2026-10-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebbabBen
Det som kan fucka upp en del av en polisutredning,är om t.ex resurser saknas samt tiden går för lång tid.
Resurser saknas aldrig när det kommer till snuten. Allt beror på vem man är.
Citera
2026-10-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
skrev inte polisen att hon bara hade jeans o tshirt på sig, denna person har något som ser ut som en skaljacka också.
fan jävla kameror i skogen också, vi övervakas överallt

Det där är nog ingen skaljacka utan mer troligt en vanlig "stadsjacka". Det rimmar också med övrig klädsel som knappast är friluftsanpassad. Hoppas det får ett lyckligt slut.
Citera
2026-10-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Hon registrerades av åtelkameran kring 18-tiden på lördag. När blev det känt? Märkligt att hon inte har hittats än. Vill man begå självmord, varför kuta runt så länge och sedan avsluta på ett ställe där man inte går att hitta.

Det kanske hon inte vill? Hon kanske har en psykos eller något. Vill bara bort men vet inte vart… då kanske det blir att kuta runt i skogen.
Citera
2026-10-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
26 september 21.15, Försvunnen person, Härryda

Polis söker efter en försvunnen kvinna i Landvetter.

Kvinnan sågs senast under fredag eftermiddag. Hon har försvunnit i södra Landvetter, i naturområdena runt Nordsjön, Östersjön och Skärsjön.

Polis är på plats i området och söker efter kvinnan med ett antal resurser.

Signalement:
35-årsåldern, 175 cm, smal kroppsbyggnad, blond. Troligtvis klädd i vit t-shirt och blå jeans.

Har du information om var kvinnan kan befinna sig uppmanar vi dig att kontakta Polisen på 114 14. Ser du kvinnan i detta nu, eller upplever situationen som akut ringer du istället 112.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/september/26/26-september-21.15-forsvunnen-person-harryda/

Dom där sjöarna ligger inte i Landvetter, närmare Mölnlycke hade varit bättre, eller Benareby samt Buarås.
Citera
2026-10-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Dom där sjöarna ligger inte i Landvetter, närmare Mölnlycke hade varit bättre, eller Benareby samt Buarås.

De sjöarna ligger i Landvetter. Buarås, Vrestaby och Eskilsby ligger också i Landvetter. Att Benareby ligget på andra sidan är oväsentligt. Kvinnan sågs senast i just Landvetter.
Senast redigerad av Evangeline72 2026-10-01 kl. 22:45. Anledning: Stavfel😁
Citera
2026-10-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evangeline72
De sjöarna ligger i Landvetter. Buarås, Vrestaby och Eskilsby ligger också i Landvetter. Att Benareby ligget på andra sidan är oväsentligt. Kvinnan sågs senast i just Landvetter.

Nån skrev på FB,att kameran skulle vara nära tågrälsen/övergång 1km söder om Björröds industriområde närmare Landvetter centrum.

Sett till terrängen,så letades det söderut och mer sydväst än norrut. Eller har jag fel. Känner inte till orten och området så väl.

Kvinnan har snart varit borta en vecka. Inga spår verkar det som. Kanske alla letar i fel riktning eller är det en gissning bara
Citera
2026-10-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det kanske hon inte vill? Hon kanske har en psykos eller något. Vill bara bort men vet inte vart… då kanske det blir att kuta runt i skogen.

Om hon har närstående familj(barn osv),så mycket troligt nån form av psykos/höst deppression. Man gör helt enkelt inte,sånt här hux flux,verkar som nån typ av desperation.

Däromkring Landvetter verkar finnas mycket skog, och om ingen verkar hitta något i närområdet så skulle inte vara helt omöjligt att person kan ha hunnit lägga 7mil bakom sig på 7 dagar i svår terräng. ifall hen kan leva på svampar,vatten finns tillgängligt. Däremot så är kylan,väderförhållanden och ifall fallolycka/drunkning skett ett par alternativ att hen inte lever.

Tragiskt oavsett
Senast redigerad av KebbabBen 2026-10-02 kl. 00:32.
Citera
2026-10-02, 05:16
Medlem
Jag har själv (när jag var i 30-års åldern) tagit mig 41km, dvs 4,1 mil, genom terräng under en och samma dag.
Detta var under en extremträning i orientering.

Dock hade jag en del förmåner så som medhavd mat & dryck, passande kläder, karta & kompass, och var för övrigt frisk & kry.
Vi började ca 9-tiden & jag vart klar nånstans vid 23-tiden. (Pinsamt långsam tyckte jag då).

Med det sagt, en person kan röra sig ganska långt i terräng om man bara vill, beroende på vad man har för kondition och fysisk hälsa & utrustning.

Nu är det dock osannolikt att kvinnan har tagit sig den sträckan per dag i det skick hon sägs vara, med de kläder hon bär, och dessutom utan mat & dryck.

Men räknar man på sökområden skulle man kunna tänka att en person med gånghastighet på 5km/h kan ta sig en mil på 2 timmar.
4 mil borde då ta 8 timmar då. Förutsatt att man håller hastigheten 5km/h och inte stannar upp under tiden.

Jag är hyfsat vältränad, mina 4 mil tog 14 timmar, just för att jag stannade och tog paus, åt & drack, höll inte samma takt hela tiden osv.

Jag finner det osannolikt att hon tagit sig så långt på en & samma dag.
Nu har hon ju ändå varit borta i flera dagar.
Och om hon är i gott "fysiskt" skick i övrigt, och inte skadad eller nerkyld kan hon ha tagit sig längre under dessa dagar sammantaget.

Jag har kanske missat det i tråden men när hon försvann, vilket skick var hon då med sin kondition? Har hon historiskt varit vältränad?
Citera
2026-10-02, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka
Jag har själv (när jag var i 30-års åldern) tagit mig 41km, dvs 4,1 mil, genom terräng under en och samma dag.

Dock hade jag en del förmåner så som medhavd mat & dryck, passande kläder, karta & kompass, och var för övrigt frisk & kry.
Vi började ca 9-tiden & jag vart klar nånstans vid 23-tiden. (Pinsamt långsam tyckte jag då).

Med det sagt, en person kan röra sig ganska långt i terräng om man bara vill, beroende på vad man har för kondition och fysisk hälsa & utrustning.

Nu är det dock osannolikt att kvinnan har tagit sig den sträckan per dag i det skick hon sägs vara, med de kläder hon bär, och dessutom utan mat & dryck.

Men räknar man på sökområden skulle man kunna tänka att en person med gånghastighet på 5km/h kan ta sig en mil på 2 timmar.
4 mil borde då ta 8 timmar då. Förutsatt att man håller hastigheten 5km/h och inte stannar upp under tiden.

Jag är hyfsat vältränad, mina 4 mil tog 14 timmar, just för att jag stannade och tog paus, åt & drack, höll inte samma takt hela tiden osv.

Och om hon är i gott "fysiskt" skick i övrigt, och inte skadad eller nerkyld kan hon ha tagit sig längre under dessa dagar sammantaget.

Jag har kanske missat det i tråden men när hon försvann, vilket skick var hon då med sin kondition? Har hon historiskt varit vältränad?

Ja, vet någon om hon är vältränad? Det vi vet ät isf att hon är pinnsmal
Citera
2026-10-02, 10:05
Medlem
Jag tror man får ta hennes vikt med en nypa salt, kan tänka mig att hennes man har uppskattat vikten när han lämnat info.
Hon ser ut att vara normalbyggd så skulle gissa på mellan 60-70kg till hennes 175 cm beroende på hur vältränad hon är.

Det har regnat fruktansvärt mycket i området sista timmarna så hoppas innerligt att hon är någonstans där hon har tak över huvudet.
Ingen som hört om sökning med missing people? Skulle gärna delta
Citera
2026-10-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, vet någon om hon är vältränad? Det vi vet ät isf att hon är pinnsmal

Om inte jag missminner mig så var hon mycket smal, typ 1,70 och 50 kg..
Citera
2026-10-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka

Uteslutet att kvinnan bar mat och dryck i väskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in