2026-09-25, 14:26
Medlem
2560ps avatar
Vem är denna förmåga?

Citat:
En känd journalist i Sverige är misstänkt för inblandning i ett mord i Libanon.
Han ska ha haft kontakt med en Foxtrot-medlem som tillsammans med Rawa Majid också utreds i ärendet, enligt libanesisk media.

Citat:
– Jag fattade först ingenting. Jag har gjort mitt jobb som journalist och försökt kontrollera uppgifter om ett dödsfall. Mer än så är det inte. Såvitt vi förstår är jag inte åtalad, utan ärendet ska nu bedömas vidare. Jag är trygg i att det här kommer att klarna när någon tittar på vad jag faktiskt har gjort, säger han.

https://www.tv4.se/artikel/2KJYxOzSlpa866aghOXHTl/kaend-svensk-journalist-misstaenks-foer-mord-i-libanon
2026-09-25, 14:28
Medlem
Nattbussen4s avatar
Det handlar om: (FB) Två avlidna britter hittade i brinnande bil, Fosie industriområde, Malmö (2024-07-14)

Läs på sista sidan i tråden.
2026-09-25, 14:32
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Det handlar om: (FB) Två avlidna britter hittade i brinnande bil, Fosie industriområde, Malmö (2024-07-14)

Aaaah, tack! Försökte söka innan jag postade men hittade inget. Då kan det diskuteras vidare där, och denna kan korgas. Ber om ursäkt!
2026-09-25, 14:32
Medlem
franges avatar
Enligt tråden som länkas är det Lars Johan Palmkvist, alltså den här snubben
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/reportern-joakim-palmkvist-om-mordet-pa-marua-media-har-ett-enormt-ansvar
2026-09-25, 14:36
Medlem
Joakim Palmkvist Sydsvenskan..
2026-09-25, 15:15
Medlem
detektiven789s avatar
Joakim Palmkvist har verkligen gjort en rad ytterst märkliga och tveksamma saker under sin journalistiska karriär så detta förvånar inte.
2026-09-25, 16:11
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4

Tack, använd befintlig tråd istället denna låses.
/ Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in