2026-10-01, 01:17
Medlem
"Jag har inte förstått hur mycket jag LÄNGTAT efter politisk ärlighet förrän @idagabrielsson uttalade sig om talmansdebaclet och regeringsfrågan.

Herre Gud vad jag är TRÖTT på strategiska talepunkter och floskler! Vi medborgare förtjänar mer politiskt klarspråk och genuinitet!"

https://x.com/FMannerheim/status/2105207739106701632

T.o.m. liberaler verkar gilla henne.
Citera
2026-10-01, 01:24
Medlem
Tavastehuss avatar
Den surmagade tv-krönikören Croneman på DN tycker inte om Ida. Han skriver att hon ”inte går genom rutan”. Men jag tycker det verkar som de flesta oavsett politisk inriktning inte håller med den gamle östgöten om det.

(Källa: ett av DN:s instainlägg)
Citera
2026-10-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Och min egen favoritpolitiker, Linda Snecker, vägrade ju också att betala partiskatt. Sannolikt den skönast korkade politiker vi har haft. Linda tillbaka till riksdagen!!!

Linda Snecker som åkte till Gambia och fick ett skott i dajmkrysset var det ja !!
Värst var tydligen Gudrun Schyman som missbrukade kreditkortet som utgivits av Riksdagen.
Hur mycket hon försökte komma undan med är oklart men att Schyman också smet från partiskatten var också allmänt känt.

Enligt rykten så när gåsleverkommunisten Jonas Sjöstedt hamnade i Bryssel så sket han också i partiskatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om Idas geist även gällt partiet ute på landet t.ex i Borlänge så hade inte den här tråden behövs, och riksdagen hade inte haft en okänd icke-jobbande somalier som vågmästare.

För mig är det problematiskt att det är så uppenbart att hela (?) Vänsterpartiets framgång beror på fusk och woke och själv hade jag inte kunnat stå rakryggad om jag var V-ansvarig inför media utan hållit en låg ton.

Men visst är det bra för Högern om det visar sig att ett valfuskande parti även kräver att få ta utrymme. Muhamed Ali kommer ju lätt att leva kvar i folks minne alla fyra åren under mandatperioden. I varenda fråga.

Flum, Woke och PK-Falangen i Vänster-partiet vinner nog och de sparkar istället ut Ida.
Tyvärr brukar de flesta Vänsterpartier fungera så på det viset ?
De som pratar klarspråk åker ut bara, så är det.
Citera
2026-10-01, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Och idag blev det en lång harang på X där hon ondgör sig över cuckarna i S och CP.

Inte trodde jag i min vildaste fantasi att jag någon gång skulle se V som den vuxne i rummet.

V kommer garanterat PASOKifiera S
Ja, detta verkar vara mångas slutsats om S släpper in V i makten.
Citera
2026-10-01, 02:56
Medlem
En mental efterbliven kärring som leker kommunist. Hon aldrig arbetat aldrig sitt liv. V hatar ju oss knegare.
Citera
2026-10-01, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ja, detta verkar vara mångas slutsats om S släpper in V i makten.

Jag tror den utvecklingen är obunden om V's vara eller icke vara i en regering.

Men S rår för det själv. Har man inte drivit någon egen politik dom senaste 30 åren så profilerar sig andra partier och börjar käka upp dig.

De som talar mot är att PS är så infiltrerat av sosseriet så propagandan som kommer levereras lär vara brutal.
Citera
2026-10-01, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Och för den som ännu inte fått nog av Ida Gabrielsson så syns hon i Aktuellt 21:00 idag igen.

Sossarnas snack om att hon inte skulle ställt upp på ett möte verkar i sammanhanget något långsökt...

Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Och idag blev det en lång harang på X där hon ondgör sig över cuckarna i S och CP.

Inte trodde jag i min vildaste fantasi att jag någon gång skulle se V som den vuxne i rummet.

V kommer garanterat PASOKifiera S

SVT/TV4/MSM verkar vilja göra detta val till sin egen såpopera, eller typ Robinson-avsnitt ?
MSM skulle få behöva få veta att de skulle veta hut - Eller hut går hem som det heter ?
Jag ger mig sjutton på att spinndoktorerna på MSM försöker berätta historien om ett Ö-råd med Talmannen, och någon partistolle ska vinna immunitet, tex somalierna vinner immuniteten i 4 år ?

Eller ja de enda som kan använda stollekortet är riksdagspolitiker från MP eller V.
De enda som är tillräckligt (o)kvalificerade.
Rasistkortet går också bra. Tex Lex Kawesa ???

SVT/TV4/MSM är skyldiga till att definiera ett vänsterblock som inte existerar. Centern hör definitivt inte dit. Har aldrig gjort det heller.

Citat:
"Jag har inte förstått hur mycket jag LÄNGTAT efter politisk ärlighet förrän @idagabrielsson uttalade sig om talmansdebaclet och regeringsfrågan.

Herre Gud vad jag är TRÖTT på strategiska talepunkter och floskler! Vi medborgare förtjänar mer politiskt klarspråk och genuinitet!"

Det är ju inget talmansdebacle, detta dumhuvud till skribent ?
Talmannen har gjort allting rätt hitintills.

Medans Sossarnas Arga Magda sade först att hon vunnit valet - Men sedan som att hon vill spela enligt andra spelregler än vad de själva gått in med ?
Citera
2026-10-01, 07:11
Medlem
jugbandbluess avatar
hon ser ut som en apelsin. så hon kan nog bli partiledare
Citera
2026-10-01, 10:35
Medlem
Citat:

Ja fast herregud Ida, du höll käften om att ni hade över 30 nazistiska, fascistiska kandidater som Expressen tvingade er stryka. Du säger inte ett pip om att ni har rasistiska bokbord på kongressen och säljer merch för folkmord på judar.
Ida gör ju bara likadant som alla andra partier i riksdagen; pekar ut stickan i sin broders öga men låtsas inte om bjälken i sitt eget.
Tycker det är talande att det är just "högermän" som dras till macho och enkla svar på allt som gillar nya Vänsterpartiet och Ida Gabrielsson.
Jag har ju sagt hela tiden att det närmaste partiet i ideologi och attityd som finns för Vänsterpartiet är NMR.
Citera
2026-10-01, 10:41
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Upp till bevis V. Ni har böjt er tusentals gånger tidigare.
Ni har vikt er gång på gång.

Ja. Stor humor. Nu blir det syntax error hos Mp, C och S.

Dörrmattan som röt.
Citera
2026-10-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Linda Snecker som åkte till Gambia och fick ett skott i dajmkrysset var det ja !!
Värst var tydligen Gudrun Schyman som missbrukade kreditkortet som utgivits av Riksdagen.
Hur mycket hon försökte komma undan med är oklart men att Schyman också smet från partiskatten var också allmänt känt.

Enligt rykten så när gåsleverkommunisten Jonas Sjöstedt hamnade i Bryssel så sket han också i partiskatten.

Flum, Woke och PK-Falangen i Vänster-partiet vinner nog och de sparkar istället ut Ida.
Tyvärr brukar de flesta Vänsterpartier fungera så på det viset ?
De som pratar klarspråk åker ut bara, så är det.
Haha! Så Sankt Jonas, mannen med världen bästa människosyn smiter oxå från partiskatten. Där ser man!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in