2026-09-26, 02:05
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Det är mycket långt ifrån att det skulle hända, finns stor risk för stor utvandring om Tidö får fortsätta.

Av de 1 miljoner muslimer som finns i Sverige så röstar de på S och V 80 % tillsammans, kom ut en artikeln för 2 veckor sedan kanske om detta.

Vänstern är inte smarta om de inte stödjer regeringen. Centern får dock gärna gå till Tidö, det är mycket bättre, måste va skämmigt att va på vänstersidan bland allt slödder. De är ett högerparti och allt har ju gått fel hittills i precis allt. Över till högern och rentvå ert namn, hjälp Tidö att skapa återvandringen så kan Centern få vara i regering för all framtid tillsammans med de andra Tidöpartierna när S och V har imploderat i sin bidrags väljarbas.
C får gärna gå till högerblocket igen.
Då kanske vänsterfolk får lite ont i arslet igen och behöver arbeta för att få sin vardag att gå ihop?
Citera
2026-09-26, 07:02
Medlem
Ida är bara en gapig, hjärndöd kommunistkärring som aldrig har arbetat i sitt liv, en bortskämd medelklassflicka som lajvar arbetarklass. För att få makt går man med i kommunistpartiet.
Citera
2026-09-26, 07:39
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Vet inte så mycket om Ida, men är lite märkligt att det är mest press på V nu. Det är trots allt
inte V som har satt några röda linjer, de kan förhandla med alla

Jag röstar inte V men skulle nog också ta dem i försvar här. Det är S som har satt upp en röd linje mot att ha V I regering, men det målas upp som att det är V som har satt en röd linje.
Att V har ett kongressbeslut på att inte rösta fram regeringar de själva inte sitter i är inte en röd linje, det är ett demokratiskt fattat beslut.
Citera
2026-09-26, 08:19
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
"Dansnegern" har dock inget att vinna på att dra in 80k i månaden eftersom han har skuldsanering så han får inte behålla något i alla fall mer än minimum. Spelar ingen roll om han tjänar 20k eller 80 k per månad, han får inte mer att leva av ändå. Dock blir väl kronofogden gladare som får in mer pengar och vi skattebetalare förlorar ändå på det då hans lön ändå betalas av oss skattebetalare när han byter till "politiker"
Skulderna skulle tydligen betalat på ett par månader med den lönen skrev någon. Jag har inte koll för jag skiter i avgrundsvänstern.
Citera
2026-09-26, 09:35
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Skulderna skulle tydligen betalat på ett par månader med den lönen skrev någon. Jag har inte koll för jag skiter i avgrundsvänstern.

Har inte V en egen ”partiskatt”? De får inte behålla mer än 45% av ett prisbasbelopp. Det är nu 37 530 kronor. Resten betalas in till partikassan.

Fast jag har för mig att V-riksdagsmannen Rosanna Dinamarca inte betalde in något. Hon toppade även utgifter för taxiresor. Att åka taxi till Stockholm från Trollhättan är inte billigt…
Citera
2026-09-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
C får gärna gå till högerblocket igen.
Då kanske vänsterfolk får lite ont i arslet igen och behöver arbeta för att få sin vardag att gå ihop?

C blir ju även automatiskt större när andra partier blir bra mycket mindre, men det blir väl alla partier. C hade också klarat sig längre som högerparti än ett kluvet höger/vänster parti. Med andra ord gör det inget om storstadstjejerna lämnar partiet och stödjer nåt annat.

Blir C ett höger parti blir det enat och får även chans om de är på Tidösidan att vinna val och hålla sig populära och relevanta bland sina egna väljare när de vinner och får igenom politik från sitt program.

Jag tycker faktiskt så att om C inte går över till högern så tänker de kortsiktigt. Varför ens? De kanske inte är insatta i att en återvandring kommer att ske. Det finns inte en chans att 1/5 av invandrare i Sverige som levt på bidrag i 20 år, att alla de hittar jobb, de måste va långt ifrån alla.

Vad ska de göra? Ända chansen är att de tar återvandringsbidraget, det var därför regeringen höjde det. Det blir ett stort tapp för rödgröna partier om det händer.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-26 kl. 10:30.
Citera
2026-09-26, 10:31
Medlem
Man får väl ändå anta att inga tidöväljare finns kvar i centern...
Citera
2026-09-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Har inte V en egen ”partiskatt”? De får inte behålla mer än 45% av ett prisbasbelopp. Det är nu 37 530 kronor. Resten betalas in till partikassan.

Fast jag har för mig att V-riksdagsmannen Rosanna Dinamarca inte betalde in något. Hon toppade även utgifter för taxiresor. Att åka taxi till Stockholm från Trollhättan är inte billigt…
Och min egen favoritpolitiker, Linda Snecker, vägrade ju också att betala partiskatt. Sannolikt den skönast korkade politiker vi har haft. Linda tillbaka till riksdagen!!!
Citera
2026-09-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Spelar ingen roll hur mycket du simpar och smörar för denna Ida, hon och V kommer alltid att betrakta dig som en "unken rasist" som "hotar demokratin". Jag har ingen som helst respekt för V även om de konfronterar massmedia/etablissemanget. V är liksom fienden, och då finns det inget utrymme för nyans eller "objektivitet".

Detta är typiskt den borgerliga "bror duktig"-mentaliteten, precis det som Allard snackat om.

Han är inte borgerlig – han är Putin-sympatisör – kolla hans inläggshistorik.

Han är här för att så split, vilket är uppgiften för alla av hans sort.
Citera
2026-09-26, 11:09
Medlem
Barentss avatar
Om Idas geist även gällt partiet ute på landet t.ex i Borlänge så hade inte den här tråden behövs, och riksdagen hade inte haft en okänd icke-jobbande somalier som vågmästare.

För mig är det problematiskt att det är så uppenbart att hela (?) Vänsterpartiets framgång beror på fusk och woke och själv hade jag inte kunnat stå rakryggad om jag var V-ansvarig inför media utan hållit en låg ton.

Men visst är det bra för Högern om det visar sig att ett valfuskande parti även kräver att få ta utrymme. Muhamed Ali kommer ju lätt att leva kvar i folks minne alla fyra åren under mandatperioden. I varenda fråga.
Citera
2026-09-26, 11:18
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Som högerman kan jag inte låta bli att uppskatta hur Ida Gabrielsson (V) hanterar pk-media.

Alla medier drevar nu mot V för att kunna utföra en påverkansoperation på regeringsbildningen till S och C:s fördel, och på V:s bekostnad.

Men Ida ger svar på tal, och ska så klart få eloge för hur hon agerar i frågan. Hon borde egentligen vara partiledare. Men det är en annan fråga.

Klockrent. Läs gärna hela hennes inlägg på X

https://x.com/idagabrielsson/status/2103184213344133555

Även Riks hyllar Idas hantering av frågan.

https://www.youtube.com/watch?v=f1OZ8_3QmUI

Vad tycker ni?
Du är lika höger som Lenin din proryska bolsjevikfjolla. Ingen överraskning att du gillar en vänsterpolitiker. Ingen vettig högermänniska vill se en regering där V ingår men du har ju betalt från Kreml att sprida extrema åsikter i Europa.
Citera
2026-09-26, 11:53
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem