Citat:
Jag som SDare tror fullt ut på klimatförändring.
Det känns som att ingen riktigt tror på det längre, trots forskning. Medan jag själv är övertygad känns det som att vanliga människor inte diskuterar det, prioriterar det i sina liv eller ens tror på det.
Om ni inte tror på det, varför?
Om ni tror på det, känner ni flera som inte tror på det? Kan ni umgås med sådana, med tanke på att det är en ganska stor skillnad i värderingar?
Om ni inte tror på det, varför?
Om ni tror på det, känner ni flera som inte tror på det? Kan ni umgås med sådana, med tanke på att det är en ganska stor skillnad i värderingar?
Dvs jag tror på att klimatet förändras.
Däremot är jag starkt kristisk till att det människan gör påverkar i någon större utsteckning.
Det vi gör är bara en bråkdel av vad som faktiskt påverkar.
Dessutom är alla försök som MP, Extinsion Rebellion, Återställ våtmarker osv direkt kontraproduktiva för den delen som människan faktiskt påverkar.
Men för miljöns skull kan denna kontraproduktivitet kvitta eftersom den fortfarande bara är en bråkdel av sammanhanget.
Sättet MP, Extinsion Rebellion, Återställ våtmarker osv försöker hanterar deras påstådda situation på direkt skadlig för hela smahället, och då framförallt ekonomin.
Eftersom åtgärderna kostar multum, utan att egentligen få något tillbaka, och då menar jag få något tillbaka i form av att klimatet faktiskt återgår eller i alla fall avstannar.
Ingen jag umgås med pratar om klimat eller miljö förutom en ensamvarg som tillhör PK eliten.
Ingen pratar om det på jobb heler, de flesta tycker osm jag att ja klimatet förändras men inget vi kan göra något åt endå.