mot betalning, och att det finns män som väljer att köpa det?
Först tänkte jag att det är för att deras sexuella makt hotas av att män bara kan gå och köpa en timme fitta istället för att simpa för dem, men utomlands där det är fullt lagligt och antagligen vanligare så verkar ju kvinnorna inte bry sig alls lika mycket?
Jag fick höra att detta är pga att tjejer tror att anledningen till att killar är så chill även fast de varit singel länge är pga att de köper sex, att killar får sitt behov tillfredsställt den vägen.
Dom tror alltså att anledningen till att killar inte jagar tjejer som dom gjorde förr, är för att dom blir tillfredsställda av prostituerade.
Det är liksom en skev och märklig slutsats kvinnor drar.
Tjejer verkar ha svårt att inse att killar kanske bara är helt fine med att vara själva.
Vore det inte bättre och lättare att dra slutsatsen isåfall att killar antingen är ok med att vara själva, alternativt att dom har KK's? För det var det jag hade när jag var singel längre perioder, nu senast så hade jag 5 stabila KK's man mötte upp regelbundet, och så varierade man dom med nya tjejer som man ragga upp på dejting apparna. Those where the days.
Men prostituerade? Nej aldrig. Finns absolut inget behov.
Dagens kvinnor är helt vansinnigt desperata, aldrig varit så lätt att ligga med kvinnor som just Nu.
Det gäller svenska tjejer, mellanöstern tjejer, tjejer från andra delar av Europa etc etc.
Kvinnor har heller aldrig varit så knäppa som dom är nu upplever jag (i sverige).
Så visst det är lätt att ligga, men det är extremt få kvinnor som faktiskt är flickvänsmaterial.
Den stora majoriteten kvinnor idag, kräver mycket men har inget att ge tillbaka, och så många nu är enorma drama queens som ställer till alla möjliga scener.
Därför är det lättast att hålla en armlängds avstånd, man tar det ända dom Kan erbjuda (sex) och inleder aldrig något förhållande med dom, för då startar alla problem. Då kommer hela deras bagage fram.
Jag vet inte hur många gånger man har dejtat någon som verkar snäll och vettig, bara för att få se deras riktiga psyko-sida när man väl inleder något som liknar en relation.
Jag förstår att män idag håller sig undan relationer. Och jag förstår varför många kvinnor blir crazy cat ladies. It all makes 100% sense.