Idag, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka
Jag har själv (när jag var i 30-års åldern) tagit mig 41km, dvs 4,1 mil, genom terräng under en och samma dag.
Detta var under en extremträning i orientering.

Dock hade jag en del förmåner så som medhavd mat & dryck, passande kläder, karta & kompass, och var för övrigt frisk & kry.
Vi började ca 9-tiden & jag vart klar nånstans vid 23-tiden. (Pinsamt långsam tyckte jag då).

Med det sagt, en person kan röra sig ganska långt i terräng om man bara vill, beroende på vad man har för kondition och fysisk hälsa & utrustning.

Nu är det dock osannolikt att kvinnan har tagit sig den sträckan per dag i det skick hon sägs vara, med de kläder hon bär, och dessutom utan mat & dryck.

Men räknar man på sökområden skulle man kunna tänka att en person med gånghastighet på 5km/h kan ta sig en mil på 2 timmar.
4 mil borde då ta 8 timmar då. Förutsatt att man håller hastigheten 5km/h och inte stannar upp under tiden.

Jag är hyfsat vältränad, mina 4 mil tog 14 timmar, just för att jag stannade och tog paus, åt & drack, höll inte samma takt hela tiden osv.

Jag finner det osannolikt att hon tagit sig så långt på en & samma dag.
Nu har hon ju ändå varit borta i flera dagar.
Och om hon är i gott "fysiskt" skick i övrigt, och inte skadad eller nerkyld kan hon ha tagit sig längre under dessa dagar sammantaget.

Jag har kanske missat det i tråden men när hon försvann, vilket skick var hon då med sin kondition? Har hon historiskt varit vältränad?

Uteslutet att kvinnan bar mat och dryck i väskan?
Citera
Idag, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evangeline72
De sjöarna ligger i Landvetter. Buarås, Vrestaby och Eskilsby ligger också i Landvetter. Att Benareby ligget på andra sidan är oväsentligt. Kvinnan sågs senast i just Landvetter.

Oj mycket flashback näbb, var kan man läsa att dessa orter tillhör orten Landvetter?
Citera
Idag, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Oj mycket flashback näbb, var kan man läsa att dessa orter tillhör orten Landvetter?
De tillhör Landvetter och ligger i Härryda kommun.
Citera
Idag, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
De tillhör Landvetter och ligger i Härryda kommun.

Var kan man läsa det?
Citera
Idag, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tittar man på bilden som åtelkameran tog så ser det ut på hennes kroppshållning som att hon promenerar väldigt målmedvetet. Som att man är på väg mot ett visst mål. Det är bra stort avstånd mellan fötterna. Så kan även en person som är arg/upprörd röra sig.

Polisen har ju avbrutit sökandet och försvarsmakten med, så jag skulle tro att de utgår från att hon befinner sig någon annanstans.

Jag upplevde också bilden som om hon rörde sig målmedvetet med raska steg. Inte som att hon var deprimerad och håglös.

Vem vet. Kanske var hon förbannad, gick ut i skogen för att lugna ner sig. Kom på andra tankar och stack ifrån hela skiten ?
Senast redigerad av Tavelramskrok Idag kl. 14:22.
Citera
Idag, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Om inte jag missminner mig så var hon mycket smal, typ 1,70 och 50 kg..

Jo, jag undrade om hon är muskulös ockdå, men troligen inte, då hade den uppgiften nog funnits med i signalementet.

Oerhört sorgligt fall, för nu är nog hoppet ute? Än en gång ett misslyckade av psykiatrin som gav henne permission.
Citera
Idag, 14:27
Medlem
Gonorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag upplevde också bilden som om hon rörde sig målmedvetet med raska steg. Inte som att hon var deprimerad och håglös.

Vem vet. Kanske var hon förbannad, gick ut i skogen för att lugna ner sig. Kom på andra tankar och stack från hela skiten ?

Är man inte rätt målmedveten om man har bestämt sig för att ta livet av sig.. ?

Stack ifrån hela skiten? Var ?

Låter inte troligt att hon plötsligt satte sig på en stubbe och bokade en resa till Uganda.
Polisen har säkert redan bra koll på hennes bankaktiviteter etc.

