Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Har du kollat på klippet? Poliserna har förutfattade meningar. Hade han varit gärningsmannen hade han ju stuckit därifrån. Han står ju kvar och t o m hälsar på dem vänligt.
Nej, det där är inte sant. Det förekommer ju att förövaren inom en relation ringer polisen och försöker få dem att låsa in partnern .. Typ för att förekomma anmälningar mot sig själv.
När polisen kommer dit så kan hon inte veta vilken roll han spelar. Det hon kan se är att han befinner sig där och med sin kamera utgör en aktiv del i situationen.
Jag tycker det snarare är konstigt att den första polisen inte tagit reda på hans identitet, eftersom han
Utger sig för att vara inringare
Säger att han är vittne
Uppger att han följt efter kvinnan från spårvagnen eller tunnelbanan..
Nu har han agerat god samarit, men polisen måste ju givetvis säkerställa att han är det och vilken roll han har.
Med det sagt så är poliskvinnan väldigt osmidig, däremot har hon knappast begått något tjänstefel.
Själv har jag aldrig varit med om att polisen håller fast mig om jag står kvar på platsen och är beredd att uppge vem jag är och lämna en förklaring/vittnesmål.
Samtidigt så är ju han också agiterad och låter inte polisen prata till punkt, vilket nog bidrar till polisens agerande.
Jag har lärt mina barn att - även om du tycker polisen gör fel och du har rätt. Samarbeta för att hålla situationen lugn och anmäl det du anser är felaktigt efteråt.
Det är bästa sättet för att inte eskalera situationen.