Att hon frivilligt skulle hålla sig undan se i varje fall inte jag som troligt. Skulle hon ta en genväg till bussen genom skogen då eller?

Nuförtiden lämnar man efter sig otroligt mycket digitala spår. Det räcker att blippa busskortet typ.

Sjö, sjö och åter sjö är mitt tips.
Har polis, militär, frivilliga varit och inte påträffat henne så lutar det åt att hon ligger på botten nånstans.

Trevlig helg.
Citera
Idag, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Är man inte rätt målmedveten om man har bestämt sig för att ta livet av sig.. ?

Stack ifrån hela skiten? Var ?

Låter inte troligt att hon plötsligt satte sig på en stubbe och bokade en resa till Uganda.
Polisen har säkert redan bra koll på hennes bankaktiviteter etc.

Att hon frivilligt skulle hålla sig undan se i varje fall inte jag som troligt. Skulle hon ta en genväg till bussen genom skogen då eller?

Nuförtiden lämnar man efter sig otroligt mycket digitala spår. Det räcker att blippa busskortet typ.

Sjö, sjö och åter sjö är mitt tips.
Har polis, militär, frivilliga varit och inte påträffat henne så lutar det åt att hon ligger på botten nånstans.

Trevlig helg.

Sågs på åtelkamera ett dygn efter försvinnandet .
Tyder på att hon inte hade direkt bråttom med att ta livet av sig. Därför tror jag att hon förbannad gick ifrån hemmet och till skogs för en lugnande skogspromenad. Kom på andra tankar och tog sig därifrån med raska steg och med lyft huvud. Inte med sänkt huvud och makliga och sävliga steg. Tog sig sedan via taxi till Göteborg.

Återfinns någonstans med en cirkel på max 3 mil
Citera
Idag, 14:56
Medlem
Citat:

Vem vet. Kanske var hon förbannad, gick ut i skogen för att lugna ner sig. Kom på andra tankar och stack ifrån hela skiten ?

När man beslutat sig för suicid blir man ofta pigg och kraftfull pga att en enorm börda lättat ifrån ens axlar.
Citera
Idag, 14:59
Medlem
Gonorres avatar
Citat:
Sågs på åtelkamera ett dygn efter försvinnandet .
Tyder på att hon inte hade direkt bråttom med att ta livet av sig. Därför tror jag att hon förbannad gick ifrån hemmet och till skogs för en lugnande skogspromenad. Kom på andra tankar och tog sig därifrån med raska steg och med lyft huvud. Inte med sänkt huvud och makliga och sävliga steg. Tog sig sedan via taxi till Göteborg.

Återfinns någonstans med en cirkel på max 3 mil

Man behöver inte ta livet av sig för att hamna på en sjöbotten.. Vad jag påstod är att även självmordsbenägna kan gå målmedvetet..

Kan lika gärna varit en olycka. Jag tror hon finns kvar i närområdet.
Taxi till GBG ser jag inte som troligt.
Citera
Idag, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
När man beslutat sig för suicid blir man ofta pigg och kraftfull pga att en enorm börda lättat ifrån ens axlar.

Det där vet jag ingenting om, eftersom jag aldrig försökt.

Däremot har jag bilden av att det ofta är deprimerande som tar livet av sig och dessa är det sällan någon större fart i.

Fram till hon hittats kan vi bara spekulera. Jag väljer att vara aningen positiv i detta med en förhoppning om att hon hittas vid liv. Trots att det ser något mörkt ut men inte svart
Citera
Idag, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Man behöver inte ta livet av sig för att hamna på en sjöbotten.. Vad jag påstod är att även självmordsbenägna kan gå målmedvetet..

Kan lika gärna varit en olycka. Jag tror hon finns kvar i närområdet.
Taxi till GBG ser jag inte som troligt.

Tyvärr finns det inte bara sjöar i området utan även tjärn.

Väskan hade hon bevisligen med sig och vad hon hade däri är ju intressant. Om hon överlevt alla sjöar och tjärn.

Polisen kontrollerar naturligtvis alla kontouttag. Exakt när detta gjordes och om det gjorts är ju också intressant. För ännu ses väl detta som ett frivilligt försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in